Anonym bruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Megler mener at huset bør være tipp topp, for å få mest mulig for huset. Jeg er enig. Men min mann nekter. Det min mann nekter er å ordne små ting. Som varmekabel som ikke virker, hakk og skader på vegger, en lampe som ikke virker optimalt Hva ville du gjort? Ta kostnaden selv? Eller droppet det? Anonymkode: c62c9...0b4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 Da vi kjøpte huset vårt var det mange småting som ikke var gjort. Det mangla en bit med list her, det var en halv vegg som ikke var malt der og sånt småtteri flere steder. Megler sa at han hadde sagt til selger at om de hadde fikset opp i disse tingene, det meste hadde vært gjort på en dag eller to, så hadde han lagt på prisen på huset flere 100 000,-. Så jeg ville spurt megler hva vedkommende mener vil være prisforskjellen. Om det er snakk om å få 100 000,- mer, så er det jo verdt å legge noen få tusenlapper i en håndverker. Anonymkode: 2fac0...6e5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2024 #3 Skrevet 9. mai 2024 I utgangspunktet handler det om førsteinntrykk, får potensielle kjøpere inntrykk av at huset er godt tatt vare på så tenker de ikke så mye på skjulte mangler heller. Ser de masse småtteri som ikke er gjort lurer de på hva de ikke ser av mangler. Men med de nye tilstandsrapportene som er et krav nå er det ikke mye som går under radaren. Det ser bare bedre ut med færre småfeil, for alt kommer med i rapporten. Anonymkode: 5383b...b0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Skrevet 9. mai 2024 Nekter mannen din fordi han tror det ikke påvirker prisen eller fordi det kanskje forventes at han skal fikse alt? Anonymkode: 07e0e...345
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2024 #5 Skrevet 9. mai 2024 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Nekter mannen din fordi han tror det ikke påvirker prisen eller fordi det kanskje forventes at han skal fikse alt? Anonymkode: 07e0e...345 Fordi han forstår ikke hvordan dette henger sammen. Han forstår ikke at verdien øker ved å gjøre en innsats Han skal ivertfal ikke fikse noe, det vet han. Han klarer ikke det Anonymkode: c62c9...0b4
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2024 #6 Skrevet 9. mai 2024 Fikse du, så slipper du å irritere deg Anonymkode: 6e81e...c61
ReneRene Skrevet 9. mai 2024 #7 Skrevet 9. mai 2024 (endret) Du får jo fikse det selv da? Ingenting av det du nevner er noe en kvinne ikke kan få til like godt som en mann, men kan hende elektriker må til. Du kan google absolutt alt du trenger å vite om å fikse diverse. Endret 9. mai 2024 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2024 #8 Skrevet 9. mai 2024 ReneRene skrev (51 minutter siden): Du får jo fikse det selv da? Ingenting av det du nevner er noe en kvinne ikke kan få til like godt som en mann, men kan hende elektriker må til. Du kan google absolutt alt du trenger å vite om å fikse diverse. Er snakk om å leie inn et firma Anonymkode: c62c9...0b4
ReneRene Skrevet 9. mai 2024 #9 Skrevet 9. mai 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er snakk om å leie inn et firma Anonymkode: c62c9...0b4 Syns du skal ordne med det selv, for førsteinntrykket har noe å si. Mannen din burde jo skjønne det da, men.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2024 #10 Skrevet 9. mai 2024 ReneRene skrev (14 minutter siden): Syns du skal ordne med det selv, for førsteinntrykket har noe å si. Mannen din burde jo skjønne det da, men. Ja. Ser for meg at jeg må det Anonymkode: c62c9...0b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå