Gå til innhold

Sover dere lenge om morgenen?

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av 40 årene og kan endelig sove så lenge jeg vil nå som ungene er store 😀. Men jeg våkner kl 8-9 uansett hvor lenge jeg er oppe kvelden før. 

Men når jeg skal gjøre avtale med en venninne så kan hun ikke før kl 13-14 pga at hun sover til kl 12. Klarer dere å sove så lenge? 

Anonymkode: 06918...a77

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447575-sover-dere-lenge-om-morgenen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke snakk om. Jeg våkner som regel 5-6 om morgenen, og det skjer knapt at jeg sover lenger enn 7, og det spiller ingen rolle når jeg legger meg. Elsker tidlige morgener med god frokost, kaffe og utsyn, og jeg elsker å høre dagene våkner. Jeg liker godt sene kvelder også, men nok søvn er viktig, så jeg ofrer heller sene kvelder/ netter enn tidlige morgener. 

Om jeg sover til 8, så har jeg sove lenge. Men jeg kan ligge til både 9 og 10 hvis jeg ikke har noen planer. 

Jeg drømmer om å bli a-menneske som kan sitte på terassen kl 7 og vente på dagen. Men når det ikke har skjedd til nå er det vel tvilsomt om det skjer noen gang. 

Annonse

Åh, jeg savner tiden da jeg var B-menneske og kunne sove helt til 11! 
Da ungene ENDELIG begynte å sove lenge bestemte plutselig kroppen min seg for å gå over til fienden og bli A. Med det resultat at jeg er i koma allerede i 21/22-tiden på kveldene og våkner klokka 05/06 - uansett!

Det er fint å få morgenen, men jeg har alltid vært på mitt mest kreative og virksomme på natta. Jeg savner å være våken på nettene, ha huset og tiden for meg selv når resten av verden sover. Den kreativiteten jeg hadde på natta tidligere har jeg ikke i morgentimene, så dette er rett og slett tapt. Kanskje jeg får det tilbake når jeg blir gammel.

Anonymkode: dd47c...77d

Våkner altfor tidlig, en gang mellom 4.30 og 07. Finner meg en kopp kaffe, scroller litt på telefonen, og sovner igjen. Sover gjerne til 11. Men skal jeg på jobb, så står jeg selvfølgelig opp til dertil passende tidspunkt. 

Anonymkode: 238ee...666

Når jeg har fri sover jeg 10-12 timer om natten. Er som regel ikke oppe lenger enn til ca 22, men sover da til kl 9-10. Utrolig deilig! Jeg er selvsagt oppe lenger hvis settingen krever det, og da sover jeg tilsvarende lenge om morgenen. 

Litt opp og ned. Nå i pollensesongen kunne jeg nok ha sovet hele døgnet. Betyr ikke at jeg føler meg uthvilt når jeg våkner.

Men uansett så liker jeg ikke å treffe noen før klokken 12 på en fridag. Det er jo det som er deilig med å ha fri, det å slippe å planlegge ting.

Anonymkode: acca2...122

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg er i midten av 40 årene og kan endelig sove så lenge jeg vil nå som ungene er store 😀. Men jeg våkner kl 8-9 uansett hvor lenge jeg er oppe kvelden før. 

Men når jeg skal gjøre avtale med en venninne så kan hun ikke før kl 13-14 pga at hun sover til kl 12. Klarer dere å sove så lenge? 

Anonymkode: 06918...a77

Ja jeg elsker å sove lenge, men sover ikke lenger enn mellom 09-10. 7 åringen står opp mellom 7-8 i helgene, men han nyter det å få sitte å se på tv eller spille på telefonen. Får egentlig litt dårlig samvittighet, når han står opp og er alene. Men han koser seg, å vi finner alltid på noe kjekt i helgen uansett. 

Anonymkode: 8840d...9c0

Nei, det forsvant en gang i 20-årene 😅

Men nå liker jeg den tiden om morgen, mulig det har blitt en vanesak. Driver mitt eget, da jobber jeg fra 04/05 om morgen en del dager også, er mye mer effektiv de timene. Ikke minst føles det godt når jeg starter uka foran skjema, i motsetning til mange år tidligere hvor jeg hele tiden har kjempet bakpå. 

Anonymkode: 75649...495

Hvis vi ikke skal noe spesielt så står jeg som regel opp 9-9.30 i helgene, og legger meg som oftest i 2-tiden. Men jeg har ingen problemer med å forstå de som sover til 12, har selv vært en av dem. Jeg har to tenåringer, og den ene er oppe senest 9, mens den andre fint kan sove til 12. Da ungene var små gledet jeg meg til å kunne sove til 12 igjen, men sånn ble det ikke 😁

Anonymkode: 0ed52...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...