Anonym bruker Skrevet 14. april 2024 #1 Del Skrevet 14. april 2024 Jeg har en sønn på 7 år, det er vondt å se at søsteren som er 1,5 år yngre mestrer mer og mer i forhold til gutten. Hun går liksom forbi han i det meste. Jeg er stolt av jenta mi, men får vondt av gutten. Han kan ikke sykle, ikke interessert i å svømme. Klarer ikke å dusje selv. Klarer ikke å kle seg. Dårlig balanse. Sliter med å uttrykke seg. Osv. Sliter med håndskrift osv. Lillesøster kan hjelpe han med leksene osv. Jenta Klarer alt dette. Flere som har opplevd dette? Det går seg til? Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #2 Del Skrevet 15. april 2024 Det vil ofte gå seg til. Hos oss var vi aktive og var mye ute og øvde med sykkel. Først med støttehjul, så balansesykkel, sykkelstang, og så gikk det! Svømming og, du kan kanskje få vedtak på svømming i kommunen, der en av foreldrene er med! Slik begynte det hos oss, han likte det og svømmer kjempebra . Vi er og aktive på turer, en må bare bruke det en har av tid til dette. Skolen har gjerne en fra ppt som har noen barn ute i skoletiden der de tar for seg balanse osv? Sjekk ut slike ting og kontakt ppt om hjelp. Men man må stå på selv som foreldre , dette kommer ikke hoppende over oss. Anonymkode: a8cab...4a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #3 Del Skrevet 15. april 2024 Er det en grunn til at han henger etter? Virker som han sliter med det motoriske, kan ikke kle på seg selv, ikke sykle, dårlig balanse osv. Har dere sjekket ut om det er en grunn til det? Hvis ikke ville jeg tatt en tur til legen. Uansett så er det øvelse, øvelse og øvelse som gjelder. Ikke kle på han, men heller vær der når han kler på seg og hjelp og støtt han underveis. Anonymkode: 33e5a...aca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #4 Del Skrevet 15. april 2024 Det er ikke uvanlig at jenter ligger foran gutter på flere områder, og jeg lurer på om gutten din i det hele tatt bryr seg. Du må ikke projisere dine følelser over på ham, for jeg tviler på om noen av barna dine tenker over dette. Barn på den alderen konkurrerer ikke på samme måte som voksne, men det er kanskje lurt å finne et felt hvor gutten kan hevde seg. Ikke fordi søsteren tar ham igjen, men fordi han trenger å mestre og interessere seg for noe. Anonymkode: 788eb...caa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #5 Del Skrevet 15. april 2024 Det er ganske vanlig at jenter modnes tidligere enn gutter, men det jevner seg ut på sikt Det høres ut som gutten din sliter mer enn gjennomsnittet da, er det noen grunn til det? Uansett trenger det ikke være så negativt som du tenker at han har en søster som kan hjelpe han. Det er slett ikke sikkert han tenker over at hun er yngre. Jeg har to jenter med under to år mellom, hvor yngste har et usedvanlig godt hode mens eldste er mer gjennomsnittlig. De har alltid ligget på samme nivå. Da eldste begynte på skolen lærte begge å skrive, lese, regne osv. For lillesøster tok etter og lærte det samme. Nå går de i 7. og 10. klasse og det er fremdeles sånn at eldste er litt barnslig og yngste litt moden for alderen. De er på samme nivå og er veldig gode venner. Så det trenger overhodet ikke være negativt. Anonymkode: e6da5...881 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #6 Del Skrevet 15. april 2024 Min sønn er nå 14 og kan ikke sykle eller svømme som andre. Han ble sjekket for dyspraksi da han var rundt 8-9 år, men det var ikke det. Da han var 11 startet utredning for autisme, og det har han. De som har gamle Asperger sliter ofte med motorikken. De kan også streve faglig om det ikke fanger deres interesse. Anonymkode: fecef...299 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 15. april 2024 #7 Del Skrevet 15. april 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #8 Del Skrevet 15. april 2024 Ja. Mine skiller det 5 år. Det går seg ikke til, vil si avstanden ble større. Her er det store lærevansker og utfordringer motorisk. Av og til må en akseptere at ting tar mer tid. Min er en del eldre enn din, jeg er der at jeg tenker så lenge