Gå til innhold

Liten undersøkelse: Røyket du i ungdoms - eller 20 - årene?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er vel sånn man kommenterer når man ikke tror på det som blir sagt. Hvorfor virker du å bli så sur for det?

Anonymkode: 18703...d63

Syns det er veldig spesielt å bare slenge ut av seg sarkastiske kommentarer til folk man ikke kjenner. 

Anonymkode: ce07e...1f0

Fortsetter under...

Røyket som en svamp fra jeg var 14 tul jeg ble gravis som 25-åring. Røyket litt etter svangerskapet men begynte å snuse. Sluttet å snuse da jeg var 35 og er nå helt nikotinfri. 

Anonymkode: 4e531...551

Begynte den sommeren jeg fylte 13. har sluttet et halvt år her og der, da om vinteren når det er for kaldt å stå ute. Og så kommer varmen da. Og da er det på igjen. Men har aldri festet da aldri smakt alkohol.

Anonymkode: f40e1...e25

Annonse

Jeg begynte da jeg var 14 - fordi alle andre gjorde det, men slutta etter et par dager, så ikke hensikten. Siden har jeg bare røyka når det er eneste måten å holde myggen unna.  Nå finnes det heldigvis bedre midler for å bli kvitt myggen.  

Anonymkode: f07ea...1d6

Nei, men de fleste av vennene mine begynte ung. Jeg husker jeg var så imot det og advarte dem om at de kom til å bli avhengige, men de svarte at de jo kom til å slutte hvis de kjente at de begynte å bli avhengige. HAHA! De røykte lenge, men nå har de vel alle gått over til snus i stedet og har snust en del år. Bedre for meg i det minste.

Anonymkode: 0db51...0c3

Jeg var festrøyker fra slutten av tenårene, røyka daglig i 20-årene og slutta i 30-årene. Nå bruker jeg snus, litt kos må jeg ha. Kunne tenkt meg å bli festrøyker igjen, men lovene har gjort det veldig upraktisk. Synd at det ikke tilrettelegges bedre for festrøyking for voksne synes jeg. Røyk hører fest til. Jeg elsker damer som festrøyker, det er elegant, sikkert sært for mange en slik mening. Men så er jeg mann, vi kan være ubegripelige for kvinner.

Anonymkode: a4461...8f2

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg var festrøyker fra slutten av tenårene, røyka daglig i 20-årene og slutta i 30-årene. Nå bruker jeg snus, litt kos må jeg ha. Kunne tenkt meg å bli festrøyker igjen, men lovene har gjort det veldig upraktisk. Synd at det ikke tilrettelegges bedre for festrøyking for voksne synes jeg. Røyk hører fest til. Jeg elsker damer som festrøyker, det er elegant, sikkert sært for mange en slik mening. Men så er jeg mann, vi kan være ubegripelige for kvinner.

Hva slags  tilrettleggeing ønsker du deg?

Anonymkode: 874ef...98a

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Syns det er veldig spesielt å bare slenge ut av seg sarkastiske kommentarer til folk man ikke kjenner. 

Jaha, det er vel noe man faktisk må regne med at kan komme. Ikke var det så veldig ille heller. 

Begynte vel å røyke på ungdomsskolen en gang på begynnelsen av 90-tallet. «Alle» mine venner røyket på den tiden. Røyket fast og altfor mye frem til 2006. Da fikk jeg en heftig lungebetennelse, og fant ut at det var greit å slutte. Gikk over til snus, men sluttet tvert etter ca 10 år da tannlegen min ga meg noen alvorsord 🙈

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva slags  tilrettleggeing ønsker du deg?

Anonymkode: 874ef...98a

Tenkte ikke på noe spesielt, mest på å gjøre det så praktisk som mulig. Og ikke slik at en føler seg henvist til skammekroken, men det er vanskelig selvsagt. Røyk er veldig plagsomt for de som ikke liker det. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jaha, det er vel noe man faktisk må regne med at kan komme. Ikke var det så veldig ille heller. 

Må man regne med at noen kommenterer sarkastisk når man svarer på ett spørsmål? Det er nytt for meg. Jeg ville aldri kommet med en sarkastisk kommentar om venninna mi spurte ei annen om noe og hun spurte. Det trenger ikke være ille for å skape en reaksjon. 

«Alle» rundt meg startet å røyke i 15-16 års alderen, men av en eller annen grunn valgte jeg å la det være. Jeg kan ikke huske at det var et veldig veloverveid valg, men hadde sikkert noe med at kjæresten min heller ikke gjorde det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...