Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #1 Del Skrevet 13. april 2024 Pga jobb og at jeg vil barna skal vokse opp landlig/lite sted flytter vi. Eidsvoll/Råholt passer oss perfekt. Men vet ikke noe om område, barnehager og skoler. Har hørt at ungdomsmiljøet er ekstremt tøft på Råholt, stemmer det? Vært på noen visninger og reagerte på flystøy rundt Råholt. Er det mye flystøy her? Jeg likte området rundt sundet. Så koselig med brygga og trehusene. Noen som vil komme med tips? Anonymkode: 7a71c...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #2 Del Skrevet 13. april 2024 Ooh, jeg er skeptisk. Jobber i statlig barnevern, å har sikkert ett skjevt inntrykk av den grunn. Både Eidsvoll (sentrum/Sundet) og Råholt avler ungdommer med rus og kriminalitet. Råholt ungdomsskole er verre en de andre ungdomsskolene i kommunen, men jeg hadde ikke ønska mine unger og vokse opp der. Anonymkode: 021db...739 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150086886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #3 Del Skrevet 13. april 2024 Jeg har ei kusine som bor på Råholt og har ungdom på ungdomsskolen der, har ikke hørt noe negativt om skolen el ungdomsmiljøet der. De reagerer ikke på flyene som kommer lavt over hustakene, de er så vant til det 😅 Anonymkode: d7b83...32c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150086905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #4 Del Skrevet 13. april 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ooh, jeg er skeptisk. Jobber i statlig barnevern, å har sikkert ett skjevt inntrykk av den grunn. Både Eidsvoll (sentrum/Sundet) og Råholt avler ungdommer med rus og kriminalitet. Råholt ungdomsskole er verre en de andre ungdomsskolene i kommunen, men jeg hadde ikke ønska mine unger og vokse opp der. Anonymkode: 021db...739 Ser den. Men hele Romerike sliter jo med god tilgang på narkotika da. Så det blir for meg det samme med Jessheim, Nittedal, Eidsvoll eller Hurdal liksom. Nærheten til svenskegrensa og Oslo gjør det jo slik. Har en slektning i Nittedal og der er det også mye rus, MEN det har visst en godt fungerende utekontakt. Uansett, mine er så små at det er snakk om mange år til de skal ut på egenhånd, ting kan ha endret seg til den tid. Selvsagt til det verre også, men for nå er jo barnehage og småskole i min interesse. Og så får jeg vurdere om ti år om bygda oppleves som trygg for min tenåring. Råholt er meg fortalt er tøffere, ungdomsgjenger som raner osv. området rundt Sundet har jeg ikke hørt særlig om. Bygges ny barneskole nå da, det er pluss. 😊 Anonymkode: 7a71c...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150086927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #5 Del Skrevet 13. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ei kusine som bor på Råholt og har ungdom på ungdomsskolen der, har ikke hørt noe negativt om skolen el ungdomsmiljøet der. De reagerer ikke på flyene som kommer lavt over hustakene, de er så vant til det 😅 Anonymkode: d7b83...32c Det der med flyene kan kanskje plage meg. En slektning har bodd ved innflygning på andre siden av Gardermoen, de kunne ikke føre en samtale om de satt ute og flyene passerte. Trolig er det vel slik på Råholt også da? Møtte noen på visning i Sundet, de sa at det ikke var samme flytrafikk der. Et og annet fly men ingen fast trafikk over der. Det taler for sundet da. Anonymkode: 7a71c...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150086930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #6 Del Skrevet 13. april 2024 Kommer fra Kløfta og har familie på Dal, i Hurdal, Gjerdrum og Holter. Bor i utkanten av Jessheim selv. Jeg vil si at Dal, Råholt og Eidsvoll har vokst veldig mye på veldig kort tid, så det har vært noen utfordringer når kommunene omtrent har revnet i sømmene, men nå er det i ferd med å gå seg til. Det utvides og bygges, barnehager, skoler og servicetilbud. Ungdomsmiljøet der var harry og rånete når jeg vokste opp, men i dag er det ikke verre enn andre steder altså. De har dyktige utekontakter og det jobbes godt med ungdommene for å få et godt miljø. Når det kommer til støy fra fly er det verre noen steder enn andre, men se på flyfoto/kart av flyplassen så ser du hvor rullebanene går. Det er mest støy rett under letting og landing. Men man blir veldig vant til det, blir bare en bakgrunnsstøy man ikke legger merke til. Anonymkode: 