han ikke setter barn til verden med det første, da har han god tid til å nå sine mål i sitt tempo. Målet er å fullføre, ikke gi opp, så tar det den tiden det tar. Anonymkode: 6a80f...314 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #9 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Min sønn er nå 14 og kan ikke sykle eller svømme som andre. Han ble sjekket for dyspraksi da han var rundt 8-9 år, men det var ikke det. Da han var 11 startet utredning for autisme, og det har han. De som har gamle Asperger sliter ofte med motorikken. De kan også streve faglig om det ikke fanger deres interesse. Anonymkode: fecef...299 Dyspraksi har jeg aldri hørt om, det finnes navn på alt. Hva som gjorde at dere ville utrede for autisme da? Vi har utredet gutten for autisme da han var 5. Da sa de at neida. Ingenting galt Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #10 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja. Mine skiller det 5 år. Det går seg ikke til, vil si avstanden ble større. Her er det store lærevansker og utfordringer motorisk. Av og til må en akseptere at ting tar mer tid. Min er en del eldre enn din, jeg er der at jeg tenker så lenge han ikke setter barn til verden med det første, da har han god tid til å nå sine mål i sitt tempo. Målet er å fullføre, ikke gi opp, så tar det den tiden det tar. Anonymkode: 6a80f...314 Skal aldri gi opp ❤️ Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #11 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er ganske vanlig at jenter modnes tidligere enn gutter, men det jevner seg ut på sikt Det høres ut som gutten din sliter mer enn gjennomsnittet da, er det noen grunn til det? Uansett trenger det ikke være så negativt som du tenker at han har en søster som kan hjelpe han. Det er slett ikke sikkert han tenker over at hun er yngre. Jeg har to jenter med under to år mellom, hvor yngste har et usedvanlig godt hode mens eldste er mer gjennomsnittlig. De har alltid ligget på samme nivå. Da eldste begynte på skolen lærte begge å skrive, lese, regne osv. For lillesøster tok etter og lærte det samme. Nå går de i 7. og 10. klasse og det er fremdeles sånn at eldste er litt barnslig og yngste litt moden for alderen. De er på samme nivå og er veldig gode venner. Så det trenger overhodet ikke være negativt. Anonymkode: e6da5...881 Gutten tenker over det, men jeg prøver å ikke gi oppmerksomhet til det så klart. Bare syns det er vondt å se gutten sin streve. Skolen sier også at han strever med forskjellig. Konsentrasjon, skriving osv Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #12 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det vil ofte gå seg til. Hos oss var vi aktive og var mye ute og øvde med sykkel. Først med støttehjul, så balansesykkel, sykkelstang, og så gikk det! Svømming og, du kan kanskje få vedtak på svømming i kommunen, der en av foreldrene er med! Slik begynte det hos oss, han likte det og svømmer kjempebra . Vi er og aktive på turer, en må bare bruke det en har av tid til dette. Skolen har gjerne en fra ppt som har noen barn ute i skoletiden der de tar for seg balanse osv? Sjekk ut slike ting og kontakt ppt om hjelp. Men man må stå på selv som foreldre , dette kommer ikke hoppende over oss. Anonymkode: a8cab...4a0 Ppt har avsluttet nå. Gutten vil virkelig ikke sykle noe som helst. Vil ikke prøve en gang Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #13 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Dyspraksi har jeg aldri hørt om, det finnes navn på alt. Hva som gjorde at dere ville utrede for autisme da? Vi har utredet gutten for autisme da han var 5. Da sa de at neida. Ingenting galt Anonymkode: 974e9...905 Vi merket at han ble mindre og mindre sosial, reagerte minimalt på smerter, ble utrygg og stresset om struktur ble endret, reagerte på lyd, lukter og smak. Han ønsket heller ikke å øve for å få til noe. Og var fa motorisk klønete. Han var helt normal frem til han var 7-8 år. Så kom avvikene litt etter litt. Veldig vagt først, og så mer og mer tydelig. Da han kom inn på BUP, så