Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #26 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår venninnene dine, jeg orker heller ikke å dille med sånne som går på spesille dietter de har lest om og har masse ting de mener selv at de ikke tåler. Anonymkode: 9ec73...209 Jøss, har du ikke fått med deg at riktig kosthold kan hjelpe for mange tilstander? Er ikke snakk om å ikke tåle som i allergi, er snakk om riktig næring når kroppen sliter med noe. Har selv en søster med en tarmsykdom. Er ikke allergi som gjør at hun inngår noen matvarer, det er fordi kroppen fungerer så mye bedre med riktig mat. Om du ikke har fått med deg dette er det jo du som ikke har lest eller fått med deg noen ting.... Anonymkode: 09e11...cb2
Sommerkroppen 2029 Skrevet 10. april 2024 #27 Skrevet 10. april 2024 Jeg ville ha svart i felles-chaten noe sånt som dette: "Hei alle sammen. Jeg er lei for at det ble dumt på lørdag. Nå er det bare sånn at det er helsa mi som bestemmer hvordan jeg må leve. Det innebærer jo at maten er litt firkantet, jeg ser den. Likevel så er det sånn situasjonen er, det er slik jeg kan fungere best med mine kroniske plager. Derfor er det ikke for å være vanskelig at jeg ikke spiser samme mat som de fleste andre. Jeg tilbyr alltid også å ta med egen mat for å ikke være til bry. Jeg ser at det nå er forventet at alle skal spleise på det som ble spist og drukket på lørdag. Siden jeg dro hjem for å spise hjemme, og ikke var med på laget, så kommer jeg ikke til å vipse denne gangen. Håper alle forstår det og synes det er greit? 🙂 "
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #28 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg forstår venninnene dine, jeg orker heller ikke å dille med sånne som går på spesille dietter de har lest om og har masse ting de mener selv at de ikke tåler. Anonymkode: 9ec73...209 Har kranglete kverulanter venner da? Anonymkode: 9a20e...e56
Iiiiik Skrevet 10. april 2024 #29 Skrevet 10. april 2024 Jeg ville svart som Sommerkroppen, men avsluttet med "Jeg ser at du har fordelt utgiftene på alle, Anne, selv om jeg hadde meldt at jeg kunne ta med egen mat. Siden du ikke ønsket det, og allikevel serverte mat jeg ikke kan spise, valgte jeg å dra hjem. Jeg vippser for maten denne gangen, men når vi møtes fremover må vi ha en avtale som gjør at jeg enten ikke spiser med dere, eller betaler for mat jeg faktisk kan spise". Jeg hadde ikke orket å legge meg ut med noen for 300 kroner (eller hva et slikt arrangement kan koste).
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #30 Skrevet 10. april 2024 Nå sa hun i felleschaten at jeg ikke hadde betalt, det var også i felleschaten jeg sa jeg kunne ta med egen mat og hun sa jeg ikke trengte. Flere av de andre har sagt der når at de mener jeg ikke skal betale noe. Den eneste av de andre som ikke har sagt noe er hun som er naboen, og det skjønner jeg. De andre er ikke enig med henne, og flere har tatt til orde for å ikke invitere henne igjen Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #31 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå sa hun i felleschaten at jeg ikke hadde betalt, det var også i felleschaten jeg sa jeg kunne ta med egen mat og hun sa jeg ikke trengte. Flere av de andre har sagt der når at de mener jeg ikke skal betale noe. Den eneste av de andre som ikke har sagt noe er hun som er naboen, og det skjønner jeg. De andre er ikke enig med henne, og flere har tatt til orde for å ikke invitere henne igjen Anonymkode: c8889...477 Dersom det siste der stemmer, så synes jeg du skal gripe sjansen til å være the bigger person. Hun kan få beskjed om at det er dette de tenker, men at du vil hun skal få en sjanse til. Tenker at hun jenker seg litt etter en sånn hendelse. Eller hva tenker du? Anonymkode: 99c3c...190