3412a...5ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150086966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #7 Del Skrevet 13. april 2024 Født og oppvokst i Eidsvoll, bor og jobber her. Jeg vil absolutt anbefale Eidsvoll sentrum og ikke Råholt. Råholt har hatt mye utbygging, sliter med i frastruktur og flystøy. På Eidsvoll er det bedre togavganger, bedre infrastrukturer, snart ny barneskole, og allerede ny ungdomsskole. Miljøet er mye av det samme, men Råholt oh sørbygda trekker mer mot ullensaker og utfordrende miljøer der. Så sant du er en oppegående familie med jobb og kontroll på egen økonomi og familie, er Eidsvoll et flott sted å vokse opp. Barnevernet har sitt å stri med, det har nav og forebyggende tjenester også, men vi som ikke er en del av det miljøet merker lite til det. Jeg bor svært nært Eidsvoll sentrum og har svært lite flystøy. Råholt og Eidsvoll verk har mye. Anonymkode: 01f6a...652 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150086993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2024 #8 Del Skrevet 13. april 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ser den. Men hele Romerike sliter jo med god tilgang på narkotika da. Så det blir for meg det samme med Jessheim, Nittedal, Eidsvoll eller Hurdal liksom. Nærheten til svenskegrensa og Oslo gjør det jo slik. Har en slektning i Nittedal og der er det også mye rus, MEN det har visst en godt fungerende utekontakt. Uansett, mine er så små at det er snakk om mange år til de skal ut på egenhånd, ting kan ha endret seg til den tid. Selvsagt til det verre også, men for nå er jo barnehage og småskole i min interesse. Og så får jeg vurdere om ti år om bygda oppleves som trygg for min tenåring. Råholt er meg fortalt er tøffere, ungdomsgjenger som raner osv. området rundt Sundet har jeg ikke hørt særlig om. Bygges ny barneskole nå da, det er pluss. 😊 Anonymkode: 7a71c...96a Nei, det er faktisk ikke like ille over hele Romerike. I hvert fall ikke hvis man ser på hvor mange ungdommer som blir plassert utenfor hjemmet og hvor mange ungdommer som sliter med rus og kriminalitet. Noe av det handler nok om sosioøkonomisk status generelt. Råholt er verre enn Sundet, det har du rett i. Ungdomsskolen der er dessuten en baseskole, noe som fungerer dårlig når det er mange urolige ungdommer. Anonymkode: 021db...739 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. april 2024 #9 Del Skrevet 14. april 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Nei, det er faktisk ikke like ille over hele Romerike. I hvert fall ikke hvis man ser på hvor mange ungdommer som blir plassert utenfor hjemmet og hvor mange ungdommer som sliter med rus og kriminalitet. Noe av det handler nok om sosioøkonomisk status generelt. Råholt er verre enn Sundet, det har du rett i. Ungdomsskolen der er dessuten en baseskole, noe som fungerer dårlig når det er mange urolige ungdommer. Anonymkode: 021db...739 Tallene for andelen barn fra 0-17 år som var i barnevernstiltak i 2023 var ifølge Bufdir relativt likt for Oslo, Drammen, Eidsvoll og Lillestrøm (henholdsvis 2,9, 3,2, 3,6 og 3,2 prosent). Bare sånn for å ha et sammenligningsgrunnlag. Hvis man er en normalt ressurssterk familie så tipper jeg man klarer å gi barna sine en god oppvekst både i Eidsvoll, på Råholt og alle andre steder. Anonymkode: beb1f...fd9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. april 2024 #10 Del Skrevet 14. april 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Tallene for andelen barn fra 0-17 år som var i barnevernstiltak i 2023 var ifølge Bufdir relativt likt for Oslo, Drammen, Eidsvoll og Lillestrøm (henholdsvis 2,9, 3,2, 3,6 og 3,2 prosent). Bare sånn for å ha et sammenligningsgrunnlag. Hvis man er en normalt ressurssterk familie så tipper jeg man klarer å gi barna sine en god oppvekst både i Eidsvoll, på Råholt og alle andre steder. Anonymkode: beb1f...fd9 Det er akkurat det. Barn som er utsatt vil finne rus og trøbbel hvor enn de bor. Det bor masse fin barn og ungdom på både Råholt og Eidsvoll. Anonymkode: 01f6a...652 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #11 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg bor på Råholt og jeg har to barn som er vokst opp der. Begge har gått på/går på Råholt ungdomsskole og miljøet er nok litt tøft, mange som røyker hasj og det er en del festing, men ikke mer enn andre steder tror jeg. Politiet har vært nødt