var det ikke tvil. Anonymkode: fecef...299 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #14 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vi merket at han ble mindre og mindre sosial, reagerte minimalt på smerter, ble utrygg og stresset om struktur ble endret, reagerte på lyd, lukter og smak. Han ønsket heller ikke å øve for å få til noe. Og var fa motorisk klønete. Han var helt normal frem til han var 7-8 år. Så kom avvikene litt etter litt. Veldig vagt først, og så mer og mer tydelig. Da han kom inn på BUP, så var det ikke tvil. Anonymkode: fecef...299 Takk for at du deler. Gutten her har alltid vært veldig sensitiv. Ekstremt god husk, unormalt god husk. Ekstrem luktesans. Vondt å klippe håret. Vanskelig for å se sin rolle i konflikter. Ekstremt opptatt av bestemte ting. Rigid. Han er sykt god på logisk tenking. Er dette gjenkjentbart ? Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #15 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Takk for at du deler. Gutten her har alltid vært veldig sensitiv. Ekstremt god husk, unormalt god husk. Ekstrem luktesans. Vondt å klippe håret. Vanskelig for å se sin rolle i konflikter. Ekstremt opptatt av bestemte ting. Rigid. Han er sykt god på logisk tenking. Er dette gjenkjentbart ? Anonymkode: 974e9...905 Hva sa de da han ble utredet da? Nevøen min har mange autistiske trekk, uten å være autist. Det må krysses av på et visst antall ting, og han havner rett utenfor den diagnosen, men har likevel mange av de samme utfordringene. Han har "bare" adhd uten hyperaktivitet, lærevansker og noe mer uspesifikke ting. Tror ikke de fikk noe skikkelig navn på det, bare at det var utfordringer der som er tydelige, og som sagt mange autistiske trekk, uten å være autist. Men han var eldre enn din da han ble utredet da, nærmere ungdomsskolen. Ting ble bare vanskeligere og vanskeligere når han og alle rundt han kom i puberteten. Anonymkode: e6da5...881 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #16 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk for at du deler. Gutten her har alltid vært veldig sensitiv. Ekstremt god husk, unormalt god husk. Ekstrem luktesans. Vondt å klippe håret. Vanskelig for å se sin rolle i konflikter. Ekstremt opptatt av bestemte ting. Rigid. Han er sykt god på logisk tenking. Er dette gjenkjentbart ? Anonymkode: 974e9...905 Logisk tenking ja. Og ting som er konstante. F.eks. geografi. Han kan finne alle land i verden på kart, og alle hav. Dukker det opp et nytt land, kan han bli forvirret. Han kan alle rankinger i FIFA, og husker ekstremt godt- men kun hvis det var interessant for ham. Han husker fortsatt veien til ei øy i Nord-Norge det vi var da han var 4, men ikke at han klatret i toppen av et tre på skolen og måtte hentes ned med stige da han var 6. han husker hvordan han falt da han brakk kragebeinet, men ikke hva som skjedde da han brakk armen (det er en del bruddskader på min fordi han klønet). Av og til virker han veldig kalkulert. Kan fortelle «jeg skulle løpe 60-meter. Det var 3 m/s vind, jeg hadde ca. 30 meter igjen, jeg hadde da løpt nøyaktig xx skritt, og da tenkte jeg at tiden ble xx.xx» og så stemmer det ganske bra. Han er også dårlig på å lese folk. Han kan snakke om sitt i en evighet uten å registrere at det kjeder andre. Og veldig rigid er han også. Anonymkode: fecef...299 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #17 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva sa de da han ble utredet da? Nevøen min har mange autistiske trekk, uten å være autist. Det må krysses av på et visst antall ting, og han havner rett utenfor den diagnosen, men har likevel mange av de samme utfordringene. Han har "bare" adhd uten hyperaktivitet, lærevansker og noe mer uspesifikke ting. Tror ikke de fikk noe skikkelig navn på det, bare at det var utfordringer der som er tydelige, og som sagt mange autistiske trekk, uten å være autist. Men han var eldre enn din da han ble utredet da, nærmere ungdomsskolen. Ting ble bare vanskeligere og vanskeligere når han og alle rundt han kom i puberteten. Anonymkode: e6da5...881 Ja, jeg tror ting blir oppdaget etterhvert. Far er autist, så derfor tror jeg det. Enten autist eller adhd. Utrederne sa at han har blikkontakt og at barn ikke kan maskere. Litt rart at han spydde rett etter hver time hos behandler da. Han spyr også hvis det blir endringer i planer Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #18 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Logisk tenking ja. Og ting som er konstante. F.eks. geografi. Han kan finne alle land i verden på kart, og alle hav. Dukker det opp et nytt land, kan han bli forvirret. Han kan alle rankinger i FIFA, og husker ekstremt godt- men kun hvis det var interessant for ham. Han husker fortsatt veien til ei øy i Nord-Norge det vi var da han var 4, men ikke at han klatret i toppen av et tre på skolen og måtte hentes ned med stige da han var 6. han husker hvordan han falt da han brakk kragebeinet, men ikke hva som skjedde da han brakk armen (det er en del bruddskader på min fordi han klønet). Av og til virker han veldig kalkulert. Kan fortelle «jeg skulle løpe 60-meter. Det var 3 m/s vind, jeg hadde ca. 30 meter igjen, jeg hadde da løpt nøyaktig xx skritt, og da tenkte jeg at tiden ble xx.xx» og så stemmer det ganske bra. Han er også dårlig på å lese folk. Han kan snakke om sitt i en evighet uten å registrere at det kjeder andre. Og veldig rigid er han også. Anonymkode: fecef...299 Akkurat sånn er gutten min og. Husker noe ekstremt godt. Veldig interessant ❤️ Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #19 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Skal aldri gi opp ❤️ Anonymkode: 974e9...905 Det er godt å lese 🥰 Viktigste i livet er å være tilfreds, du har det du trenger, du har ett nettverk, en viss sikkerhet og gjør noe du mestrer. Samfunnet i dag er veldig opptatt av å fremme alle disse milepælene vi skal nå. Gjerne fullføre på kortest mulig tid, nå så langt som mulig, hele tiden strekke seg. For noen er dette riktig og de får mye skryt og oppmerksomhet av de rundt. Det fortjener de selvfølgelig, man skal anerkjennes for å stå på. Men vi må ikke tenke at det er feil at ikke alle strekker seg lengst og raskt. Målet er å finne det som gjør deg tilfreds og jeg skal love deg, det er mange i de prestisjefylte posisjonene som ikke er særlig tilfreds også. Det kan være vanskelig å slå seg til ro med at ting tar lengre tid, spesielt i ett samfunn hvor vi måles på omtrent alt. Men klarer man å finne denne roen rundt hvor egen flyt og balanse mellom utvikling og mestring, da har en egentlig knekt en veldig viktig kode. Anonymkode: 6a80f...314 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #20 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er godt å lese 🥰 Viktigste i livet er å være tilfreds, du har det du trenger, du har ett nettverk, en viss sikkerhet og gjør noe du mestrer. Samfunnet i dag er veldig opptatt av å fremme alle disse milepælene vi skal nå. Gjerne fullføre på kortest mulig tid, nå så langt som mulig, hele tiden strekke seg. For noen er dette riktig og de får mye skryt og oppmerksomhet av de rundt. Det fortjener de selvfølgelig, man skal anerkjennes for å stå på. Men vi må ikke tenke at det er feil at ikke alle strekker seg lengst og raskt. Målet er å finne det som gjør deg tilfreds og jeg skal love deg, det er mange i de prestisjefylte posisjonene som ikke er særlig tilfreds også. Det kan være vanskelig å slå seg til ro med at ting tar lengre tid, spesielt i ett samfunn hvor vi måles på omtrent alt. Men klarer man å finne denne roen rundt hvor egen flyt og balanse mellom utvikling og mestring, da har en egentlig knekt en veldig viktig kode. Anonymkode: 6a80f...314 👏👏👏 Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #21 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg har en sønn på 7 år, det er vondt å se at søsteren som er 1,5 år yngre mestrer mer og mer i forhold til gutten. Hun går liksom forbi han i det meste. Jeg er stolt av jenta mi, men får vondt av gutten. Han kan ikke sykle, ikke interessert i å svømme. Klarer ikke å dusje selv. Klarer ikke å kle seg. Dårlig balanse. Sliter med å uttrykke seg. Osv. Sliter med håndskrift osv. Lillesøster kan hjelpe han med leksene osv. Jenta Klarer alt dette. Flere som har opplevd dette? Det går seg til? Anonymkode: 974e9...905 De er så og si tvillinger. Med pseudotvillinger mener man søsken som er født med mindre enn 18 måneders mellomrom. Begrepet har ingen vitenskapelig forankring, men brukes til å beskrive to søsken på nesten samme alder – altså at det er omtrent som å ha tvillinger. Jenter er som regel kjapperer i det meste enn gutter. Tenker gutten din er flinkere i sine ting. Her er jenta vår 4 år eldre enn lillebror. Men siden hun har gått glipp av mye mye undervisning pga en lærer som mobbet, var hun en stund på samme nivå som lillebror i 1. Klasse. Han leste, skrev og turte alt på skolen. Vi snakket ikke så mye om det, bare at de kunne hjelpe hverandre. Nå er hun lagt forbi han. Vi har en 7 åring selv. Alle guttene i klassen er slik du beskriver. Ikke noe å stresse over. Bare ikke snakk så mye om forskjellene. Folk er forskjellige. Alle er bra. Anonymkode: 00c7e...e03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #22 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Gutten tenker over det, men jeg prøver å ikke gi oppmerksomhet til det så klart. Bare syns det er vondt å se gutten sin streve. Skolen sier også at han strever med forskjellig. Konsentrasjon, skriving osv Anonymkode: 974e9...905 Men han er bare 7 år. Tenk hvor mye han klarer må kontra barnehagen. Om 2 år er han nok mye mere moden osv. 7 åringen her kan ikke sykle, har aldri satt seg på en sykkel. Han liker sparkesykkel. Gi det litt tid. Jeg syns du forventer for mye. Vi foreldre forventer gjerne 3 år mer enn de er. Anonymkode: 00c7e...e03 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #23 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): De er så og si tvillinger. Med pseudotvillinger mener man søsken som er født med mindre enn 18 måneders mellomrom. Begrepet har ingen vitenskapelig forankring, men brukes til å beskrive to søsken på nesten samme alder – altså at det er omtrent som å ha tvillinger. Jenter er som regel kjapperer i det meste enn gutter. Tenker gutten din er flinkere i sine ting. Her er jenta vår 4 år eldre enn lillebror. Men siden hun har gått glipp av mye mye undervisning pga en lærer som mobbet, var hun en stund på samme nivå som lillebror i 1. Klasse. Han leste, skrev og turte alt på skolen. Vi snakket ikke så mye om det, bare at de kunne hjelpe hverandre. Nå er hun lagt forbi han. Vi har en 7 åring selv. Alle guttene i klassen er slik du beskriver. Ikke noe å stresse over. Bare ikke snakk så mye om forskjellene. Folk er forskjellige. Alle er bra. Anonymkode: 00c7e...e03 Jeg har pseudontrillinger. Fikk 3 barn på under 3 år ❤️❤️ Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. april 2024 #24 Del Skrevet 16. april 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ja, jeg tror ting blir oppdaget etterhvert. Far er autist, så derfor tror jeg det. Enten autist eller adhd. Utrederne sa at han har blikkontakt og at barn ikke kan maskere. Litt rart at han spydde rett etter hver time hos behandler da. Han spyr også hvis det blir endringer i planer Anonymkode: 974e9...905 Barn kan så absolutt maskere, men det er mer vanlig at jenter gjør det enn gutter. Hva slags inkompetent nek har dere vært hos? Hadde ALDRI akseptert dette mtp det du beskriver. Anonymkode: 3d83c...297 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. april 2024 #25 Del Skrevet 16. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Barn kan så absolutt maskere, men det er mer vanlig at jenter gjør det enn gutter. Hva slags inkompetent nek har dere vært hos? Hadde ALDRI akseptert dette mtp det du beskriver. Anonymkode: 3d83c...297 Ikke sant 🤬 Glenne autismesenter var det 🙄🙄 Anonymkode: 974e9...905 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447051-f%C3%A5r-vondt-av-gutten-min-%F0%9F%98%A5/#findComment-150087773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå