Gå til innhold

Bunad på 17. mai, orker vi det i varmen?

Anbefalte innlegg

Grunnet jobb og verv, skal jeg gå i både barnetog og borgertog. Det er meldt langt over 20 grader, er det da innafor å ha på seg noe annet enn bunad? Jeg er veldig glad i bunaden min, men det er tross alt ull😅. Jeg går hjemmefra om morgenen, rekker ikke å skifte før neste tog. Det betyr at jeg må ha den på i solsteika, helt til kvelden. 

Hva tenker dere, går dere for bunad i sommervarmen?

Anonymkode: a56ff...cbc

Fortsetter under...

Annonse

Elsker også bunaden min,men vært så heldig og få brukt den 3 ganger nå i mai.       Vet ikke om vi skal se noen tog i år enda,og er bedt bort på middag.      Blir en fin sommerkjole på meg i år.      Orker ikke sitte i solsteika i ull🌞

Anonymkode: f602f...032

Jeg skal ha på meg bunaden. Skjorta er i lin og den er sval og god i varmen og ull er da ikke så varmt. Understakken holder stakken ut fra beina og da er det både skygge og luft under. Så da er det livet igjen hvor det kan være litt varmt. Det tåler jeg. Det er større sjanse for at jeg dropper bunaden i silregn enn i sol.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ull regulerer varmen så det går fint

Det er verdens mest utslitte og tullete frase, selvfølgelig så koker man i bunad når det er så varmt, ull himdrer ikke det.

Anonymkode: efa20...cb2

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er verdens mest utslitte og tullete frase, selvfølgelig så koker man i bunad når det er så varmt, ull himdrer ikke det.

Anonymkode: efa20...cb2

Nei, man koker ikke i bunad. Hadde det på sist forrige helg og kokte virkelig ikke. 

Anonymkode: e7a88...e20

Jeg greier virkelig ikke å bestemme meg😅.

Tar jeg bunaden på, må den være på fra 08:00-19:00. Jeg rekker ikke hjem i mellomtiden. Jeg har heller ikke råd til å booke bord en plass på 17. mai, så blir værende ute i solsteiken. Hadde det vært en konfirmasjon hadde jeg ikke vært i tvil. Da er det mulig å sette seg ned i skyggen. Nå skal jeg gå og bære i flere timer. Jeg svetter lett, og vet at jeg blir varm. I fjor var jeg varm, da var det mye vind, overskyet og ti grader kaldere😅.

Men er jo glad i den! Men hadde vært digg med en sommerkjole som kan puttes i vaskemaskinen etterpå.

Nei, blir ikke bunad i år. Skal være med å arrangere 17.mai. så gidder ikke å bruke den, litt redd for at den skal bli ødelagt/skitten i tillegg siden vi skal stå for leker. Dessuten har den blitt alt for stor😅

Anonymkode: fa98f...1a5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg greier virkelig ikke å bestemme meg😅.

Tar jeg bunaden på, må den være på fra 08:00-19:00. Jeg rekker ikke hjem i mellomtiden. Jeg har heller ikke råd til å booke bord en plass på 17. mai, så blir værende ute i solsteiken. Hadde det vært en konfirmasjon hadde jeg ikke vært i tvil. Da er det mulig å sette seg ned i skyggen. Nå skal jeg gå og bære i flere timer. Jeg svetter lett, og vet at jeg blir varm. I fjor var jeg varm, da var det mye vind, overskyet og ti grader kaldere😅.

Men er jo glad i den! Men hadde vært digg med en sommerkjole som kan puttes i vaskemaskinen etterpå.

Jeg elsker bunaden min, men i din situasjon hadde jeg aldri valgt den. Å være for varm kan ødelegge hele dagen for meg, det er en ekkel følelse og føle at man svetter inni stakken.  

Anonymkode: 59717...3b0

Bunaden min er ødelagt, må fikses men har ikke prioritert det, koster jo en del. Det er det silkeforet inni som har løsnet og stikker ut under stakken. Går ikke å bare bruke sikkerhetsnål for å feste den, for hele formen ser rar ut da. 

Anonymkode: a8f82...ed4

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bunaden min er ødelagt, må fikses men har ikke prioritert det, koster jo en del. Det er det silkeforet inni som har løsnet og stikker ut under stakken. Går ikke å bare bruke sikkerhetsnål for å feste den, for hele formen ser rar ut da. 

Glemte å svare på spørsmålet. Jeg tar på meg en fin sommerkjole. Men hadde bunaden vært ok, så hadde jeg brukt den uansett vær, er veldig stolt av bunaden min og liker å bruke den .  Synes egentlig det er verre å fryse i bunad, en å være litt for varm. Men jeg hadde nok uansett tatt den av på ettermiddagen. Elsker å ha på bunaden. Men synes det er fantastisk å ta den av igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...