Anonym bruker Skrevet 11. mai 2024 #51 Del Skrevet 11. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Alle russ ligger ikke i grøftene nei, men de som er med på buss er ikke gjennomsnittsrussen heller, selv om man får det inntrykket når man leser avisene. Det er bare en liten andel av russen som er med på dette, de bruker avsindig mye penger på det, så vi kan anta at de er over gjennomsnittet opptatt av festing og at de vil ha mest mulig valuta (dvs. fest) for pengene sine. Det betyr mye alkohol. Anonymkode: 2ce4e...71a Du kan jo tro hva du vil. Men jeg kjenner jo barna mine. Derfor får 16 åringen være med dem. Ikke hver gang, men hun har vært med en gang og skal være med på 17. mai før russetoget. De har ikle buss heller. De har bil. Fordi de ikke vil være med på rushet med pengebruk. Og de er ikke så opptatt av å drikke. En av dem er alltid edru og kjører Anonymkode: a3709...418 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150096900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2024 #52 Del Skrevet 11. mai 2024 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Du kan jo tro hva du vil. Men jeg kjenner jo barna mine. Derfor får 16 åringen være med dem. Ikke hver gang, men hun har vært med en gang og skal være med på 17. mai før russetoget. De har ikle buss heller. De har bil. Fordi de ikke vil være med på rushet med pengebruk. Og de er ikke så opptatt av å drikke. En av dem er alltid edru og kjører Anonymkode: a3709...418 Da snakker du egentlig om noe annet enn det som vanligvis kalles rulling (her om kring, i hvertfall). Det høres tryggere (og billigere) ut også! Anonymkode: 2ce4e...71a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150096905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2024 #53 Del Skrevet 11. mai 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Da snakker du egentlig om noe annet enn det som vanligvis kalles rulling (her om kring, i hvertfall). Det høres tryggere (og billigere) ut også! Anonymkode: 2ce4e...71a Rulling er jo å reise i kjøretøyet sitt som russ. Og noen russ demonstrerer mot de gedigne og dyre bussene ved å rulle billig. Men det er jo fortsatt rulling Anonymkode: a3709...418 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150096907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2024 #54 Del Skrevet 11. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du kan jo tro hva du vil. Men jeg kjenner jo barna mine. Derfor får 16 åringen være med dem. Ikke hver gang, men hun har vært med en gang og skal være med på 17. mai før russetoget. De har ikle buss heller. De har bil. Fordi de ikke vil være med på rushet med pengebruk. Og de er ikke så opptatt av å drikke. En av dem er alltid edru og kjører Anonymkode: a3709...418 Jeg kjenner mine barn godt. Jeg kjenner ikke de 20 (?) guttene som er 2 år eldre. 16-åringen får feire russetid når hun er russ. Ikke to år før. Anonymkode: e2f1e...1f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150096930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #55 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner mine barn godt. Jeg kjenner ikke de 20 (?) guttene som er 2 år eldre. 16-åringen får feire russetid når hun er russ. Ikke to år før. Anonymkode: e2f1e...1f1 Hvilke gutter? Hvordan tror du russ greiere egentlig? Likt alle steder? I gjenger der 20 gutter voldtar 16-åringer? Du må jo gjerne påstå hva du vil, men hvis du ikke har bedre kontroll på ungdommen og avtaler med dem, så er det ikke lurt at din 16- åring er med å rulle om 2 år heller. Anonymkode: a3709...418 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150096974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #56 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvilke gutter? Hvordan tror du russ greiere egentlig? Likt alle steder? I gjenger der 20 gutter voldtar 16-åringer? Du må jo gjerne påstå hva du vil, men hvis du ikke har bedre kontroll på ungdommen og avtaler med dem, så er det ikke lurt at din 16- åring er med å rulle om 2 år heller. Anonymkode: a3709...418 Så når en jente blir voldtatt så er det fordi foreldrene ikke har hatt «kontroll på ungdommen»? Anonymkode: eae18...b65 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150096975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #57 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvilke