Gå til innhold

Såkalt kuslipp er jo rett og slett noe deprimerende å se på!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du vært i ett fjøs noen gang? Hjemme har vi løsdrift og kuene kan gå inn i området hvor de får massasje, de har store områder slik at de får lekt/småslåss mm, men alikevel er det stor stas for de å komme ut da de får beite på gress. Det er fortsatt en del båsfjøs, men å anta at alle kuer står på bås i 2024 er rett og slett mangel på kunnskap ig innsikt i det du kritiserer.

Anonymkode: a04c1...e86

Ja..men ikke siden jeg var barn. Jeg har skjønt det, og fått kunnskap nå da. Hvilke jeg ble veldig glad for siden jeg et øyeblikk vurderte å bli veganer! Men det passer meg litt dårlig, så er jo bare glad for at dyrene har det bedre enn jeg trodde..

Fortsetter under...

ReneRene skrev (22 minutter siden):

Ja..men ikke siden jeg var barn. Jeg har skjønt det, og fått kunnskap nå da. Hvilke jeg ble veldig glad for siden jeg et øyeblikk vurderte å bli veganer! Men det passer meg litt dårlig, så er jo bare glad for at dyrene har det bedre enn jeg trodde..

Og av dette så blir lærdommen hva? Å undersøke litt før man kritiserer andre, kanskje? 

Anonymkode: 11b12...14b

ReneRene skrev (23 minutter siden):

Godt du fikk kalt folk for ondskapsfulle og ignorante først da.

Anonymkode: 33a3a...4a5

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og av dette så blir lærdommen hva? Å undersøke litt før man kritiserer andre, kanskje? 

Husk at det fortsatt er dyr på bås da, men ikke avslutt denne tråden på sånn måte. Nå takker jeg faktisk brukere her for å gi saklige tilbakemeldinger, og det var noe jeg satte veldig pris på. Det er helt okay at jeg får kritikk og at noen blir oppgitte/ irriterte så lenge de holder seg til sak. Jeg fikk veldig nyttig info også. Det er lærdommen.

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Husk at det fortsatt er dyr på bås da, men ikke avslutt denne tråden på sånn måte. Nå takker jeg faktisk brukere her for å gi saklige tilbakemeldinger, og det var noe jeg satte veldig pris på. Det er helt okay at jeg får kritikk og at noen blir oppgitte/ irriterte så lenge de holder seg til sak. Jeg fikk veldig nyttig info også. Det er lærdommen.

Så lærdommen er ikke at man skal være forsiktige med å betegne andre som ignorante og ondskapsfulle på syltynt grunnlag. 

Akkurat. 

Ser at noen nevner hester i tråden her.

De har det jo enda verre en kyr i "frittgående fjøs".

Hester er storflokkdyr og står store deler av året alene i egen bås uten mulighet til å strekke på bena sine annet en på en ridetur om dagen, som ofte er over etter en liten time. De blir satt ut i paddocker og får "kose seg der" noen timer,men det er jo nesten like lite plass der som i båsen innendørs.  Det er klart DE er glade for sommerferie. 

Anonymkode: 1d24f...e73

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hester er storflokkdyr og står store deler av året alene i egen bås uten mulighet til å strekke på bena sine annet en på en ridetur om dagen, som ofte er over etter en liten time. De blir satt ut i paddocker og får "kose seg der" noen timer,men det er jo nesten like lite plass der som i båsen innendørs.  Det er klart DE er glade for sommerferie. 

Hvor er disse hestene? Hestene rundt her jeg bor, og her er det mange som driver med både travhester og ridehester, går ute på beite hele døgnet på denne tiden av året, i svære hamnehager. Om vinteren er de ute i noen timer. Jeg vet heller ikke om mange hester som står i spilt. De aller fleste står i boks der de har plass til å både bevege seg, legge seg, rulle seg og drive ugang. 

Anonymkode: ac507...696

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det var jeg som nevnte hester. Lurer på hvor du har sett disse hestene? Har drevet med hest siden jeg var 10 år, vært innom mange forskjellige staller opp igjennom. Alle har stått på bås. De får frokosten inne så blir de sluppet ut og er der så og si hele dagen, til kvelden. Og de innhegningene er ikke små som båsene. Noe går på utegang hele året og, har et skjul de gå inn i ved dårlig vær f.eks.

Er kanskje et par ganger jeg har sett hest på spilt, gjerne da på rideskoler.

Anonymkode: 3ea6c...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...