Gå til innhold

Inspeksjon om 9 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varsellampe som viser dette i bilen. Er det veldig viktig at den servicen blir tatt akkurat nå? 🤷 

Anonymkode: 4dd88...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er liksom det varsellampa sier. Den varsler enten på kjørt intervall eller på tid. Du fikk vel heller ikke det  varslet første gang når det var 9 dager igjen, den sier fra en god stund før. 

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden):

Ja, det er liksom det varsellampa sier. Den varsler enten på kjørt intervall eller på tid. Du fikk vel heller ikke det  varslet første gang når det var 9 dager igjen, den sier fra en god stund før. 

Ja, stemmer det. Men er det veldig viktig å ta den kontrollen akkurat nå eller kan den vente til f eks juni? Må få lagt til side penger🤷

Skrevet

Hvilken varsellampe er det som lyser da? 

Anonymkode: bbc5c...b25

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, stemmer det. Men er det veldig viktig å ta den kontrollen akkurat nå eller kan den vente til f eks juni? Må få lagt til side penger🤷

Ring verkstedet og hør.

Anonymkode: b890b...26f

Skrevet

Det er varsel om service, de bør følges særlig om bilen din er ganske ny ellers ryker garantien..  Det går vanligvis greit å vente litt, vi har kjørt over noen ganger.  Det kommer jo også an på om du kjører mye, nå høres det ut som om du får varsel på tid og ikke km så da ville jeg stresset mindre. 

Skrevet

Noen bilmerker varsler direkte til verkstede når den må inn. Men du bør gjøre det innen 9 dager pga garanti

Anonymkode: 9774d...227

Skrevet

Det er ikke noe problem å utsette det en måned eller to. Det er bare kontroll av bilen, ikke noe som kommer til å gå galt. Biler som er 10 år gamle tar man på verksted når det er noe galt. En lyd eller en lampe eller slikt. Har du garanti/reklamasjonstid igjen, så kan det være mer viktig å gjennomføre i tide

Anonymkode: d5ef9...7e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke noe problem å utsette det en måned eller to. Det er bare kontroll av bilen, ikke noe som kommer til å gå galt. Biler som er 10 år gamle tar man på verksted når det er noe galt. En lyd eller en lampe eller slikt. Har du garanti/reklamasjonstid igjen, så kan det være mer viktig å gjennomføre i tide

Anonymkode: d5ef9...7e0

Femårsgarantien gikk ut nå i begynnelsen på april. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Femårsgarantien gikk ut nå i begynnelsen på april. HI

Aha! 

Da kan du ta deg f**n på at nå kommer varslene tett som hagl. Veldig mye som er laget for å holde såvidt forbi garanti. Og jo, du må få tatt den servicen, helst i går. 

Anonymkode: 585c9...8ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Aha! 

Da kan du ta deg f**n på at nå kommer varslene tett som hagl. Veldig mye som er laget for å holde såvidt forbi garanti. Og jo, du må få tatt den servicen, helst i går. 

? For et språk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

? For et språk.

Kjære vene.

Anonymkode: b890b...26f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

? For et språk.

Man beklager så meget. Man glemte et øyeblikk at enkelte er ualminnelig sarte.

Snerpe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Bare vent, min lyste i februar… er ikke krise

Anonymkode: 3c9ab...120

Skrevet

Min har lyst siden februar, og har enda ikke kommet så langt at jeg har bestilt time…. 

Anonymkode: 33631...9e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Aha! 

Da kan du ta deg f**n på at nå kommer varslene tett som hagl. Veldig mye som er laget for å holde såvidt forbi garanti. Og jo, du må få tatt den servicen, helst i går

For noe tull. Kan vente noen mnd

Anonymkode: a8258...8c5

Skrevet

Så lenge det bare lyser gult, kan du kjøre. Lyser det rødt, må du stoppe pronto og ringe berging. Det var det NAF sa til meg da jeg ringte for gul varsellampe. Jeg peilet olja og testa bremsene og kjørte videre. Var ikke på verksted før ett år senere når det var tid for service og oljeskift. Gammel dieselbil, ca 15 år. 

Anonymkode: 49fec...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...