gutter? Hvordan tror du russ greiere egentlig? Likt alle steder? I gjenger der 20 gutter voldtar 16-åringer? Du må jo gjerne påstå hva du vil, men hvis du ikke har bedre kontroll på ungdommen og avtaler med dem, så er det ikke lurt at din 16- åring er med å rulle om 2 år heller. Anonymkode: a3709...418 Poenget er at uansett hvor god kontroll du har på barnet ditt (historien er for øvrig full av foreldre som har måtte bite i seg den overbevisningen), så kan du ikke kontrollere omverden. De aller fleste 19 årige gutter er ikke potensielle voldtektsmenn, men det holder å møte på den ene feil typen. Det kan man aldri forhindre helt, men man kan ta forhåndsregler og for eksempel ikke la sin 16 åring feste med russen. Anonymkode: e6822...e80 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150096995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #58 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Poenget er at uansett hvor god kontroll du har på barnet ditt (historien er for øvrig full av foreldre som har måtte bite i seg den overbevisningen), så kan du ikke kontrollere omverden. De aller fleste 19 årige gutter er ikke potensielle voldtektsmenn, men det holder å møte på den ene feil typen. Det kan man aldri forhindre helt, men man kan ta forhåndsregler og for eksempel ikke la sin 16 åring feste med russen. Anonymkode: e6822...e80 Og så kan de ikke dra på ungdomsklubben eller i bursdag eller dra til byen eller eller eller. Verden er full av potensielle farer, man kan faktisk ikke holde ungen unna absolutt alt fordi det kan føre til noe gæernt. Jeg har aldri noensinne hørt om noen som blir voldtatt av russen, verken via egne barn eller andres. Hvor ofte skjer det pga rulling, egentlig? Anonymkode: 0b6eb...8ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #59 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvilke gutter? Hvordan tror du russ greiere egentlig? Likt alle steder? I gjenger der 20 gutter voldtar 16-åringer? Du må jo gjerne påstå hva du vil, men hvis du ikke har bedre kontroll på ungdommen og avtaler med dem, så er det ikke lurt at din 16- åring er med å rulle om 2 år heller. Anonymkode: a3709...418 Send 16-åringen din på rulling du. Som du ser av tråden synes de fleste av oss at det er en jævlig dårlig vurdering. Hvordan har min «kontroll» på min 16-åring påvirkning på hva 20 rusa 18-19-åringer gjør? Anonymkode: e2f1e...1f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #60 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og så kan de ikke dra på ungdomsklubben eller i bursdag eller dra til byen eller eller eller. Verden er full av potensielle farer, man kan faktisk ikke holde ungen unna absolutt alt fordi det kan føre til noe gæernt. Jeg har aldri noensinne hørt om noen som blir voldtatt av russen, verken via egne barn eller andres. Hvor ofte skjer det pga rulling, egentlig? Anonymkode: 0b6eb...8ea På ungdomsklubben og bursdager er det ikke fri flyt av alkohol. Min ungdom får ikke henge i byen. Hun får dra til byen med venninner når hun skal på kino el, men dun får ikke henge i sentrum på kvelden. På russebuss er det alkohol (og andre narkotiske stoffer). Det er ikke en setting jeg aksepterer at min 16-åring er i. Anonymkode: e2f1e...1f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #61 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og så kan de ikke dra på ungdomsklubben eller i bursdag eller dra til byen eller eller eller. Verden er full av potensielle farer, man kan faktisk ikke holde ungen unna absolutt alt fordi det kan føre til noe gæernt. Jeg har aldri noensinne hørt om noen som blir voldtatt av russen, verken via egne barn eller andres. Hvor ofte skjer det pga rulling, egentlig? Anonymkode: 0b6eb...8ea På ungdomsklubben er det stort sett ungdommer på samme alder, den er alkoholfri og det er voksne ansvarlige. Det samme på bursdagsfester, ungdommene er i noenlunde samme alder. Det er et himmelvid forskjell på 16 og 19 år. Jeg syns ikke at 16 åringer skal dra på byen sent på kvelden heller. Jeg vet ikke statistikken på voldtekt i russetiden, mørketallene er nok store der som alle andre steder. Men selv du må vel innrømme at unge mennesker som drikker mye alkohol og som lar seg hisse opp av stemningen kan være uberegnelige og impulsive og gjøre ting de aldri kunne gjort som edru? (Dette gjelder