Gå til innhold

Kakekrise! Sting sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bake Sting sjokoladekake til konfen i morgen, men jeg pisket kremen for mye slik at kremen ble for flytende. Måtte lage ny krem nå i kveld, men bakte selve kaken i ettermiddag. Nå ligger den i en pose i kjøleskapet, mens kremen må stå kaldt for å bli stiv. Dette kan ta litt tid, slik den må stå i kjøleskapet over natten. Er selve bunnen ødelagt nå? Blir den fryktelig tørr, og bør jeg dynke den i noe? 

Anonymkode: 06e82...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunnen blir ikke ødelagt av å ligge over natten. Tror heller ikke du trenger å dynke, så lenge kremen får være i en stund før servering. Den kaka er god altså, nå fikk jeg skikkelig lyst på!

Anonymkode: f9948...d86

Skrevet

Da satser jeg på å ta på kremen i morgen tidlig, og at den er saftig og god til servering i syvtiden:-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da satser jeg på å ta på kremen i morgen tidlig, og at den er saftig og god til servering i syvtiden:-) 

Skal den ikke serveres før kl 19, så går det iallfall helt fint! 

Anonymkode: f9948...d86

Skrevet (endret)

Om ikke du lar eggeblandingen komme til kokepunktet så blir den rennende. Jeg pleier å sjekke med termometer slik at det ikke blir for varmt, må vel nå åtti pluss grader men ikke over 84 (tror jeg det var)

Dette gjelder gulkrem også, har lært av mine feil for har laget flere ganger da resultatet ble perfekt før jeg plutselig fikk helt flytende krem. Da sjekket jeg opp hva som hadde skjedd og fant ut at alle eggekremer som skal tykne trenger at eggene kommer til kokepunktet men ikke over (84 grader) Helt merkelig at sånt ikke står i oppskriften. 

Endret av Elina
Skrevet

Er det sant?😱 det forklarer jo hvorfor jeg ikke alltid får perfekt krem! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...