til å komme til skolen noen ganger bla pga rakettoppskyting inne, og det har vært noen episoder med slåssing og trusler, men etter hva jeg har forstått så har det vært noen utenifra som har kommet til skolen for å ta noen de har hatt noe uoppgjort med. Jeg har også hørt at det har vært noe mobbing, men skolen tar tak i det så godt de kan, mye foreldremøter med foredragsholdere, politi osv Mtp både barneskoler/ungdomsskolen er det en del utskiftninger og alt for mange vikarer, dessverre er nivået ganske lavt ift nasjonale prøver. Mine barn kjenner mange, både "tøffingene" og sportsfantomene og alle i mellom. Jeg kjenner også mange av ungdommene for de har jo mange gått både i barnehage og på barneskolen sammen, de aller fleste er fine ungdommer. Som en skriver over her så er det (dessverre) de med trøblete bakgrunn hjemme ifra som sliter mest, ellers vil jeg si at de aller fleste foreldre følger opp ungene sine og de fleste barna er helt "normale" , det er slik det er alle andre steder De er mye positivt både på Råholt og i Eidsvoll (eller "Sundet" som det heter.) , ski, fotball, ballett/dansesenter, flere helsestudioer, skøytebaner, stor fotballbane, basket, amerikansk fotball (om det finnes ennå), natur, nydelige Hurdalsjøen, Andelva, masse kultur osv. Det er ungdomsklubb (er), musikkskole osv. Altså noe for de aller fleste. På Dal har jeg hørt at det er en del tull, det samme på Jessheim, men det er nok sikkert like lite/mye der som det er andre steder:) Barna mine har hatt en fin oppvekst på Råholt, det har de fleste barna der:) Anonymkode: 84adb...2b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #12 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg hadde heller flyttet enda lengre opp led toget: mot Stange/Hamar. Mye hyggeligere og greit å pendle inn med toget (det er de raske regionstogene). Det bygges ut dobbeltspor så snart blir reisetida enda kortere også Anonymkode: dafb8...42b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #13 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg hadde heller flyttet enda lengre opp led toget: mot Stange/Hamar. Mye hyggeligere og greit å pendle inn med toget (det er de raske regionstogene). Det bygges ut dobbeltspor så snart blir reisetida enda kortere også Anonymkode: dafb8...42b Stange er en fin plass 😊 Anonymkode: d7b83...32c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #14 Del Skrevet 15. april 2024 Oppvokst på Råholt, og har mange venninner der med barn i barneskolealder og ungdsomsskolealder. Du får det du oppsøker. Mye dritt flere steder, ikke bare på Råholt og i Eidsvoll. Lar du ungene flyte fritt får du ungdom deretter. De som tuller til livet sitt kommer ofte (ikke alltid) fra mindre møblerte hjem. Tilgangen på rus er ikke større enn andre steder, de avtaler via mobil så det er annerledes enn for en generasjon og to siden. Sundet er ett dødt sted. Så liker du eldre folk, nedlagte butikker med åpningstider til kl 16 er det stedet for det. Sundet har lite vekst, mest hjemstedet til pensjonistene. Hadde aldri bosatt meg der. Hadde valgt Eidsvoll verk/sagmoen faktisk. Rolig og fint sted, men kort gangavstand til Råholt sentrum. Flytrafikken blir du vant til, etterhvert hører du ikke den. Anonymkode: 170fe...81c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #15 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Oppvokst på Råholt, og har mange venninner der med barn i barneskolealder og ungdsomsskolealder. Du får det du oppsøker. Mye dritt flere steder, ikke bare på Råholt og i Eidsvoll. Lar du ungene flyte fritt får du ungdom deretter. De som tuller til livet sitt kommer ofte (ikke alltid) fra mindre møblerte hjem. Tilgangen på rus er ikke større enn andre steder, de avtaler via mobil så det er annerledes enn for en generasjon og to siden. Sundet er ett dødt sted. Så liker du eldre folk, nedlagte butikker med åpningstider til kl 16 er det stedet for det. Sundet har lite vekst, mest hjemstedet til pensjonistene. Hadde aldri bosatt meg der. Hadde valgt Eidsvoll verk/sagmoen faktisk. Rolig og fint sted, men kort gangavstand til Råholt sentrum. Flytrafikken blir du vant til, etterhvert hører du ikke den. Anonymkode: 170fe...81c Helt uenig. Sundet er ikke dødt. Kulturhus, kino, treningsstudio, kafé, pub og spisesteder. Butikkene er åpne til 18, men færre enn på et senter selvsagt. Vi har og et utested. Jeg liker begge steder, men