Gå til innhold

Skal du boikotte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i alle dager skal verdenssamfunnet fordømmes for det Israel gjør? 

Anonymkode: 533b7...28d

Hvis du ikke skjønner dette til nå, er det fullstendig bortkastet å prøve å forklare det. 

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Sånn, da har jeg sendt mine 20 stemmer til Israel i dag også. Oppfordrer flere til å gjøre det samme!

Anonymkode: 7aa1a...b46

Lykke til med å arrangere konkurransen i Tel Aviv neste år. Det blir spikeren i kisten for hele MGP. Og det er like greit 

Anonymkode: 62eae...cfb

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er leit og får helt vondt inni meg av at folk ikke skjønner alvoret. Tenk på de palestinske barna!

Anonymkode: 0dd7e...9db

De er ikke verd så mye som de hvite barna, skjønner du. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvis du ikke skjønner dette til nå, er det fullstendig bortkastet å prøve å forklare det. 

Du har kommet med en påstand, totalt blottet for et forsøk på å forklare. Hvorfor kan du ikke bare svare på hvorfor «vi», verdenssamfunnet, skal dømmes av ettertiden for Israels handlinger på Gaza?

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Du har kommet med en påstand, totalt blottet for et forsøk på å forklare. Hvorfor kan du ikke bare svare på hvorfor «vi», verdenssamfunnet, skal dømmes av ettertiden for Israels handlinger på Gaza?

Fordi ‘vi’ sitter stille og ser på et folkemord som ‘vi’ kunne stanset. 

Det pågår ikke noe folkemord. Til og med FN har innrømmet at dødstallene i Gaza er oppkonstruerte og alt for høye. Mer realistisk er 15 000 og de fleste er Hamas-soldater. De samme som drepte, halshugde, voldtok og tok gisler, og som bruker sin egen befolkning som skjold. 
Den palestinske befolkningen har økt fra 1.9 mill til 5 mill i 2022. Det kvalifiserer ikke til folkemord. Ikke om det hadde dødd 30 000 heller. Det at det dør folk i en krig de selv har startet (de valgte Hamas) må de bare leve med. 

Anonymkode: 09441...f0e

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dersom det skjer et folkemord, er det palestinernes egne representanter - terrororganisasjonen Hamas - som er ansvarlige for det. Ikke Israel.

Tenk deg at en lærer på skolen til barnet ditt har drept en politibetjent og gjemt seg på skolen. Politiets reaksjon er å omringe skolen, stenge av vann og strøm, samt skyte alle som viser seg i et vindu eller forsøker å forlate skolen. Barna dør av tørst,  medisinmangel, sult og interne slåsskamper om de resursennecsom finnes på skolen. Ville du ikke anse politiet ansvarlig, bare den ene læreren som hadde begått det første drapet?

Anonymkode: a50ce...e50

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Det pågår ikke noe folkemord. Til og med FN har innrømmet at dødstallene i Gaza er oppkonstruerte og alt for høye. Mer realistisk er 15 000 og de fleste er Hamas-soldater. De samme som drepte, halshugde, voldtok og tok gisler, og som bruker sin egen befolkning som skjold. 
Den palestinske befolkningen har økt fra 1.9 mill til 5 mill i 2022. Det kvalifiserer ikke til folkemord. Ikke om det hadde dødd 30 000 heller. Det at det dør folk i en krig de selv har startet (de valgte Hamas) må de bare leve med. 

Anonymkode: 09441...f0e

Hvor finner du tallet 15.000? Her  sier de 34.000 drepte, 1,7 millioner på flukt og 1,1 million med katastrofal matmangel. https://www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-206

Anonymkode: a50ce...e50

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Fordi ‘vi’ sitter stille og ser på et folkemord som ‘vi’ kunne stanset. 

Haha, artig! Hvorfor stanser ikke bare DU dette folkemordet, da? Gidder du ikke?

Ærlig talt, verdensledere, FN og en hel haug politiske sammenslutninger jobber INTENST for å få en slutt på galskapen på Gaza. Og så tenker du den vanlige mann i gata skal dømmes for det Israel gjør, når ikke engang mektige verdensledere klarer det?

På tide å roe ned en goood del nå, altså. 

Haha, artig! Hvorfor stanser ikke bare DU dette folkemordet, da? Gidder du ikke?

Ærlig talt, verdensledere, FN og en hel haug politiske sammenslutninger jobber INTENST for å få en slutt på galskapen på Gaza. Og så tenker du den vanlige mann i gata skal dømmes for det Israel gjør, når ikke engang mektige verdensledere klarer det?

På tide å roe ned en goood del nå, altså. 

Er det mulig at du faktisk ikke skjønner hva jeg mener? 

Anonym bruker skrev (På 11.5.2024 den 0.00):

Ironisk at så mange sier de skal boikotte, men i følge tallene til NRK så var det nesten rekord i antall seere i går.

Anonymkode: c568a...568

Ja, ingen av utøverne har boikottet og til slutt ble det god reklame for Israel og krigen de fører.

Det som preget arrangementet mest var den store seieren for feminisme, woke og cancel, ved at mannen som skulle synge for Nederland ble utestengt for "upassende oppførsel" mot ei kvinne.

Riktignok fulgte hun etter han backstage og fortsatte å filme han etter både instruks og gjentatte beskjeder om å ikke filme han der. Da han til slutt gjorde en bevegelse mot kameratet hennes som hun oppfattet truende, ble det selvsagt politianmeldelse, med utestengelse og kommende rettsak.

Anonymkode: a8e6c...c35

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, ingen av utøverne har boikottet og til slutt ble det god reklame for Israel og krigen de fører.

Det som preget arrangementet mest var den store seieren for feminisme, woke og cancel, ved at mannen som skulle synge for Nederland ble utestengt for "upassende oppførsel" mot ei kvinne.

Riktignok fulgte hun etter han backstage og fortsatte å filme han etter både instruks og gjentatte beskjeder om å ikke filme han der. Da han til slutt gjorde en bevegelse mot kameratet hennes som hun oppfattet truende, ble det selvsagt politianmeldelse, med utestengelse og kommende rettsak.

Hvordan vet du nøyaktig hva som skjedde når ingen har bekreftet dette?

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du virkelig tror at det blir politianmeldelse og rettsak pga en truende håndbevegelse så vet jeg ikke hva jeg skal si en gang.

Anonymkode: d5049...a33

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du virkelig tror at det blir politianmeldelse og rettsak pga en truende håndbevegelse så vet jeg ikke hva jeg skal si en gang.

Ja, det er politianmeldelse og pågåendre rettslig prosess pga en håndbevegelse fra en mann mot kameraet til ei kvinne;

Nederlands Kringkasting skriver: "I strid med tydelige avtaler, ble Joost filmet rett etter at han kom av scenen. På det tidspunktet ba han gjentatte ganger om å ikke bli filmet. Dette ble ikke respektert. Dette førte til en truende bevegelse mot kamera. Joost rørte ikke kamerakvinnen"

Og svensk politi skriver "har utrett en anmälan som gjorts av en kvinnlig medlem av produktionsteamet. Medan den rättsliga processen tar sin gång"....

Kilder:

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/05/11/nederlandsk-kringkaster-utestengelsen-er-uproporsjonal/

https://www.dn.se/kultur/polisen-har-inlett-forundersokning-om-olaga-hot-efter-incident-pa-eurovision/

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det mulig at du faktisk ikke skjønner hva jeg mener? 

Jeg antar at du mener det du skriver, at ettertiden vil dømme oss - verdenssamfunnet - for det Israel driver med på Gaza.

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ja, det er politianmeldelse og pågåendre rettslig prosess pga en håndbevegelse fra en mann mot kameraet til ei kvinne;

Nederlands Kringkasting skriver: "I strid med tydelige avtaler, ble Joost filmet rett etter at han kom av scenen. På det tidspunktet ba han gjentatte ganger om å ikke bli filmet. Dette ble ikke respektert. Dette førte til en truende bevegelse mot kamera. Joost rørte ikke kamerakvinnen"

Og svensk politi skriver "har utrett en anmälan som gjorts av en kvinnlig medlem av produktionsteamet. Medan den rättsliga processen tar sin gång"....

Kilder:

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/05/11/nederlandsk-kringkaster-utestengelsen-er-uproporsjonal/

https://www.dn.se/kultur/polisen-har-inlett-forundersokning-om-olaga-hot-efter-incident-pa-eurovision/

‘Den rättsliga processen tar sin gång..’ Men du er jo både dommer og bøddel her. Du har frikjent mannen og lagt alt ansvar på den fornærmede. 

‘Den rättsliga processen tar sin gång..’ Men du er jo både dommer og bøddel her. Du har frikjent mannen og lagt alt ansvar på den fornærmede. 

Jeg har verken frikjent eller dømt noen.

Fakta er at rikskringkasteren i NL har bekreftet at politianmeldelsen ikke gjelder noe annet enn en bevegelse mot et kamera som kvinnen holdt mot han, etter instruks og flere beskjeder om å ikke filme han backstage akkurat da.

Fakta er også at Politiet har gått ut og sagt at rettsprosessen vil ta uker, og det er avklart at han ikke fikk delta i finalen pga pågående rettsprosess.

Min mening er at dette må være en feministisk seier,  med det beste av hva woke, cancel og stakkarsliggjøring av kvinner innebærer.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har verken frikjent eller dømt noen.

Fakta er at rikskringkasteren i NL har bekreftet at politianmeldelsen ikke gjelder noe annet enn en bevegelse mot et kamera som kvinnen holdt mot han, etter instruks og flere beskjeder om å ikke filme han backstage akkurat da.

Fakta er også at Politiet har gått ut og sagt at rettsprosessen vil ta uker, og det er avklart at han ikke fikk delta i finalen pga pågående rettsprosess.

Min mening er at dette må være en feministisk seier,  med det beste av hva woke, cancel og stakkarsliggjøring av kvinner innebærer.

Vi får jo bare Nederland sin side, det finnes jo en side til.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvite nok, tydeligvis. 

Rundt 60 % av israelere har et utseende som gjør at DU antakelig ikke ville sett forskjell på en israeler og palestiner, forutsatt at ingen gikk med religiøse plagg.

https://www.vg.no/rampelys/i/mPRL8p/eurovision-norsk-jurymedlem-beklager

Daniel Owen i den norske Eurovision-juryen har gått ut på Instagram og beklaget de norske jurypoengene til Israel.

Så det at det ikke er politikk kan ESB bare droppe å late som. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...