Gå til innhold

Hva slags type massasje gir psykomotorisk fysioterapeut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for link, jeg har lest dette og lignende info, men jeg lurer bare på hva slags type massasje det er? Noen som går til psykomotorisk fysioterapi som kan fortelle litt om det og hvordan en typisk time er?

Anonymkode: c5389...8d8

Hva som gjøres i timene vil nok være ulik hos hver terapeut og hva som er problemstillingen. 
Jeg har gått til psykomotorisk fysioterapeut i flere år. For meg starter timen alltid med en samtale om hvordan det går. Og avhengig av formen min og hva jeg trenger bestemmes hva som skjer videre den timen. 
Vi gjør noen ganger noen øvelser først. 
og massasjen er av hele kroppen. Ganske lett med fokus på pusten og hvordan jeg klarer å slippe spenninger. 
Noen ganger gir dette følelsesmessige reaksjoner som gråt eller sinne. Dette er ønskelige reaksjoner. 
Så snakker vi om det som skjer. 

Andre vil sikkert ha andre beskrivelser. 

Anonymkode: 37d58...d8b

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette er noe jeg tror kan hjelpe min datter. Vet dere om noen som driver med dette i Oslo, og hvor mye koster det pr time? Jeg regner med at de kun er privatpraktiserende?

Anonymkode: a30ba...9d7

Hvis du ikke får noen navn, kan du bare søke på nett. Veldig lurt å finne en med driftstilskudd, ellers blir det kjapt dyrt…

oslofrk skrev (41 minutter siden):

Hvis du ikke får noen navn, kan du bare søke på nett. Veldig lurt å finne en med driftstilskudd, ellers blir det kjapt dyrt…

Om man har barneforsikring kan det dekkes der

Anonymkode: 492d0...f60

Har aldri fått massasje. For min del handler timene om å slippe løs spenninger i kroppen. Det gjøres med hjelp av tøyeøvelser, pusteøvelser og lett berøring

Anonymkode: c37e8...82b

Får du aldri massasje? Jeg får massasje hver gang, cirka 1/3 av timen bruker hun til massasje og resten til samtale og øvelser.

Anonym bruker skrev (På 12.5.2024 den 16.07):

Får du aldri massasje? Jeg får massasje hver gang, cirka 1/3 av timen bruker hun til massasje og resten til samtale og øvelser.

«Har aldri fått massasje» er første setningen…..

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

«Har aldri fått massasje» er første setningen…..

Joda, jeg skjønte setningen. Ble bare litt overrasket over at det er så forskjellig hva psykomotorisk fysioterapi består av fordi der jeg går er massasje en stor del av hver time. Tror hun bruker 30-40 minutter på å massere meg hver gang. 

Joda, jeg skjønte setningen. Ble bare litt overrasket over at det er så forskjellig hva psykomotorisk fysioterapi består av fordi der jeg går er massasje en stor del av hver time. Tror hun bruker 30-40 minutter på å massere meg hver gang. 

Da har jo DU behov for massasje. Kommer an på hvorfor man går dit. Jeg gikk til psykomotorisk fysioterapeut, hadde ikke behov for massasje. En fysioterapeut er uansett ikke en massør. Man går ikke til fysioterapeut for å "få massasje". Da trenger du massasje av en eller annen årsak. 

Blir som å si at alle som går til lege får henvisning til MR. 

Anonymkode: 6721a...456

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er heller ikke vanlig med to timers behandling. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Da har jo DU behov for massasje. Kommer an på hvorfor man går dit. Jeg gikk til psykomotorisk fysioterapeut, hadde ikke behov for massasje. En fysioterapeut er uansett ikke en massør. Man går ikke til fysioterapeut for å "få massasje". Da trenger du massasje av en eller annen årsak. 

Blir som å si at alle som går til lege får henvisning til MR. 

Anonymkode: 6721a...456

Ok...jeg bare visste ikke at det var så forskjellig hva man gjør. Jeg har aldri bedt om eller sagt at jeg trenger massasje. 

Jeg har alltid en klokketime, er ikke det vanlig?

Hvis du får massasje i 40 min og det er 1/3 av behandlingstiden, slik du skriver, så innebærer det at full behandling er 120 min. Altså to timer. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvis du får massasje i 40 min og det er 1/3 av behandlingstiden, slik du skriver, så innebærer det at full behandling er 120 min. Altså to timer. 

Det er 60, ikke 120 min. Jeg ser ikke på klokka mens jeg er der, men tipper at hun masserer i omtrent 30-40 min og resten av tiden fordeles mellom prat og øvelser. Det varierer litt hvor mye vi prater og hvor mye vi gjør øvelser.

Det er 60, ikke 120 min. Jeg ser ikke på klokka mens jeg er der, men tipper at hun masserer i omtrent 30-40 min og resten av tiden fordeles mellom prat og øvelser. Det varierer litt hvor mye vi prater og hvor mye vi gjør øvelser.

Poenget mitt er du du skriver BÅDE at du får massasje i 30-40 min OG at du får massasje 1/3 av behandlingstiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...