ikke si at Sundet er dødt😅 Anonymkode: 01f6a...652 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2024 #16 Del Skrevet 15. april 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde heller flyttet enda lengre opp led toget: mot Stange/Hamar. Mye hyggeligere og greit å pendle inn med toget (det er de raske regionstogene). Det bygges ut dobbeltspor så snart blir reisetida enda kortere også Anonymkode: dafb8...42b Er man villig til å flytte nord for Eidsvoll, så er Ringsaker en klar nummer 1! Gode skoler på alle trinn, en knallbra vgs, masse idretts- og kulturtilbud. Nært til fjell, nært til vann. Snilt innlandsklima og bra ungdomsklima, i alle fall ikke verre enn mange andre steder. Anonymkode: 3b4db...e97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #17 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (På 15.4.2024 den 22.16): Helt uenig. Sundet er ikke dødt. Kulturhus, kino, treningsstudio, kafé, pub og spisesteder. Butikkene er åpne til 18, men færre enn på et senter selvsagt. Vi har og et utested. Jeg liker begge steder, men ikke si at Sundet er dødt😅 Anonymkode: 01f6a...652 Jeg synes Sundet fremsto mye koseligere enn området rundt Råholt. Butikken stenger da 18:14??? Er ikke det en gimmik Sundet har? Syntes det var artig. Jeg tror ikke jeg venner meg til flyene egentlig. Forferdelig slitsomt å ha de over hodet hele tiden. Leste nå det skulle bli voldsomt utbygging ved stasjonen? Vi skal på noen visninger til helgen. Vi heller mer mot Sundet nå. Anonymkode: 7a71c...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #18 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (På 15.4.2024 den 19.55): Jeg hadde heller flyttet enda lengre opp led toget: mot Stange/Hamar. Mye hyggeligere og greit å pendle inn med toget (det er de raske regionstogene). Det bygges ut dobbeltspor så snart blir reisetida enda kortere også Anonymkode: dafb8...42b Det er dessverre ikke aktuelt. Det er flere avganger med tog fra Eidsvoll. Og mannen reiser endel i jobb så kort pendling til Gardermoen er viktig, jeg har fått jobb i området og med små barn er det supert med så kort reisevei som mulig. Anonymkode: 7a71c...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150087998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #19 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (På 15.4.2024 den 22.04): Oppvokst på Råholt, og har mange venninner der med barn i barneskolealder og ungdsomsskolealder. Du får det du oppsøker. Mye dritt flere steder, ikke bare på Råholt og i Eidsvoll. Lar du ungene flyte fritt får du ungdom deretter. De som tuller til livet sitt kommer ofte (ikke alltid) fra mindre møblerte hjem. Tilgangen på rus er ikke større enn andre steder, de avtaler via mobil så det er annerledes enn for en generasjon og to siden. Sundet er ett dødt sted. Så liker du eldre folk, nedlagte butikker med åpningstider til kl 16 er det stedet for det. Sundet har lite vekst, mest hjemstedet til pensjonistene. Hadde aldri bosatt meg der. Hadde valgt Eidsvoll verk/sagmoen faktisk. Rolig og fint sted, men kort gangavstand til Råholt sentrum. Flytrafikken blir du vant til, etterhvert hører du ikke den. Anonymkode: 170fe...81c Det planlegges jo masse bygging nå da? Sto jo om det i lokalavisen. Jeg trenger ikke byfølelse så det gjør ikke noe at det ikke er butikker som har alt. Viktigste er apotek og matbutikk. Resten kan jeg kjøre litt for. Sagmoen (inn ved politiet der ikke sant?) var trivelig men veldig usentralt, må ha bil for alt. Anonymkode: 7a71c...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150088000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #20 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det planlegges jo masse bygging nå da? Sto jo om det i lokalavisen. Jeg trenger ikke byfølelse så det gjør ikke noe at det ikke er butikker som har alt. Viktigste er apotek og matbutikk. Resten kan jeg kjøre litt for. Sagmoen (inn ved politiet der ikke sant?) var trivelig men veldig usentralt, må ha bil for alt. Anonymkode: 7a71c...96a Sagmoen er også håpløst med tanke på flystøy. Hvis du bor på østsiden av Vorma har du ikke flytraseer over deg, noen få fly gjør omvei på sommerstid, men det er fortsatt så høyt i lufta at det ikke er sjenerende. Jeg vil anbefale deg eneboligstrøkene i tilknytning til Sundet. Det går mye busser, kort vei til alle slag av barnehager og skoler. Nå utvides trolig togavgangene fra Eidsvoll også, enda en grunn til å bo der (pluss at det er lettere med parkering på den stasjonen kontra Eidsvoll verk. Merk lettere, ikke lett). Eidsvoll er et flott sted, men sine lyter som alle andre 😊 Anonymkode: 01f6a...652 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150088069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #21 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Sagmoen er også håpløst med tanke på flystøy. Hvis du bor på østsiden av Vorma har du ikke flytraseer over deg, noen få fly gjør omvei på sommerstid, men det er fortsatt så høyt i lufta at det ikke er sjenerende. Jeg vil anbefale deg eneboligstrøkene i tilknytning til Sundet. Det går mye busser, kort vei til alle slag av barnehager og skoler. Nå utvides trolig togavgangene fra Eidsvoll også, enda en grunn til å bo der (pluss at det er lettere med parkering på den stasjonen kontra Eidsvoll verk. Merk lettere, ikke lett). Eidsvoll er et flott sted, men sine lyter som alle andre 😊 Anonymkode: 01f6a...652 Ja. Det er der jeg er mest ivrig. Kastellåsen?? Heter det dét? Der syntes jeg det var fint, litt smale og rare veier så kanskje vanskelig på vinteren? Gangavstand til tog hadde vært fint. Vi tenker på å kvitte oss med en bil. Anonymkode: 7a71c...96a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150088084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #22 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja. Det er der jeg er mest ivrig. Kastellåsen?? Heter det dét? Der syntes jeg det var fint, litt smale og rare veier så kanskje vanskelig på vinteren? Gangavstand til tog hadde vært fint. Vi tenker på å kvitte oss med en bil. Anonymkode: 7a71c...96a Alt i Kastellet er veldig fint. Kan bli ugreit føre av og til, men jeg kjører der daglig med elbil uten firhjulstrekk og klarer meg fint😅 Sjeldent at det er hus ute på Hagalykkja, men det er en skjult perle. Ellers er Lars Tønsakers vei også fint. Styr unna Finnbråtalia/Elstadlia (alt som har liknende navn, det er er stort boligfelt) og Styrilia om du vil ha mindre bil. Da kan avstanden ble litt lang, om du ikke er veldig sporty. https://www.finn.no/realestate/project/ad.html?finnkode=315353767&location=1.20003.20058 https://www.finn.no/realestate/project/ad.html?finnkode=343040840&location=1.20003.20058 Den siste her ligger på Styri, men bussen går noen hundre meter unna. Veldig fint område med mye utbygging. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=315464226 Dette er vel det mest sentrale du får for tiden. Vegg i vegg med gamle barneskolen, nære buss og sentrum. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=316680114 Denne er et eksempel på hva du bør styre unna. Huset har vært solgt mange ganger, ligger nære en svært trafikkert vei, og ikke i nærheten av buss. Er heller ikke gang/sykkelsti det. https://www.finn.no/realestate/project/ad.html?finnkode=308254686&page=2&location=1.20003.20058 Disse er supre! Veldig sentrale, samtidig som det er et veldig rolig område, endel barnefamilier i nærheten. Velkommen til Eidsvoll! Anonymkode: 01f6a...652 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150088136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #23 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (På 16.4.2024 den 1.17): Er man villig til å flytte nord for Eidsvoll, så er Ringsaker en klar nummer 1! Gode skoler på alle trinn, en knallbra vgs, masse idretts- og kulturtilbud. Nært til fjell, nært til vann. Snilt innlandsklima og bra ungdomsklima, i alle fall ikke verre enn mange andre steder. Anonymkode: 3b4db...e97 Det er 25 minutter lengre pendlervei til Oslo enn fra Stange da… 😅 Anonymkode: dafb8...42b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150088210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2024 #24 Del Skrevet 17. april 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja. Det er der jeg er mest ivrig. Kastellåsen?? Heter det dét? Der syntes jeg det var fint, litt smale og rare veier så kanskje vanskelig på vinteren? Gangavstand til tog hadde vært fint. Vi tenker på å kvitte oss med en bil. Anonymkode: 7a71c...96a Om dere skal bo på «bygda» i det hele tatt er det veldig greit å ha iallefall én bil. Anonymkode: dafb8...42b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144447014-eidsvoll-eller-r%C3%A5holt/#findComment-150088211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå