Gå til innhold

Hva serverer dere 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en fast tradisjonsmeny?

Anonymkode: f53bb...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har invitert folk til koldtbord og kremkaker i år. Har egentlig ikke noen tradisjonsmeny, vi har stort sett spist middag ute tidligere år.

Anonymkode: 7bb0d...b49

Skrevet

Koldtbord

Anonymkode: 8b80f...8f8

Skrevet

Åpner kiosken/gatekjøkkenet som har fått større og hyggeligere uteplass her nå, så da jobber jeg og skal ha både utenlandske turister og norske fastboende her som gjester. Det blir grillmat og salater, potetsalat og kaker et par av hyttefolkene tar med. Og masse iskrem antar jeg. Må finne noe godt kjøtt å grille, men også masse pølser! Blir vel ganske tradisjonell norsk 17.mai, og sikkert veldig hyggelig.

Anonymkode: 1984b...d0d

Skrevet

Vi har koldtbord og kaker 

Anonymkode: 3a705...830

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Åpner kiosken/gatekjøkkenet som har fått større og hyggeligere uteplass her nå, så da jobber jeg og skal ha både utenlandske turister og norske fastboende her som gjester. Det blir grillmat og salater, potetsalat og kaker et par av hyttefolkene tar med. Og masse iskrem antar jeg. Må finne noe godt kjøtt å grille, men også masse pølser! Blir vel ganske tradisjonell norsk 17.mai, og sikkert veldig hyggelig.

Anonymkode: 1984b...d0d

Hvorfor har du begynt å skrive anonymt? Du er jo lett å kjenne igjen...

Skrevet

Sodd! 

Skrevet

I år blir det tapas

Anonymkode: 30f81...831

Skrevet

vi pleier og bli inviter til koldt bord. men når vi skal ha begynne å ha det hos oss så blir det grilling mye billigere

Anonymkode: 27b5d...51b

Skrevet

Vi skal til svigermor og der blir det "kurvfest" - dvs bufee  hvor hun står for brød etc, smør og et par - tre av sine spesialiteter, så tar vi og de andre inviterte med oss et par retter hver.  Har ikke helt bestemt oss for hva vi skal ta med oss, men tror det blir en grønn salat og en kald "karri-kylling" og en varm eller kald potetsalat.

Anonymkode: 4c58e...45d

Skrevet

Som regel griller vi noe kjøtt og pølser oppe hos pappa, og jeg baker suksessterte og pavlova. Jordbær og is hører med. 

I år er vi med i 17.mai-komiteen, så det blir noen timer i kiosk på skolen, mulig vi nedskalerer litt resten av dagen. 

Skrevet

Samles ofte til grilling etter tog og annet. Alltid noen som baker en pavlova. 

Frokost er som regel spekemat og noe sprudlende. Vi pleier å stå for den i og med barnetoget går rett forbi huset her, gjestene kommer innom ettersom programmet tillater. 

Anonymkode: 4a229...ee1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og så? Unødvendig! 

Anonymkode: b6fbc...d56

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hæh?! Dette kan jo være hvem som helst!

Her blir det spekemat og rømmegrøt med melon 🍈🥣🍖

Anonymkode: bbfdb...288

Skrevet

Vil tro jeg blir alene hjemme, så da blir det et eller annet JEG liker. Eller bare helt enkelt fordi man jo må spise litt. 

Anonymkode: 39cf8...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...