Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #26 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): At det skal være nok kake til at alle skal få smake på det de vil betyr ikke at det skal være én kake pr mann. Ærlig talt. Anonymkode: 9c99c...7fe Jo, hvis alle 32 stk skal smake på hver kake, må jo hver kake deles i 32 biter. Skjønner? Anonymkode: e541d...a38
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #27 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo, hvis alle 32 stk skal smake på hver kake, må jo hver kake deles i 32 biter. Skjønner? Anonymkode: e541d...a38 Veldig rart å forutsette at alle 32 foretrekker det samme. At alle skal få smake på det de liker betyr at det må være flere ting å velge i. Å tro at alle liker det samme som deg er vel å projisere? Anonymkode: 771a2...281
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #28 Skrevet 5. mai 2024 Var i konfirmasjon i går, var 4 kaker og 24 gjester, var kaker igjen! vi har hatt 6 kaker, lefser, kjeks og frukt til 30 gjester, og var mye igjen! Anonymkode: 8d133...88c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #29 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Veldig rart å forutsette at alle 32 foretrekker det samme. At alle skal få smake på det de liker betyr at det må være flere ting å velge i. Å tro at alle liker det samme som deg er vel å projisere? Anonymkode: 771a2...281 JEG mener ikke det. Dette var meningen til om lag 50% i den andre tråden. Alle måtte få smake på alle kakene, hvis ikke var man en gjerrig, kjip vertinne, og folk kom til å snakke om deg i evig tid. Anonymkode: e541d...a38
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #30 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): JEG mener ikke det. Dette var meningen til om lag 50% i den andre tråden. Alle måtte få smake på alle kakene, hvis ikke var man en gjerrig, kjip vertinne, og folk kom til å snakke om deg i evig tid. Anonymkode: e541d...a38 Det var jo ikke det det stod, du trenger hjelp til lesesforståelse. Anonymkode: 771a2...281
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #31 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo, hvis alle 32 stk skal smake på hver kake, må jo hver kake deles i 32 biter. Skjønner? Anonymkode: e541d...a38 Hvilken matte er dette? Det gir ingen mening. Hvis alle kakene skal deles i 32 biter for at alle skal få smake, har det jo ikke noe å si om det er fem eller 32 kaker? Forskjellen er at man enten får fem kakestykker eller 32 kakestykker hver. Skjønner? Anonymkode: fd516...d65
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #32 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det var jo ikke det det stod, du trenger hjelp til lesesforståelse. Anonymkode: 771a2...281 Haha, DU trenger hjelp til leseforståelse 😂 Anonymkode: e541d...a38
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #33 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvilken matte er dette? Det gir ingen mening. Hvis alle kakene skal deles i 32 biter for at alle skal få smake, har det jo ikke noe å si om det er fem eller 32 kaker? Forskjellen er at man enten får fem kakestykker eller 32 kakestykker hver. Skjønner? Anonymkode: fd516...d65 Det var det som ble hevdet i den forrige tråden da noen foreslo 10 kaker til 25 gjester. Alle måtte jo få smake på alle kakene, og da ville det ikke holde med «bare» 10 kaker. Jeg referer kun til den forrige tråden. Anonymkode: e541d...a38
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #34 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var det som ble hevdet i den forrige tråden da noen foreslo 10 kaker til 25 gjester. Alle måtte jo få smake på alle kakene, og da ville det ikke holde med «bare» 10 kaker. Jeg referer kun til den forrige tråden. Anonymkode: e541d...a38 Det er jo ikke det samme som at det må være en kake for hver gjest da. Anonymkode: 5cd3d...edc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #35 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det var det som ble hevdet i den forrige tråden da noen foreslo 10 kaker til 25 gjester. Alle måtte jo få smake på alle kakene, og da ville det ikke holde med «bare» 10 kaker. Jeg referer kun til den forrige tråden. Anonymkode: e541d...a38 Alle måtte få smake på alle kakene de ønsker. Bare du som tolker det dithen at alle gjester dermed kommer til å smake på bokstavelig talt hver eneste kake. Når det er mange kaker å velge mellom, blir kakene ikke så fort tomme så da er det større sjanse for at alle kan få smake på alt de vil. Det er også større sjanse for at det er kaker til enhver smak. Har man bare fire kaker, er den mest populære trolig tom innen sistemann skal forsyne seg. Og siden du kun refererer til den tråden så er det fortsatt ingen som har hevdet at det dermed trengs en kake per gjest som var ditt ulogiske svar. Anonymkode: fd516...d65
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2024 #36 Skrevet 5. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jo, hvis alle 32 stk skal smake på hver kake, må jo hver kake deles i 32 biter. Skjønner? Anonymkode: e541d...a38 Det er det aldri noen som har sagt. Jeg skjønner at verden er et vanskelig sted når alt må forklares i detalj for at du skal skjønne meningen. Varme tanker ❤️ Anonymkode: 9c99c...7fe
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #37 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er det aldri noen som har sagt. Jeg skjønner at verden er et vanskelig sted når alt må forklares i detalj for at du skal skjønne meningen. Varme tanker ❤️ Anonymkode: 9c99c...7fe Fin hersketeknikk ❤️ Anonymkode: e541d...a38
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #38 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fin hersketeknikk ❤️ Anonymkode: e541d...a38 Jepp. Det var på sin plass. Idioti skal ikke godtas. Anonymkode: 9c99c...7fe
