Gå til innhold

Forslag til lek eller konkurranse?

Anbefalte innlegg

Jeg er med i en komite som skal arrangere skoleavslutning for hele syvende trinn med foreldre. Vi kommer til å sitte ganske trangt, men fremme er det en scene. Er det noen som har forslag til en engasjerende og inkluderende lek eller konkurranse som går an å organisere under sånne forhold?

Anonymkode: c1353...f07

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447617-forslag-til-lek-eller-konkurranse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns avslutningen i 7. Klasse skal være høytidlig. Hos oss var det underholdning (sang) av barna og rektor og lærerne holdt tale og delte ut "diplom" og minner. Etterpå fikk vi kaker og kaffe og mer trenger man ikke. 

Anonymkode: b2926...26d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns avslutningen i 7. Klasse skal være høytidlig. Hos oss var det underholdning (sang) av barna og rektor og lærerne holdt tale og delte ut "diplom" og minner. Etterpå fikk vi kaker og kaffe og mer trenger man ikke. 

Dette! 👆 

Anonymkode: de159...26e

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er det også. Dette er bare en del av øvrig program.

Jeg vet at du ikke spør om det, men her er jeg enig med resten. Leker ender ofte opp med å bli utrolig kleint for majoriteten i slike settinger. Det er sikkert noen få som synes det er veldig gøy og morsomt, men jeg tør nesten love deg at de fleste sitter og krymper seg innvendig og skulle ønske at dere hadde droppet det. La elevene og lærerne stå for underholdning, så kan foreldrene hjelpe til med å sette ut stoler, ta med mat, overrekke eventuelle blomster/gaver og rydde opp igjen etterpå. Det er mer enn nok.

Anonymkode: bfa8b...e26

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet at du ikke spør om det, men her er jeg enig med resten. Leker ender ofte opp med å bli utrolig kleint for majoriteten i slike settinger. Det er sikkert noen få som synes det er veldig gøy og morsomt, men jeg tør nesten love deg at de fleste sitter og krymper seg innvendig og skulle ønske at dere hadde droppet det. La elevene og lærerne stå for underholdning, så kan foreldrene hjelpe til med å sette ut stoler, ta med mat, overrekke eventuelle blomster/gaver og rydde opp igjen etterpå. Det er mer enn nok.

Anonymkode: bfa8b...e26

Hadde vært fint om noen svarte på det jeg spør om..! Vi har fått i oppgave å organisere noe, i tillegg til det skolen skal ha. Jeg har jo ikke tenkt å ha noe kleint, men noe som passer settingen.

Annonse

Da ville jeg planlagt en quiz eller kahoot. "Hvilken farge hadde Anne på genseren sin på førsteklassebildet?", "Hvilket rom vant flest ryddekonkurranser på leirskolen?" "Hvem datt i bekken da klassen var på høsttur i fjor?". Altså spørsmål om klassens historie. 

Iiiiik skrev (2 timer siden):

Da ville jeg planlagt en quiz eller kahoot. "Hvilken farge hadde Anne på genseren sin på førsteklassebildet?", "Hvilket rom vant flest ryddekonkurranser på leirskolen?" "Hvem datt i bekken da klassen var på høsttur i fjor?". Altså spørsmål om klassens historie. 

Takk for godt innspill 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...