jo alle som drikker, men nå er det ungdommer og russ vi diskuterer). Anonymkode: e6822...e80 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #62 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): På ungdomsklubben og bursdager er det ikke fri flyt av alkohol. Min ungdom får ikke henge i byen. Hun får dra til byen med venninner når hun skal på kino el, men dun får ikke henge i sentrum på kvelden. På russebuss er det alkohol (og andre narkotiske stoffer). Det er ikke en setting jeg aksepterer at min 16-åring er i. Anonymkode: e2f1e...1f1 På ungdomsskolen her er det fri flyt av ymse narkotika. Skal jeg ikke sende de på skolen heller? Poenget er at det finnes fristelser overalt, så må man lære ungene til å ta gode valg. Min 16 åring går på vgs og spiller i band. Jeg vet at mange av de han omgås bruker narkotika i ulike varianter, og hvis han vil får han tak i det på skolen eller fritiden. Jeg må likevel stole på at han tar riktige valg og lar det være. Anonymkode: 0b6eb...8ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #63 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Og så kan de ikke dra på ungdomsklubben eller i bursdag eller dra til byen eller eller eller. Verden er full av potensielle farer, man kan faktisk ikke holde ungen unna absolutt alt fordi det kan føre til noe gæernt. Jeg har aldri noensinne hørt om noen som blir voldtatt av russen, verken via egne barn eller andres. Hvor ofte skjer det pga rulling, egentlig? Anonymkode: 0b6eb...8ea Ungdomsklubben er noe helt annet. Fest med jevnaldrende er noe helt annet. Russetid er ikke for 16- åringer, enkelt og greit. Ta en russelåt-liste med deg på spotify i dag, hør gjennom tekstene om snøstorm i nesa og knulling av smårips og tenk at det er dette som venter. Anonymkode: 11992...e17 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #64 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): På ungdomsskolen her er det fri flyt av ymse narkotika. Skal jeg ikke sende de på skolen heller? Poenget er at det finnes fristelser overalt, så må man lære ungene til å ta gode valg. Min 16 åring går på vgs og spiller i band. Jeg vet at mange av de han omgås bruker narkotika i ulike varianter, og hvis han vil får han tak i det på skolen eller fritiden. Jeg må likevel stole på at han tar riktige valg og lar det være. Anonymkode: 0b6eb...8ea Det er helt riktig. Og et godt valg kan være å ikke sette seg i en buss med flere år eldre berusede/rusede gutter som skal plukke ut de jentene som er verdig å bli med å rulle! Anonymkode: e6822...e80 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #65 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): På ungdomsklubben er det stort sett ungdommer på samme alder, den er alkoholfri og det er voksne ansvarlige. Det samme på bursdagsfester, ungdommene er i noenlunde samme alder. Det er et himmelvid forskjell på 16 og 19 år. Jeg syns ikke at 16 åringer skal dra på byen sent på kvelden heller. Jeg vet ikke statistikken på voldtekt i russetiden, mørketallene er nok store der som alle andre steder. Men selv du må vel innrømme at unge mennesker som drikker mye alkohol og som lar seg hisse opp av stemningen kan være uberegnelige og impulsive og gjøre ting de aldri kunne gjort som edru? (Dette gjelder jo alle som drikker, men nå er det ungdommer og russ vi diskuterer). Anonymkode: e6822...e80 Ja, selvsagt kan de være uberegnelige og impulsive. Min erfaring er likevel at voldtekt ikke skjer, narkotika deles ikke ut ukritisk til alle og enhver, og de oppfører seg igrunn ganske åkey. Ingen blir sluppet av i skogen, alle blir hentet og levert til avtalt tid og sted. Det er faktisk med en edru sjåfør på denne turen, og min erfaring er også at flere av russen er edru. De er ordentlige folk, det er ikke en gjeng med apekatter som ikke klarer å oppføre seg Anonymkode: 0b6eb...8ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #66 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ungdomsklubben er noe helt annet. Fest med jevnaldrende er noe helt annet. Russetid er ikke for 16- åringer, enkelt og greit. Ta en russelåt-liste med deg på spotify i dag, hør gjennom tekstene om snøstorm i nesa og knulling av smårips og tenk at det er dette som venter. Anonymkode: 11992...e17 Jeg er fullstendig klar over hva som blir sunget. Jeg vet også at det ikke gjenspeiler