Gå til innhold

Er det greit å vise bh-stroppen når man jobber i skole/barnehage?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Helt uproblematisk. Og de som synes toppen ikke kan brukes på jobb, er gamle abortmotstandere på Sørlandet, antakelig menn. Veldig kristne eller veldig muslimske. Kvinne, dekk deg til. 

Anonymkode: 4cafd...fc4

Kvinne, ha selvrespekt nok til å ikke ha muggene ute på jobb. Toppen er gjennomsiktig, bh synlig, og helt åpen øverst.  Det er bare ikke passende. Hilsen 27 årig ateist i Oslo.

Anonymkode: 55467...5c3

Fortsetter under...

ReneRene skrev (14 timer siden):

Iblant er det hverken ufint eller vulgært, men helt på sin plass! Det er så mye rart her som aldri er tema ellers. Blir jo helt matt. Ethvert menneske vet vel at dette ikke er jobbantrekk, men nei. Noen syns jo at det er helt ok. Da banner jeg. 

Det er helt ærlig unødvendig å banne. I denne sammenhengen er det ufint og vulgært. 

Anonymkode: 4af62...981

Det er ingenting galt med sånne topper. Akkurat som det ikke er noe galt med sko med stiletthæl eller ballkjoler. Det er ikke dermed sagt at de egner seg på enhver arena og til ethvert bruk. Toppen er lekker, synlig bh'stropp eller ikke, og den er passende til en sommerdag du har fri, er på festival, rusler på brygga og tar et glass vin, men den er ikke veldig egnet til jobb i barnehage eller skole. Det handler ikke om misunnelse, moralisme eller religion, men rett og slett om å kle seg etter anledning.

Annonse

Hi. Det er helt ok å gå i en slik topp. Det er ikke vulgært i noen setting. Har du lyst til å gå slik, gjør det! Ikke bry deg om alle hønemødrene her inne som ikke tåler noenting. "Go for it!" 

Anonymkode: 90351...8ac

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er faktisk regler for hva man kan ha på seg når man jobber med barn. Da jeg jobbet i barnehage i 2004, så var kosen shorts til midt på låret og singlet med «tykk stropper. Hva det er nå vet jeg ikke. Vi hadde en kollega som sprader rundt i bikini om sommeren. Hun var også veldig nær pensjonsalder, og en del fedre klaget på henne for bekledningen.

Anonymkode: a0394...1a0

Nettopp.  Jeg jobber i skole / Sfo og der er regelen at man skal ha minimum brede stropper på overdel, ikke dyp utringning og skjørt / shorts skal gå et godt stykke ned på låret. Det gjelder vel for så vidt i de fleste jobber.  Om det ikke er lovpålagt, så vanlig kutyme eller sunn fornuft.  Noe som heldigvis holder i massevis for de fleste.  De fleste av oss trenger ikke lover for alt. 

Anonymkode: 281a5...30d

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nettopp.  Jeg jobber i skole / Sfo og der er regelen at man skal ha minimum brede stropper på overdel, ikke dyp utringning og skjørt / shorts skal gå et godt stykke ned på låret. Det gjelder vel for så vidt i de fleste jobber.  Om det ikke er lovpålagt, så vanlig kutyme eller sunn fornuft.  Noe som heldigvis holder i massevis for de fleste.  De fleste av oss trenger ikke lover for alt. 

Enig. 

Med et slikt antrekk så vil du fort fremstå som litt umoden og med mindre sosial forståelse, i tillegg til lite interessert i fysisk lek (feks turne på gulvet) med barna og grave i komposten.

Du ønsker heller ikke være den på jobb som fører til at det innføres klesreglement...det skjedde en kollega av meg. 

Anonymkode: 15e1b...560

Jeg synes ikke folk bør vise overarmer eller lår, eller mager for den saks skyld, men det er min helt personlige mening. Alle bestemmer selv om de vil gå i hijab eller i tynne spagettistropper med synlig bh. 

Viktigere enn klesstil synes jeg det er å ikke lære barna at det er fint å gå lettkledd i sola og «sole seg». Å eksponere mest mulig hud for sola i timesvis hver dag synes mange barnehageansatte å elske, men det er ikke sunt for noen.

de burde ha og oppsøke mer skygge i barnehagen. Om sommeren bør man være minst mulig i sola mellom kl 11 og 14, men i praksis er de jo ute HELE TIDA 5 dager i uka

Anonymkode: 09bad...66f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke folk bør vise overarmer eller lår, eller mager for den saks skyld, men det er min helt personlige mening. Alle bestemmer selv om de vil gå i hijab eller i tynne spagettistropper med synlig bh. 

Viktigere enn klesstil synes jeg det er å ikke lære barna at det er fint å gå lettkledd i sola og «sole seg». Å eksponere mest mulig hud for sola i timesvis hver dag synes mange barnehageansatte å elske, men det er ikke sunt for noen.

de burde ha og oppsøke mer skygge i barnehagen. Om sommeren bør man være minst mulig i sola mellom kl 11 og 14, men i praksis er de jo ute HELE TIDA 5 dager i uka

Jepp, det der med å absolutt skulle være ute hele tida burde man tenke mer over her i landet også.  Jeg har hatt barn i barnehage og på skole i sydligere land.  Der var det innetid både på "barneskolen" og i barnehagen minimum mellom 12 og 14. De timene var det spisetid, hviletid og innelek tid.  Og om de var ute på den tiden, så var de i skyggen av bygningen eller trær. Men for det aller meste var de inne. Alle ungene hadde hvilestund også hvor de enten sov, satt eller lå og slappet av eller holdt på med rolige aktiviteter hvor de "leste", hadde lesestund, tegnet, holdt på med byggeleker etc.  

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jepp, det der med å absolutt skulle være ute hele tida burde man tenke mer over her i landet også.  Jeg har hatt barn i barnehage og på skole i sydligere land.  Der var det innetid både på "barneskolen" og i barnehagen minimum mellom 12 og 14. De timene var det spisetid, hviletid og innelek tid.  Og om de var ute på den tiden, så var de i skyggen av bygningen eller trær. Men for det aller meste var de inne. Alle ungene hadde hvilestund også hvor de enten sov, satt eller lå og slappet av eller holdt på med rolige aktiviteter hvor de "leste", hadde lesestund, tegnet, holdt på med byggeleker etc.  

Vi har så kort sommer at de fine dagene bør kunne benyttes ute uten at barnehager skal kritisereres for det. Det er kan jo ikke sammenlignes med sydligere land.

Anonymkode: ab7e1...d19

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Kvinne, ha selvrespekt nok til å ikke ha muggene ute på jobb. Toppen er gjennomsiktig, bh synlig, og helt åpen øverst.  Det er bare ikke passende. Hilsen 27 årig ateist i Oslo.

Anonymkode: 55467...5c3

Muggene er da ikke ute? Jeg er helt enig i at man kler seg sømmelig på jobb da. 
Men å vise skuldre eller bh-stropp er ikke å vise pupp. Litt gjennomskinnelig stoff er ikke uvanlig i sommertopper. Da bruker man en bh i riktig farge under. 
Sånn ellers så applauderer jeg frem kvinner som kler seg som de vil. Hvorfor skal man totalt gjemme bort at vi har både pupp og bh?

Anonymkode: 92acf...82e

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Muggene er da ikke ute? Jeg er helt enig i at man kler seg sømmelig på jobb da. 
Men å vise skuldre eller bh-stropp er ikke å vise pupp. Litt gjennomskinnelig stoff er ikke uvanlig i sommertopper. Da bruker man en bh i riktig farge under. 
Sånn ellers så applauderer jeg frem kvinner som kler seg som de vil. Hvorfor skal man totalt gjemme bort at vi har både pupp og bh?

Anonymkode: 92acf...82e

Fordi det handler om å være profesjonell. Man er på jobb, da kler man seg passende.

