Gå til innhold

Hjelp! Pulserende hodepine, hva kan det komme av?

Anbefalte innlegg

For 4 uker siden ble min datter operert i ryggen og hun fikk spinalvæske lekkasje etter at de boret hull i nervepoen. Hun lå I ei uke fordi hun hadde vondt mår hun var oppe. Etterhvert ble det trykk I hodet på siden og da fikk hun reise hjem. I helga har hun fått pulserende hodepine når hun reiser seg opp, står eller sitter. Det sitter i bakhodet og gir seg fort,men hun får vanlig hodepine etterpå. Kan det ha noe med lekkasjen å gjøre eller kan det være at hun har fått rettet seg opp og den nye rette "posisjonen" hennes som driver å går seg til? Hun var veldig skjev og har nå blitt rettet opp.. Prøver å ringe både lege og fysio men fikk ikke svar, så da prøver jeg her så lenge..

Anonymkode: 29f76...e72

Fortsetter under...

Da håper jeg at du har brukt tiden på å prøve igjen og igjen til du får svar. Ikke å sitte og vente på at noen du ikke aner noe om her inne skal svare. Kommer du ikke i kontakt med fastlegen, så ring sykehuset og be om å få snakke med noen der. 

Anonymkode: e3878...a01

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Da håper jeg at du har brukt tiden på å prøve igjen og igjen til du får svar. Ikke å sitte og vente på at noen du ikke aner noe om her inne skal svare. Kommer du ikke i kontakt med fastlegen, så ring sykehuset og be om å få snakke med noen der. 

Anonymkode: e3878...a01

Har fått tak i fysioterapeut og skal snakke med Riksen i morgen 😊 Det gikk bort med paracet og ha vært bra siden,men ringer uansett i morgen 😊

Det høres ut som spinalhodepine. Det er to typer, undertrykk og overtrykk. Undertrykk gir hodepine i oppreist stilling. Overtrykk gir hodepine oppreist og kan også gi hodepine liggende. I tillegg kan det forekomme stivhet i nakken. 
Jeg klarte ikke en gang presse på do uten at hodepinen var ekstrem, men på meg fungerte også Paracet supert. Det varte i nesten to måneder, men den slapp gradvis taket så jeg var ikke 100% før etter 6 måneder. Lurt å prate med sykehuset. Fastlege og legevakt gjør ikke noe med det. Kanskje hun trenger å få sprøytet inn blod i spinalvæsken. Hos meg gjorde de det. Blodet koagulerer der lekkasjen er og da bedrer det seg. 

Anonymkode: 1a0ec...f39

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det høres ut som spinalhodepine. Det er to typer, undertrykk og overtrykk. Undertrykk gir hodepine i oppreist stilling. Overtrykk gir hodepine oppreist og kan også gi hodepine liggende. I tillegg kan det forekomme stivhet i nakken. 
Jeg klarte ikke en gang presse på do uten at hodepinen var ekstrem, men på meg fungerte også Paracet supert. Det varte i nesten to måneder, men den slapp gradvis taket så jeg var ikke 100% før etter 6 måneder. Lurt å prate med sykehuset. Fastlege og legevakt gjør ikke noe med det. Kanskje hun trenger å få sprøytet inn blod i spinalvæsken. Hos meg gjorde de det. Blodet koagulerer der lekkasjen er og da bedrer det seg. 

Anonymkode: 1a0ec...f39

Skal snakke med sykehuset i morgen 😊 De tettet lekkasjen under operasjonen men når hun tok MR 4 dager etter så hadde hun en liten lekkasje. Skal høre om hun kan få en ny MR iallefall. Skal de få fikset det hvis det er lekkasje så må de operere, ta ut alle skruer og stenger som e hsr operert inn i ryggraden for å komme til 🙈 Så det bli en ny stor operasjon. Etter at hun tok paracet i dag tidlig så kom ikke hodepinen tilbake før etter 10 timer og da uten pulsering, da var det bare litt vondt.

Det har nå vært bra i 3 uker kun litt trykk på sidene av hodet, før dette kom i helga.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...