hvordan de er. Anonymkode: 0b6eb...8ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #67 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, selvsagt kan de være uberegnelige og impulsive. Min erfaring er likevel at voldtekt ikke skjer, narkotika deles ikke ut ukritisk til alle og enhver, og de oppfører seg igrunn ganske åkey. Ingen blir sluppet av i skogen, alle blir hentet og levert til avtalt tid og sted. Det er faktisk med en edru sjåfør på denne turen, og min erfaring er også at flere av russen er edru. De er ordentlige folk, det er ikke en gjeng med apekatter som ikke klarer å oppføre seg Anonymkode: 0b6eb...8ea Er du virkelig så naiv? Anonymkode: 34751...d8c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #68 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Er du virkelig så naiv? Anonymkode: 34751...d8c Nei, jeg snakker av min erfaring med russ og rulling. Vi hadde klare avtaler, både da hun rullet med russen som 16 og 17 åring, og da hun selv var russ og hang med de andre. De avtalene ble fulgt. Mitt barn har ikke prøvd narkotika og hun har ikke blitt voldtatt. Ja, som russ selv kom hun på skolen med promille og måtte lide seg gjennom skoledagen, og så på jobb etterpå. Det var jo en konsekvens av heftig festing på natta, som hun måtte ta. På 3 år med mulighet for rulling har hun gjort det i underkant av 10 ganger. Det gikk helt fint. Hun drakk, hun var sliten, men hun ble ikke voldtatt og hun ble ikke dopa ned. Hvorfor er det så vanskelig for deg å stole på at det jeg sier er sant? Har du en eller annen formening om at all russ er unger fra helvete? Anonymkode: 0b6eb...8ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #69 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, jeg snakker av min erfaring med russ og rulling. Vi hadde klare avtaler, både da hun rullet med russen som 16 og 17 åring, og da hun selv var russ og hang med de andre. De avtalene ble fulgt. Mitt barn har ikke prøvd narkotika og hun har ikke blitt voldtatt. Ja, som russ selv kom hun på skolen med promille og måtte lide seg gjennom skoledagen, og så på jobb etterpå. Det var jo en konsekvens av heftig festing på natta, som hun måtte ta. På 3 år med mulighet for rulling har hun gjort det i underkant av 10 ganger. Det gikk helt fint. Hun drakk, hun var sliten, men hun ble ikke voldtatt og hun ble ikke dopa ned. Hvorfor er det så vanskelig for deg å stole på at det jeg sier er sant? Har du en eller annen formening om at all russ er unger fra helvete? Anonymkode: 0b6eb...8ea At ditt barn hadde flaks gjør ikke avgjørelsen din bedre. Mange voldtektsoffer forteller forøvrig ingen om overgrepet. Ofte fordi de selv har gjort noe de ikke burde og legger skylden, ufortjent, på seg selv. Anonymkode: e6822...e80 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #70 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nei, jeg snakker av min erfaring med russ og rulling. Vi hadde klare avtaler, både da hun rullet med russen som 16 og 17 åring, og da hun selv var russ og hang med de andre. De avtalene ble fulgt. Mitt barn har ikke prøvd narkotika og hun har ikke blitt voldtatt. Ja, som russ selv kom hun på skolen med promille og måtte lide seg gjennom skoledagen, og så på jobb etterpå. Det var jo en konsekvens av heftig festing på natta, som hun måtte ta. På 3 år med mulighet for rulling har hun gjort det i underkant av 10 ganger. Det gikk helt fint. Hun drakk, hun var sliten, men hun ble ikke voldtatt og hun ble ikke dopa ned. Hvorfor er det så vanskelig for deg å stole på at det jeg sier er sant? Har du en eller annen formening om at all russ er unger fra helvete? Anonymkode: 0b6eb...8ea At ditt barn var så heldig er veldig bra! Jeg vet dessverre at dette absolutt ikke er sannheten for svært mange. Som lærer i vgs får jeg innsyn i mye rart, og jeg priser meg lykkelig for at mine barn stort sett ikke har deltatt i denne galskapen. Anonymkode: 34751...d8c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #71 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): På ungdomsskolen her er det fri flyt av ymse narkotika. Skal jeg ikke sende de på skolen heller? Poenget er at det finnes fristelser overalt, så må man lære ungene til å ta gode valg. Min 16 åring går på vgs og spiller i band. Jeg vet at mange av de han omgås bruker narkotika i ulike varianter, og hvis han vil får han tak i det på skolen eller fritiden. Jeg må likevel stole på at han tar riktige valg og lar det være. Anonymkode: 0b6eb...8ea Jeg stoler på at min 16-åring gjør gode valg. Hun er en rolig og forholdsvis avbalansert type. Jeg stoler IKKE på den rusa 19-åringen omgitt av andre rusa 18-19-åringer i en buss med guttastemning. Anonymkode: e2f1e...1f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #72 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, selvsagt kan de være uberegnelige og impulsive. Min erfaring er likevel at voldtekt ikke skjer, narkotika deles ikke ut ukritisk til alle og enhver, og de oppfører seg igrunn ganske åkey. Ingen blir sluppet av i skogen, alle blir hentet og levert til avtalt tid og sted. Det er faktisk med en edru sjåfør på denne turen, og min erfaring er også at flere av russen er edru. De er ordentlige folk, det er ikke en gjeng med apekatter som ikke klarer å oppføre seg Anonymkode: 0b6eb...8ea Din erfaring er at voldtekt ikke skjer?!??? 1 av 5 jenter/kvinner (!!!!!!!!!!!!!) har blitt utsatt for minst én voldtekt ila livet. 1 av 5. Anonymkode: e2f1e...1f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #73 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, selvsagt kan de være uberegnelige og impulsive. Min erfaring er likevel at voldtekt ikke skjer, narkotika deles ikke ut ukritisk til alle og enhver, og de oppfører seg igrunn ganske åkey. Ingen blir sluppet av i skogen, alle blir hentet og levert til avtalt tid og sted. Det er faktisk med en edru sjåfør på denne turen, og min erfaring er også at flere av russen er edru. De er ordentlige folk, det er ikke en gjeng med apekatter som ikke klarer å oppføre seg Anonymkode: 0b6eb...8ea Din erfaring? Blås i om at det advares om dette, for i ditt hode så skjer ikke sånt...jøsses. Anonymkode: 1d526...733 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #74 Del Skrevet 12. mai 2024 Ja, mine 16- og 17-år gamle jenter har fått lov. Jeg er ikke spesielt begeistret for opplegget, men jeg har faktisk ikke sp mange gode argumenter for hvorfor de ikke skal få lov - sånn bortsett fra at jeg synes det er et tåpelig opplegg:) Vi er heldig og har er veldig åpent forhold de snakker med både meg og faren om alt mulig rart. Vi kjenner vennene, vennenes foreldre, venner av vennene, kjærester osv. Vi har nok samtaler rundt middagsbordet og kveldsmaten som mange andre ikke har…. Jeg vet iallefall at mange av vennene deres lyver og sniker seg ut hjemmefra, kjøper alkohol i smug, forteller at de er andre steder enn der de egentlig er osv. mine unger er i miljøer hvor de har venner på tvers av alder - både føre og yngre. Mine får nok lov til mer enn de fleste - nettopp fordi de er så åpne og fordi jeg kan stole på det de sier. Og ja, jeg «overvåker» de både på snap-kartet, på find-my-iPhone, på kontotransaksjoner og på vipps. Ved behov! Jeg er nok mer bekymret for hjemme-alene festene hvor jeg antar foreldrene ikke aner at det blir holdt fest, for «festene» som foregår i skogen hvor foreldrene tror at ungdommene er på uskyldig hengekøyetur osv. Fester som skal holdes skjult og hvor tid og sted er uklart. Eller den helt åpenlyse dekkingen av narko på ungdomsskolen. Eller at de sitter på med andre ungdommer som nettopp har fått lappen og som skal vise seg frem.. så må jeg stole på at ungene gjør gode valg, at de er opplært til å gjenkjenne farer og at de stiller på for hverandre når noe skjer. Jeg har flere ganger vært ute på natta og hentet stupfulle venner av mine ungdommer - fordi enten de selv eller mine jenter ringer OSS. Det er så trist med ungdommer som ikke tør ringe hjem til egne foreldre når de har driti seg ut… Anonymkode: e26cb...0dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2024 #75 Del Skrevet 12. mai 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Din erfaring? Blås i om at det advares om dette, for i ditt hode så skjer ikke sånt...jøsses. Anonymkode: 1d526...733 Jeg sa det skjer ikke her. At det skjer har jeg ikke krangla på. Det har ikke skjedd her. Og mitt barn har ikke vært utsatt for det, ikke kjenner hun noen som har vært det heller. Anonymkode: 0b6eb...8ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447563-f%C3%A5r-din-16-%C3%A5ring-rulle-med-russen/page/3/#findComment-150097072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå