Gå til innhold

Når tror dere eggkrisen ender? Er det vanskelig å få tak i egg der du bor?

Anbefalte innlegg

Her har det i grunn ikke vært så stort problem, det har vært flere typer og priser å velge mellom. Men i går var jeg på Rema 1000 for å kjøpe egg, og de hadde kun en eneste type, en 10 pakning med danske egg, skapet var fylt opp av de pakkene.

Anonymkode: 0a199...7b5

Fortsetter under...

Annonse

Ingen problem å få tak i egg her jeg bor. Er vel kun Rema som har litt dårlig utvalg, men det har de hatt lenge syns jeg.

Ellers får man tak i forskjellige typer i alle butikker. Har også en lokal eggprodusent ikke langt herfra, så kan dra dit å kjøpe, de leverer også til enkelte butikker her.

Anonymkode: 2df47...e99

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Der var de ja. Synes det var litt rart at det ikke fantes en eneste annen type egg enn dette. Det hang ingen lapp om det, ingen pris heller. De hadde bare fullt opp hyllene med de her eggene, mens alle gamle prislapper hang der og. Ante ikke hva de kostet før jeg kom til kassa, bare det i seg selv er irriterende synes jeg.

Hi

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det var mye egg i butikkene her forrige uke, men det er sikkert ikke så mye igjen nå som media har skrevet om "eggkrise" i flere dager.

Anonymkode: 9c99b...604

Kanskje det er det som har skjedd her. Tidligere når jeg har lest at det har vært tomt for egg i butikkene, så har det aldri vært noe stort problem her tidligere. Det er jo ikke tomt nå heller, bare for norske egg tydeligvis.

Hi

Annonse

Her er det egg i butikkene, men veldig mange, inkl. meg, handler egg rett fra bonden. Vi har i hvert fall tre stykker i nærheten som selger egg. Da er de både ferskere og billigere. 

Anonymkode: 73028...968

Hvor er det dere bor, dere som kjøper egg rett fra bonden? Her er det ingen andre muligheter enn REKO-ringen og de som selger der blir alltid utsolgt lenge før utsalgstidspunktet, også når det ikke er "eggkrise".

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvor er det dere bor, dere som kjøper egg rett fra bonden? Her er det ingen andre muligheter enn REKO-ringen og de som selger der blir alltid utsolgt lenge før utsalgstidspunktet, også når det ikke er "eggkrise".

Jeg bor i Agder. Her har de flere gårdsbutikker og  salgsbod utenfor kjøpesenteret, men er uten bil nå så da kommer jeg meg ikke til noen av de. Hatr du googlet og sett om det kan finnes noen i nærheten?

Hi

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg bor i Agder. Her har de flere gårdsbutikker og  salgsbod utenfor kjøpesenteret, men er uten bil nå så da kommer jeg meg ikke til noen av de. Hatr du googlet og sett om det kan finnes noen i nærheten?

Hi

Ja, men det nærmeste er svært langt unna. Vi har heller ikke bil, men om jeg så hadde ville jeg ikke orket å kjøre rundt i timesvis etter egg.

Stikker innom butikken før jobb, da et det alltid nok egg i butikken. På ettermiddagen er det tomt.

Så har enn så lenge alltid hatt det jeg trenger, og vi spiser mye egg.

Anonymkode: e365a...eb9

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Har høner selv, så går ikke tom for egg🤩

Anonymkode: 075bb...680

Awww 😍 Høner er skikkelig artige skapninger, kjenner jeg savner mine litt. 

Hver mann sin høne 😄

Anonymkode: 0f4b7...e5d

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi bor nord i Lillestrøm kommune, og her er det minst to bønder men kan kjøpe direkte fra

Anonymkode: d7aac...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...