Kathrine. Skrevet 10. april 2024 #32 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dersom det siste der stemmer, så synes jeg du skal gripe sjansen til å være the bigger person. Hun kan få beskjed om at det er dette de tenker, men at du vil hun skal få en sjanse til. Tenker at hun jenker seg litt etter en sånn hendelse. Eller hva tenker du? Anonymkode: 99c3c...190 Det hadde eg ikkje tatt sjansen på. Tror ho vil ha enda meir imot HI da, og gjøre noe utspekulert ved en senere anledning. Hadde sagt at så lenge ho ikkje tilbydde meg mat, fekk ho stå for den kostnaden sjølv.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #33 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Takk for støtten. Er litt av de argumentene hun også har. Hun sa noe om at jeg har spiseforstyrrelsen siden jeg er ganske slank som jeg er og holder på slik. Anonymkode: c8889...477 Det viser bare hvor tett hun er. Anonymkode: 9a20e...e56
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #34 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Nå sa hun i felleschaten at jeg ikke hadde betalt, det var også i felleschaten jeg sa jeg kunne ta med egen mat og hun sa jeg ikke trengte. Flere av de andre har sagt der når at de mener jeg ikke skal betale noe. Den eneste av de andre som ikke har sagt noe er hun som er naboen, og det skjønner jeg. De andre er ikke enig med henne, og flere har tatt til orde for å ikke invitere henne igjen Anonymkode: c8889...477 La hun holde på, flott at det skjer skriftlig, de andre ser jo hvordan hun oppfører seg. Snakk om å lage trøbbel for seg selv. Anonymkode: 9a20e...e56
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #35 Skrevet 10. april 2024 Folk må seriøst slutte å legge seg opp i hva andre spiser!! Jeg blir helt matt! Så lenge du ikke har nykker og forventer at andre tilrettelegger, så kan du spise hva du vil! Jeg hadde ikke betalt! Har selv brukt lavkarbo, og én ting er at jeg raste ned (helt nødvendige kilo), men alt annet ble så mye bedre. Ingen forståelse, fra noen! Enda jeg snakka ikke om det engang. Det holdt å si «nei takk» til kake på jobb, så var helvete igang Anonymkode: 15929...873
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #36 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg sa jeg kunne ta med egen mat, men hun sa jeg ikke behøver. Jeg gjør også dette i samråd med legen, og blir blant annet fulgt opp en gang i året hvor det tas diverse blodprøver for å påse at jeg får i meg alt jeg skal ha. Og så lenge jeg har blitt frisk nok til å fungere i hverdagen, være i full jobb og bidra burde det være en fin ting HI Anonymkode: c8889...477 Du spurte hva hun skulle ha oppi, så du kunne ta med tilsvarende. Akkurat som om det var viktig. Sånn barnslig oppmerksomhetsbehov du har utvist hele veien her, gjør det vanskeligere for alle oss som må spise litt annerledes mat. Du kan la være å betale. Anonymkode: 8d6da...da3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #37 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du spurte hva hun skulle ha oppi, så du kunne ta med tilsvarende. Akkurat som om det var viktig. Sånn barnslig oppmerksomhetsbehov du har utvist hele veien her, gjør det vanskeligere for alle oss som må spise litt annerledes mat. Du kan la være å betale. Anonymkode: 8d6da...da3 Hva slags barnslig oppmerksomhetsbehov har hi utvist? Anonymkode: 9a20e...e56
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #38 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): La hun holde på, flott at det skjer skriftlig, de andre ser jo hvordan hun oppfører seg. Snakk om å lage trøbbel for seg selv. Anonymkode: 9a20e...e56 Helt enig. Nå er du der hvor du ikke trenger å si noe mer, alt som er verdt å uttrykke er allerede skrevet. Bra de stiller opp for deg. Anonymkode: 702f5...8aa
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #39 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Du spurte hva hun skulle ha oppi, så du kunne ta med tilsvarende. Akkurat som om det var viktig. Sånn barnslig oppmerksomhetsbehov du har utvist hele veien her, gjør det vanskeligere for alle oss som må spise litt annerledes mat. Du kan la være å betale. Anonymkode: 8d6da...da3 Det hadde nå mer med at hun sa hun hadde den perfekte vinen som kunne passe til maten, og var i respekt for det slik at maten jeg kunne ha tatt med meg også skulle matche vinen. Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #40 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det hadde nå mer med at hun sa hun hadde den perfekte vinen som kunne passe til maten, og var i respekt for det slik at maten jeg kunne ha tatt med meg også skulle matche vinen. Anonymkode: c8889...477 Sikkert. Vinen du ikke drikker? Anonymkode: 8d6da...da3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #41 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sikkert. Vinen du ikke drikker? Anonymkode: 8d6da...da3 Jeg sa jeg ikke drikker mye, ikke at jeg ikke drikker noe i det hele tatt. Tar meg gjerne et par glass til maten, men ikke noe mer enn det Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #42 Skrevet 10. april 2024 Er overrasket over hva enkelte får seg til… Hadde ikke betalt, og så lenge du sa du kunne ta med eget og hun avfeide deg, så er det hun som er kokko her. Skjønner godt at du gikk, lite festlig at noen skal gjøre en sak av hva du spiser/ikke spiser på den måten. Anonymkode: b0b34...a7a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #43 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sikkert. Vinen du ikke drikker? Anonymkode: 8d6da...da3 Slutt a. Gå en tur eller noe Anonymkode: 15929...873
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #44 Skrevet 10. april 2024 Kathrine. skrev (1 time siden): Det hadde eg ikkje tatt sjansen på. Tror ho vil ha enda meir imot HI da, og gjøre noe utspekulert ved en senere anledning. Hadde sagt at så lenge ho ikkje tilbydde meg mat, fekk ho stå for den kostnaden sjølv. Mye mulig. Uansett bør de finne en bedre måte å ordne seg på. Hver og en betaler når de selv lager maten, og så slipper de å spleise hver gang. Anonymkode: 99c3c...190
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #45 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa jeg ikke drikker mye, ikke at jeg ikke drikker noe i det hele tatt. Tar meg gjerne et par glass til maten, men ikke noe mer enn det Anonymkode: c8889...477 Da hadde du helt sikkert kunne spist maten ved den ene anledningen også, hvis du kanskje droppet ene glasset. Nå kan du jo la være å betale så case closed? Anonymkode: 8d6da...da3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #46 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da hadde du helt sikkert kunne spist maten ved den ene anledningen også, hvis du kanskje droppet ene glasset. Nå kan du jo la være å betale så case closed? Anonymkode: 8d6da...da3 Du vet virkelig ikke hva du snakker om. Paella inneholder ca 2/3 kokt ris. Kokt ris inneholder ca 26 g karbohydrater per 100 g. Det vil si at paellaen inneholder ca 17 g karbohydrater per 100 g mat. Hvitvin inneholder ca 2,6 g karbohydrater per 100 g, ett glass er i underkant av 1,5 dl, det vil si ca 4 g karbohydrater. Det vil si at det glasset tilsvarer ca 25 g mat, eller en stor spiseskje... Blir ikke mett av det. Hadde jeg spist meg mett ville jeg fått store smerter i kroppen, og migrene dagen etterpå, og det ville ha holdt på i en 2-3 dager. Tro meg, jeg har prøvd det før, og hadde store planer om å møte opp opplagt på jobb mandag morgen, og være sammen med barna på søndagen. Ikke ligge syk i sengen. HI Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #47 Skrevet 10. april 2024 Hadde ikke betalt. Absolutt ikke! Anonymkode: d541f...8fb
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #48 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Anonymkode: 8d6da...da3 Spist maten fordi verten sa hun ikke skulle tenke på å ta med egen mat, som hun kunne være sikker på å spise så hun ikke måtte være hjemme fra jobb fordi verten synes hi tuller med at hun ikke tåler å spise mat de fleste andre spiser. Gah, gi meg styrke . Anonymkode: affb4...47a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #49 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da hadde du helt sikkert kunne spist maten ved den ene anledningen også, hvis du kanskje droppet ene glasset. Nå kan du jo la være å betale så case closed? Anonymkode: 8d6da...da3 Si meg, pleier du å si at diabetikere bare må spise godteri, fordi de kan jo bare sette insulin eller spise mindre ved neste måltid? Anonymkode: 15929...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå