Gå til innhold

Folk som bare vil snakke om sitt

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre slektning som jeg snakker med i telefonen ukentlig. Som regel er det prat på hennes liv og det som skjer rundt henne, samme opp og opp igjen for sånn er jo livet hennes.

Hun spør meg om ting om mitt liv som jeg svarer på men har jeg behov for å ta opp noe som skjer i mitt liv så blir hun kort og snur det over til noe hun vil snakke om. Merker hun blir utålmodig og kort og at hun ikke "gidder" snakke om det jeg har behov for. 

Skal jeg bare fortsette å jatte med om de samme trivialiteter i hennes liv, eller kan jeg "kreve" litt at også "mine" saker også kan luftes? Det er aldri noe om henne eller negativt om henne, men ting jeg opplever eller strever med som er godt å ventilerende litt rundt, eller trenger innspill på. 

Jeg har ikke noen venninner jeg liker å snakke med sånt om heller, så får aldri ventilert. 

Anonymkode: 288f8...f89

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447098-folk-som-bare-vil-snakke-om-sitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun ikke vil snakke om dine problemer så kan du ikke kreve at hun skal det nei. Det er ikke alle som vil eller orker å snakke problemer, og det er jo ikke det at hun ikke er interessert i deg heller, siden hun spør om ting som angår deg og ditt liv. Man kan jo ikke tvinge andre til å høre på og delta i vanskeligere problemstillinger, og hun vegrer seg. Da må du nesten akseptere at hun ikke vil engasjere seg.

Anonymkode: dcf5e...301

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...