Gå til innhold

Skal du boikotte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Ryggrad? Hva mener du? Dette er en musikkkonkuranse! Har 0 med politikk å gjøre .

Anonymkode: 3cb25...d5f

Alt har med politikk å gjøre. Som at Russland er utestengt for tilnærmet alt av idrett og kultur. 

Anonymkode: 62eae...cfb

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, ved å ikke se på vil jeg redde de palestinska barna.

Anonymkode: 0dd7e...9db

Du vil vise hva du synes om å la land delta som parallelt begår folkemord på barn og brudd på folkeretten.

Jeg har ikke tenkt se på.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jesus. Hvordan tror du du hjelper barna ved ikke å se på dette?

Anonymkode: 83fd2...6bc

Dersom nok individer tar avstand så påvirker det naturligvis også hva medier og politikere foretar seg.  

Ondskap får fortsette å eksistere når gode mennesker ikke står opp mot den

Annonse

Det var godt å se at ikke befolkningen i alle land mister hodet, og at Israel gikk videre. Veldig bra at Gåte også kom til finalen! ESC har elementer av underholdning og spenning, men jeg blir rimelig ullen i hodet til slutt. Men fint arrangert av svenskene, og så får en se hva som skjer lørdag, og hvor alle havner på resultatlisten da.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er stor forskjell på Russland og Israel. 

Russland angrep Ukraina uforskyldt. 

Israel og Palestina hevner seg på hverandre frem og tilbake. Ingen av dem er bedre eller verre enn enn andre. 

Du er så feilinformert i det siste avsnittet, at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne.

Folkemord er forsøk på å utslette en etnisk gruppe eller hel nasjon, det er noe helt annet enn krigføring. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rPLqWw/fn-topp-til-vg-de-har-virkelig-mistet-sitt-moralske-kompass

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/03/26/fn-rapport-sier-israel-begar-folkemord-i-gaza/

Se og les nyheter daglig. Les på hjelpeorganisasjonenes nettsider. Se filmen Praying for armaggadon (og bli skremt). 

Winterlady skrev (56 minutter siden):

Du er så feilinformert i det siste avsnittet, at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne.

Folkemord er forsøk på å utslette en etnisk gruppe eller hel nasjon, det er noe helt annet enn krigføring. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rPLqWw/fn-topp-til-vg-de-har-virkelig-mistet-sitt-moralske-kompass

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/03/26/fn-rapport-sier-israel-begar-folkemord-i-gaza/

Se og les nyheter daglig. Les på hjelpeorganisasjonenes nettsider. Se filmen Praying for armaggadon (og bli skremt). 

Jeg skulle ønske Hamas hadde overgitt seg, DET ville vært det beste for alle parter, men der sitter lederne trygt i Dubai. 

Palitinere vil kunne fått det mye bedre uten Hamas: https://www.bbc.com/news/world-middle-east-60173481

Anonymkode: c568a...568

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er stor forskjell på Russland og Israel. 

Russland angrep Ukraina uforskyldt. 

Israel og Palestina hevner seg på hverandre frem og tilbake. Ingen av dem er bedre eller verre enn enn andre. 

Husk at frontlinjen i Ukraina har eksistert fra 2014, og ukrainerne angrep sine egne på østsiden i 8 år før fullskala krig brøt ut i 2022. Historie må baseres på fakta, ikke på fremstillingen i media. Ellers enig i at det er ulike årsaker i de to krigene. 

Anonymkode: 43207...f52

Winterlady skrev (3 timer siden):

Du glemte å legge ved kilder med offentlige uttalelser fra Palestina og Iran om at Israel ikke må eksistere og jorda må være «renset» for israelerne. Et budskap som de har i mange år, ikke bare fra 7.oktober. 

Nå ser jeg ikke på Eurovision, ingenting å boikotte. 

Prinsipielt for min del er idrett og kultur noe jeg holder helt utenfor det politiske, det er da ment som en relasjonsbygging på tvers av dette, hvis en skal dra poltikk og boikott inn, kan en like gjerne slutte med alt. For det finnes for mye jævelskap i verden til holde på det i så fall. 

Anonymkode: 4b8dd...ea1

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, derfor er det så viktig på dager som denne med feministiske ordtak som sier at kvinner skal støtte hverandre uansett.

I kveld ble hun reddet av ordtaket "stem kvinner frem". Bra jobba!

Anonymkode: a8e6c...c35

Hun ble reddet av folk som mener at Israel har lov til å vakse frem som de vil - i Guds navn

Anonymkode: f801a...755

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Husk at frontlinjen i Ukraina har eksistert fra 2014, og ukrainerne angrep sine egne på østsiden i 8 år før fullskala krig brøt ut i 2022. Historie må baseres på fakta, ikke på fremstillingen i media. Ellers enig i at det er ulike årsaker i de to krigene. 

Pluss at Nato har trukket nærmere og nærmere Russlands grenser med grufulle våpen, i tillegg til at de driver med gedigne militærøvelser nærmest på grensen. Litt provoserende, eller?

Anonymkode: 5eca0...ca9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pluss at Nato har trukket nærmere og nærmere Russlands grenser med grufulle våpen, i tillegg til at de driver med gedigne militærøvelser nærmest på grensen. Litt provoserende, eller?

Anonymkode: 5eca0...ca9

Ja… dakkal Russland

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hun ble reddet av folk som mener at Israel har lov til å vakse frem som de vil - i Guds navn

Folk stemte fordi de likte sangen og helt sikkert av en del som er dritt lei hvordan noen demonstranter marker seg. 

Hadde en del av de som demonstrerte på utsiden sett showet til Spania så hadde de nok blitt flau og gått hjem.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Folk stemte fordi de likte sangen og helt sikkert av en del som er dritt lei hvordan noen demonstranter marker seg. 

Hadde en del av de som demonstrerte på utsiden sett showet til Spania så hadde de nok blitt flau og gått hjem.

Hun fikk nok en del sympatistemmer, og sånn blir det når vestlige ( flest skandinaver ) liksom skal "engasjere seg" i ting og saker fordi de har tid og anledning i sin mer bekymringsløse tilværelse. Og fordi de har sett bildene der pressen gjerne vil fortelle dem hva de skal bry seg om, og hvem man bør sympatisere med. Det er så enkelt for mennesker som har det så godt at de får beskjed om at det er viktig å kjede seg...

Det er helt messed up. Men Israel fortjente uansett å gå videre, sympati eller ei.

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Kaller det ikke boikott, men et så vanvittig kjedelig konsept bruker jeg ikke tid på, og har ikke gjort på minst 20 år. 

Anonymkode: 01ff9...434

Det har skjedd en del med konseptet på 20 år, så kanskje du skulle gitt det en sjanse. 

Anonymkode: 166cd...5d4

ReneRene skrev (1 time siden):

Hun fikk nok en del sympatistemmer, og sånn blir det når vestlige ( flest skandinaver ) liksom skal "engasjere seg" i ting og saker fordi de har tid og anledning i sin mer bekymringsløse tilværelse. Og fordi de har sett bildene der pressen gjerne vil fortelle dem hva de skal bry seg om, og hvem man bør sympatisere med. Det er så enkelt for mennesker som har det så godt at de får beskjed om at det er viktig å kjede seg...

Det er helt messed up. Men Israel fortjente uansett å gå videre, sympati eller ei.

Nå forteller vel pressen mest om grusomhetene som skjer i Palestina. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nå forteller vel pressen mest om grusomhetene som skjer i Palestina. 

De formidler ganske ensidig. Det er derfor skandinavere spesielt ,vil boikotte Israel. Det er også det som ble formidlet gjennom statskanalen NRK, og da i et familieprogram som skulle presentere bidragene i ESC. 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Tenker mest på de israelske barna som sitter fanget som gisler hos terrorister under bakken.

Anonymkode: 7aa1a...b46

Du er klar over at palestinske barn har blitt fengslet av israelsk politi i årevis, gjerne uten å ha gjort noe? De sitter i fengsel, uten rettigheter. 

Anonymkode: fc8a0...57d

Det dummeste man gjør om man engasjerer seg er å boikotte. Da er det bedre å stemme på favoritten sin, så blir det ikke slik at Israel vinner bare fordi de som kritiserer dem ikke vil stemme, og kun sympatisører sitter igjen. Personlig synes jeg Israels bidrag er ganske bra, men ikke bra nok til å havne i toppen. 

Anonymkode: ef157...460

Ingenting er så kjedelig som melodi grand prix. Jeg har ikke sett på mange år. Hadde jeg vanligvis sett på hadde jeg boikottet. Israels folkemord kommer til å gå inn i historien som en katastrofe av dimensjoner. At USA lar det skje er ufattelig.

Anonymkode: 35773...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...