Gå til innhold

Bunad på 17. mai, orker vi det i varmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle jeg feiret 17. mai, så hadde det blitt bunad. Bunaden er av naturstoffer og blir slett ikke så forferdelig varmt selv i varmt vær. 

Og jo, ull regulerer varme veldig godt. Hvorfor brukte de vadmelsklær året rundt for 100 år siden, tror dere?

Anonymkode: 8d1d3...01f

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Skulle jeg feiret 17. mai, så hadde det blitt bunad. Bunaden er av naturstoffer og blir slett ikke så forferdelig varmt selv i varmt vær. 

Og jo, ull regulerer varme veldig godt. Hvorfor brukte de vadmelsklær året rundt for 100 år siden, tror dere?

Hadde du kledd deg bunad eller ull i Spania? 40-45 grader?

Anonymkode: d29a8...ee3

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Om det ikke er ulla som koker meg, må det være tyngden. Stakken min har gode tre meter stoff rundt livet, og understakken er ikke mye smalere.

Kanskje vadmelsklærne de hadde for 100 år siden ikke var laget så de kunne sys ut 100 størrelser🙃

Annonse

Hadde på meg bunad i 32 varmegrader i et bryllup på Rukjan et år. Tror fortsatt jeg har traumer😅😅. Det var så sjukt ubehagelig og jeg kokte. 
Til og med vesten på bunaden var svett!!

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hadde på meg bunad i 32 varmegrader i et bryllup på Rukjan et år. Tror fortsatt jeg har traumer😅😅. Det var så sjukt ubehagelig og jeg kokte. 
Til og med vesten på bunaden var svett!!

Det er akkurat dette jeg er redd for 😂 Ser det for meg 😆 

Jeg gikk for bunad i barnetoget. Det var selvfølgelig veldig stas, og jeg er glad for at jeg gjorde det. Tok en sparkesykkel hjem, gikk MYE raskere enn buss. Så var det på med en fin sommerkjole. Kjenner at jeg ikke har tenkt å ta på bunaden igjen, for det blir bare varmere og varmere😅.

Gratulerer med dagen damer, med eller uten bunad🥳

hi

Anonymkode: a56ff...cbc

Gratulerer med dagen 🇳🇴 

Bunaden var på under toget i byen! Overraskende mange menn i bunad, uten jakke 😎 (naturlig nok). Bunaden forsvant av da vi skulle grille hjemme for her er ingen vind

Anonymkode: e7a88...e20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...