Anonymkode: b087a...06e

Selvsagt er det greit å vise bh-stropp i barnehagen. Men det antrekket du linker til er helt feil i en barnehage. Jeg så mer for meg en tanktopp eller singlet med stropper som går utenpå stroppene på singleten. Noe litt sporty altså. Du kler deg i noe praktisk inne som ute når du jobber med barn. Unge kvinnelige assistenter kler seg ofte i treningsklær feks tights. Det må være perfekt arbeidsantrekk. Som mann kan kvinner gjerne vise både stive nippler, tydelig vulva og cameltoe, for min del. Jeg elsker kvinner, og kvinnekroppen. Jeg vet det er forkastelig, men det er IKKE stygt, og barn blir ikke syke av et naturlig forhold til menneskekroppen.

Anonymkode: 9583f...4be

Anonym bruker skrev (På 13.5.2024 den 23.12):

Jeg lurer på om alle kvinner som har svart i denne tråden har svart helt ærlig?

Hvis du er ung og pen så er det nok mange kvinner som ikke er så unge eller... unge lenger som føler seg litt truet.

Jeg synes det var kjempeflott! Du vil garantert får et par klager fra et par sure mødre!

Anonymkode: ef5f3...efb

Selvfølgelig, alle vi er misunnelige 🙄 Typisk å dra inn det kortet hver gang i slike tråder.

Anonymkode: 5da15...78b

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Har du ikke solkrem?

Anonymkode: 7ee56...10a

Ja, det er helt greit å vise BH-stroppen, men man må være kledd sånn at man kan gjøre jobben sin. En illsint toåring som skal løftes opp, skal ikke kunne få foten på innsiden av toppen, og man må i barnehage kunne være på bakkeplan med småungene uten å være redd for at klærne sklir opp eller ned. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

. Å eksponere mest mulig hud for sola i timesvis hver dag synes mange barnehageansatte å elske, men det er ikke sunt for noen.

Jeg blir bare trist når jeg leser hvordan enkelte er blitt skremt av såkalte fagfolk. Alle som kan bør nyte den svake norske sola som vi lengter etter gjennom en laaaang sur vinter. Bruk solkrem og evt caps, men kos deg i sola, det er utrolig viktig! Mye viktigere enn å gjemme seg mellom kl 11 og 14. Nordmenn blir bare mer og mer sveklinger.

Anonymkode: 9583f...4be

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

jeg syns ikke det var noe galt med di toppene på linken, det er jo helt vanlige klær

Anonymkode: bf23b...920

Jeg er HELT enig. Jeg ble skikkelig overrasket over alle de moralsk forargete svarene i denne tråden. Det er ikke som om hun viser puppene, det er jo bare en topp…? Ikke spesielt fin, ikke spesielt stygg. Sikkert deilig med en løs og tynn topp i denne varmen. Det hadde ikke falt meg inn å tenke noe som helst om denne hvis jeg hadde sett noen med den. Litt hud eller en BH-stropp?! Kom igjen, det skal da mer til enn som så for å vekke vemmelse? Så mye fæle damer det er der ute… 

Jeg er HELT enig. Jeg ble skikkelig overrasket over alle de moralsk forargete svarene i denne tråden. Det er ikke som om hun viser puppene, det er jo bare en topp…? Ikke spesielt fin, ikke spesielt stygg. Sikkert deilig med en løs og tynn topp i denne varmen. Det hadde ikke falt meg inn å tenke noe som helst om denne hvis jeg hadde sett noen med den. Litt hud eller en BH-stropp?! Kom igjen, det skal da mer til enn som så for å vekke vemmelse? Så mye fæle damer det er der ute… 

Er vel ikke vemmelse de tenker på,men at hun er faktisk på på jobb så da må hun kle seg mer proffesjonelt

Anonymkode: c474e...8cb

Hvis du leser svarene, så er det ikke helt det du skriver som er problemet, men det upraktiske ved et slik plagg i hennes yrke. Når man jobber i en barnehage bør man ha på seg klær som holder seg på plass når man leker, bøyer seg, løfter og bærer på barn, håndterer illsinte smårollinger, 1-åringer som plutselig kan ta tak i toppen din for å dra seg opp i stående stilling osv. En stroppeløs og løsstittende topp som den HI har lenke til er ikke upassende i seg selv, det er det ytterste få i tråden som mener, men den passer ikke til bruk på jobb i en barnehage fordi den er upraktisk og kan hemme den ansatte i å gjøre jobben sin godt nok.

Anonymkode: 260b3...66d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...