Gå til innhold

Dere fornekter fortsatt at æreskultur er noe som har med minoriteter og islam å gjøre?

Anbefalte innlegg

Da er dere endel av problemet, og .otarbeider hjelpen for de utsatte jentene. Den nytter ikke å være politisk korrekt, når det går ut over en hel gruppe. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/slar-alarm-jentene-blir-kontrollert-fra-de-er-kjonnsmodne/s/5-95-1806371

Anonymkode: e1e16...26d

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke. Beklager. De får rydde opp i sin egen kultur, eller få hjelp av andre på dette området, hvis de vil ha hjelp. Kunne ikke brydd meg mindre egentlig.

Endret av ReneRene

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvem er det du henvender deg til? Stemmene i hodet?

Anonymkode: a5b10...70d

Det har vært mange tråder her inne hvor folk ikke sier dette har noe med minoriteter å gjøre. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det har vært mange tråder her inne hvor folk ikke sier dette har noe med minoriteter å gjøre. 

Har det? Virkelig?

Anonymkode: 8c8b9...b5d

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har det? Link til noen av de da.

Anonymkode: d654f...63b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har det? Link til noen av de da.

Jeg orker ikke bruke tid på å søke dem opp. Du får søke selv eller ikke. Det betyr lite for meg uansett. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg orker ikke bruke tid på å søke dem opp. Du får søke selv eller ikke. Det betyr lite for meg uansett. 

Nei nei, men da er du heller ikke så interesert i din egen tråd da. det er jo opp til deg.

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Selv minoritetene anerkjenner problemet med æreskultur. 

Anonymkode: 394d4...cc0

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Søkte litt: her er en tråd med litt av dette

Og her

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Søkte litt: her er en tråd med litt av dette

Og her

Sistnevnte benekter jo ikke at det finnes, men mener at det burde kalles noe annet fordi det ikke er ærefullt å gjøre det. 

I den andre tråden hevdes det heller ikke at det ikke finnes. 

Men hvis det er sånn du forholder deg til kilder, så er det ikke rart at det går litt i ball for deg. 

Anonymkode: c8ed4...6f8

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Sistnevnte benekter jo ikke at det finnes, men mener at det burde kalles noe annet fordi det ikke er ærefullt å gjøre det. 

Men hvis det er sånn du forholder deg til kilder, så er det ikke rart at det går litt i ball for deg. 

Leste du hele trådene?

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Der står det klart og tydelig at det finnes æreskultur og æresvold blandt nordmenn. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener og hva du vil fram til. Du har helt rett i at mange her bagatelliserer og forsvarer. Det er ofte sånn her, men..( det er "godt ment" siden de forsvarer )

Det du gjør feil er at du setter folk til veggs her med overskrift. Da går folk i forsvar isteden for å si : okay, vi tok feil. 

Så du blir litt sånn djevelens advokat som vil stille folk til ansvar, og da er naturens gang for mennesker flest at de viser motstand. Det er få som er så ydmyke at de legger seg flate ved angrep og konfrontasjoner, og dermed er denne tråden bare destruktiv hvor det ikke går noen vei. Det blir bare motstand uansett når man stiller folk til veggs. Du vil bare ha rett, og det har du. Men ikke forvent innrømmelser, for du bruker feil strategi. 

ReneRene skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener og hva du vil fram til. Du har helt rett i at mange her bagatelliserer og forsvarer. Det er ofte sånn her, men..( det er "godt ment" siden de forsvarer )

Det du gjør feil er at du setter folk til veggs her med overskrift. Da går folk i forsvar isteden for å si : okay, vi tok feil. 

Så du blir litt sånn djevelens advokat som vil stille folk til ansvar, og da er naturens gang for mennesker flest at de viser motstand. Det er få som er så ydmyke at de legger seg flate ved angrep og konfrontasjoner, og dermed er denne tråden bare destruktiv hvor det ikke går noen vei. Det blir bare motstand uansett når man stiller folk til veggs. Du vil bare ha rett, og det har du. Men ikke forvent innrømmelser, for du bruker feil strategi. 

Er det noen hun skal ta diskusjonsråd fra, så er det neppe deg...

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Er det noen hun skal ta diskusjonsråd fra, så er det neppe deg...

Apropos stemmene i hodet.

Anonymkode: a5b10...70d

ReneRene skrev (10 timer siden):

Samme med koronatiltakene og koronavaksinene. 

Anonymkode: 61ae5...917

Æresvold kommer av at noen har fått stoltheten sin såret, og vil redde ansikt. Dette skjer overalt, også i norsk kultur.

Det er større tradisjon for dette i kulturer hvor familien har en større rolle enn den har i vestlig kultur, hvor vi verdsetter individet mer. I ikke vestlig kultur, er det også mange samfunn som aksepterer vold i større grad enn det vi gjør. Dette gjelder ikke bare Islam.

Du må skille mennesker som gjør dette fra religion. At noen er Muslimsk, betyr ikke at de er for æresdrap. Når du får motstand mot holdningene dine, så er det fordi påstandene dine er rasistiske. Det er forskjell på å si at gjerningsmannen var muslimsk, og det at gjerningen sannsynligvis ble gjennomført fordi det er slikt muslimer gjør.

Anonymkode: 4a380...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...