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #40 Skrevet 6. mai 2024 Helt seriøst ville jeg hatt omtrent 10 slags kaker der hovedkaka, hvis du har det, er stor nok til at alle kan få en bit og de andre er store nok til at de kan deles på ca 20. De mest populære kakene kan eventuelt være større om du vet det er noe "alle" gjerne vil ha litt av. Anonymkode: 3ca85...177
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #41 Skrevet 6. mai 2024 Dere nordmenn er virkelig helt på styr når det kommer til kaker i konfirmasjon. Det har vært en debatt i mange år om at konfirmanten har feil fokus i konfirmasjonen, pengegavene. Mødrene har også feil fokus i konfirmasjonen, alle 100 kakene🙄. Hva er det med dere og alle disse kakene?? Anonymkode: d0efd...0c3
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #42 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Var i konfirmasjon i går, var 4 kaker og 24 gjester, var kaker igjen! vi har hatt 6 kaker, lefser, kjeks og frukt til 30 gjester, og var mye igjen! Anonymkode: 8d133...88c 4 er skuffende Anonymkode: bddf5...9e3
Iiiiik Skrevet 6. mai 2024 #43 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Dere nordmenn er virkelig helt på styr når det kommer til kaker i konfirmasjon. Det har vært en debatt i mange år om at konfirmanten har feil fokus i konfirmasjonen, pengegavene. Mødrene har også feil fokus i konfirmasjonen, alle 100 kakene🙄. Hva er det med dere og alle disse kakene?? Anonymkode: d0efd...0c3 Det slår ikke feil, tråder om antall kaker fyrer alltid opp forumet. Det som er veldig fint er at det virkelig ikke rokker ved verden i særlig grad. Noen vil ha mange kaker fordi "sånn skal det være", og noen synes det er sløsing og unødvendig. Jeg er i første kategori, men har til gode å gå hjem skuffet fra dåp eller konfirmasjon fordi det var for få kaker selv om det bare har vært én kake. Jeg respekterer andres prioriteringer, og forventer at folk jeg er glad i og er glade i oss (det er bare dem som inviteres til anledninger hos oss) respekterer våre prioriteringer. Hva er det med med dere som tillegger andre verdi og egenskaper på grunnlag av noe så overflatisk som antall kaker i en konfirmasjon?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #44 Skrevet 6. mai 2024 Iiiiik skrev (7 minutter siden): Det slår ikke feil, tråder om antall kaker fyrer alltid opp forumet. Det som er veldig fint er at det virkelig ikke rokker ved verden i særlig grad. Noen vil ha mange kaker fordi "sånn skal det være", og noen synes det er sløsing og unødvendig. Jeg er i første kategori, men har til gode å gå hjem skuffet fra dåp eller konfirmasjon fordi det var for få kaker selv om det bare har vært én kake. Jeg respekterer andres prioriteringer, og forventer at folk jeg er glad i og er glade i oss (det er bare dem som inviteres til anledninger hos oss) respekterer våre prioriteringer. Hva er det med med dere som tillegger andre verdi og egenskaper på grunnlag av noe så overflatisk som antall kaker i en konfirmasjon? Du blander inn kjærlighet i dette? De som er glade i dere og de dere er glade i. Jamen da lurer jeg virkelig på om antall kaker er så jæv_ viktig? Anonymkode: d0efd...0c3
Iiiiik Skrevet 6. mai 2024 #45 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du blander inn kjærlighet i dette? De som er glade i dere og de dere er glade i. Jamen da lurer jeg virkelig på om antall kaker er så jæv_ viktig? Anonymkode: d0efd...0c3 Var det ikke akkurat det jeg skrev, at det ikke er så viktig? I vår familie og omgangskrets vil folk hverandre vel ja, og møter i konfirmasjon med glede og takknemlighet over at vi samles.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #46 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jepp. Det var på sin plass. Idioti skal ikke godtas. Anonymkode: 9c99c...7fe For en trist sjel du må være. Ønsker deg alt godt selv om du ikke er enig med meg ❤️ Anonymkode: e541d...a38
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #47 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Du blander inn kjærlighet i dette? De som er glade i dere og de dere er glade i. Jamen da lurer jeg virkelig på om antall kaker er så jæv_ viktig? Anonymkode: d0efd...0c3 Det å sørge for et godt utvalg kaker er en måte å vise at man setter pris på gjestene Det finnes mange andre måter også og ingen bruker bare en måte å vise det, men det handler litt om innsatsen du er villig til å legge ned for at gjestene skal få en fin feiring ikke bare hvordan kakene smaker. Anonymkode: 3ca85...177
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #48 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det å sørge for et godt utvalg kaker er en måte å vise at man setter pris på gjestene Det finnes mange andre måter også og ingen bruker bare en måte å vise det, men det handler litt om innsatsen du er villig til å legge ned for at gjestene skal få en fin feiring ikke bare hvordan kakene smaker. Anonymkode: 3ca85...177 Satt på spissen, hvis jeg hadde servert 100 kaker til mine 30 gjester, hadde du trodd jeg elsket dem høyere enn himmelen da? Anonymkode: e541d...a38
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #49 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Satt på spissen, hvis jeg hadde servert 100 kaker til mine 30 gjester, hadde du trodd jeg elsket dem høyere enn himmelen da? Anonymkode: e541d...a38 Som med alt annet er det en ballanse. Når du kommer over et vist nivå har det ikke effekt lengre, men det nivået ligger for mange ganske høyt. Anonymkode: 3ca85...177
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2024 #50 Skrevet 6. mai 2024 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Som med alt annet er det en ballanse. Når du kommer over et vist nivå har det ikke effekt lengre, men det nivået ligger for mange ganske høyt. Anonymkode: 3ca85...177 Hvor vil du si skjæringspunktet går da, for eksempelvis 30 gjester? Anonymkode: e541d...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå