Gå til innhold

Hva fikk deres ungdom når han/hun fylte 16 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe mer enn vanlig bursdag her heller.

"Sweet 16" er vel en greie i USA, men her i Norge har vi konfirmasjon når de er 14-15, myndighetsdag når de blir 18 og rund dag når de blir 20. Ikke noe spes med 16 her i landet.

Mine tre eldste som er 17, 20 og 23 får lappen når de blir 18 og litt ekstra fordi det er rund dag når de blir 20.

Anonymkode: 505ca...54f

Hun har lov til å prøve seg! Helt ok det, men jeg lurer på hvorfor du ikke spør henne hva grunnen er for at hun skal få ekstra fin gave eller mer penger? Blir du ikke litt nysgjerrig en gang, på hva hun svarer? Det holder selvsagt ikke at noen andre har fått ekstra til den dagen. Hun må kunne komme med gode argumenter selv. Og nei, jeg tror neppe det er vanlig.

Annonse

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Hun har lov til å prøve seg! Helt ok det, men jeg lurer på hvorfor du ikke spør henne hva grunnen er for at hun skal få ekstra fin gave eller mer penger? Blir du ikke litt nysgjerrig en gang, på hva hun svarer? Det holder selvsagt ikke at noen andre har fått ekstra til den dagen. Hun må kunne komme med gode argumenter selv. Og nei, jeg tror neppe det er vanlig.

Har spurt og hun sa da at det var fordi hun ble 16. Er jo ikke noe godt argument i det hele tatt. Er som en annen her skriver, konfitmant i fjor, 18 om 2 år og 20 om 4 år, da er det kanskje litt vanligere med noe mer. 

Takk for svar dere.

Hi

Anonymkode: 769b1...7cd

Her spleiser jeg og besteforeldre på moped. En moped koster MYE mer enn en vanlig bursdagsgave.. Har 3 barn, så som bestefar sier er det en gave til eldste, men den skal arves nedover. Så kan noen her kanskje si at det ikke er en gave da, men her i huset vil det bli ansett som en gave.

Ellers vil han som alltid få kake på senge, velge middag og kos og kanskje en liten "søt" gave om jeg finner noe som passer og ikke koster så mye. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Har spurt og hun sa da at det var fordi hun ble 16. Er jo ikke noe godt argument i det hele tatt. Er som en annen her skriver, konfitmant i fjor, 18 om 2 år og 20 om 4 år, da er det kanskje litt vanligere med noe mer. 

Takk for svar dere.

Hi

Anonymkode: 769b1...7cd

Neste år tar hun den samme, «mitt siste år før jeg blir myndig», må ha noe ekstra i bursdagsgave. 

Anonymkode: 8a332...62a

Det er virkelig ikke noe spesielt med 16-årsdagen! Helt vanlig bursdagsgave, og det mest spesielle var første øvelseskjøring. 

Da yngste fylte 16 var vi ute og kjørte et par timer. Med eldste ble det ikke øvelseskjøring før noen dager senere, det var så travelt på trenings- og konkurransefronten. 

Anonymkode: fa7fb...688

Annonse

Ikke mer enn vanlig. Vi har gitt ekstra til 18- og 20-årsdager, men ikke 16. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker hva de to eldste fikk, men nest yngste som ble 16 år i fjor fikk forsterker til gitaren sin.

Anonymkode: cb988...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...