Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Vi er en venninnegjeng som møtes en gang i måneden. Hvem av oss vi møtes hos rullerer. Vi spiser middag, drikker litt vin og så går vi ut på en pub. Den som er vertinne regner ut hvor mye det blir på hver av oss, og gir beskjed på en felles chat vi har i ettertid, og vi vippser. Jeg har en del lidelser og veldig mye smerter, både i kroppen og kronisk migrene. På grunn av dette går jeg på et keto-kosthold siden det gjør at jeg får mindre smerter og færre og svakere migreneanfall. Jeg drikker også veldig lite alkohol, så selv om jeg spiser dyrere, så drikker jeg også mindre av vinen. Dette vet venninnene min, men hun ene syns det er teit, og at jeg bør spise vanlig mat. Forrige helg skulle vi være hos henne. Jeg spurte på forhånd hva vi skulle spise, og hun svarte Paella. Da jeg ikke spiser ris spurte jeg hva hun brukte oppi den slik at jeg kunne lage meg noe tilsvarende som jeg kunne ha med for å spise. Fikk beskjed om at det behøvde jeg ikke å tenke på. Når vi satte oss ned ved bordet på lørdag kom maten på borden, og jeg ble sittende å vente. Hun sa at jeg måtte forsyne meg. Svarte at jeg hadde sagt jeg ikke spiser det, og at jeg hadde tilbudt meg å ta med egen mat. Dette vet de andre siden det hele hadde foregått på felleschaten. Du ble sur, og sa at nå var det på tide at jeg sluttet med det tullet der. Jeg var sulten, så reiste meg og sa at jeg var sulten og går hjem og spiser litt der, og lurer på om de kan si i fra når de går ut så jeg kan møte dem der. Fikk melding av hun ene av de andre når de gikk ut. Spurte om hun fremdeles var sur som hun var. Jeg ble derfor hjemme for å ikke ødelegge kvelden for alle. Greit nok. I går kom beskjeden om hvor mye man skulle vippse. I dag påpekte hun at jeg ikke hadde betalt. Hun vet hun lagde mat jeg ikke spiser, hun vet jeg nesten ikke drikker i tillegg til at jeg dro Likevel forventer hun at jeg er meg på å betale. Hadde dere betalt? (Bare for å ha sagt det, når de er hos meg serverer jeg poteter/ris/pasta ettersom hva som passer til maten bare selv spiser mer av de andre grønnsakene samt serverer rikelig med drikke) Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Ja, jeg hadde betalt. Anonymkode: d6e38...c34
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Venninnegjeng? Det du beskriver faller ikke i definisjon «venninner» blant voksne Anonymkode: 575e1...b8b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Hadde ikke betalt og hadde heller ikke opprettholdt kontakten med hun som var vertinne Anonymkode: 575e1...b8b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Hadde overhodet ikke betalt for mat jeg ikke hadde spist eller drikke jeg ikke hadde drukket. Du valgte å reise hjem fordi hun med viten og vilje hadde laget mat du ikke tåler, også krever hun at du skal betale....hva f er det med henne? Hadde nok revurdert hele vennskapet med henne... Anonymkode: 1ef9a...dc2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vi er en venninnegjeng som møtes en gang i måneden. Hvem av oss vi møtes hos rullerer. Vi spiser middag, drikker litt vin og så går vi ut på en pub. Den som er vertinne regner ut hvor mye det blir på hver av oss, og gir beskjed på en felles chat vi har i ettertid, og vi vippser. Jeg har en del lidelser og veldig mye smerter, både i kroppen og kronisk migrene. På grunn av dette går jeg på et keto-kosthold siden det gjør at jeg får mindre smerter og færre og svakere migreneanfall. Jeg drikker også veldig lite alkohol, så selv om jeg spiser dyrere, så drikker jeg også mindre av vinen. Dette vet venninnene min, men hun ene syns det er teit, og at jeg bør spise vanlig mat. Forrige helg skulle vi være hos henne. Jeg spurte på forhånd hva vi skulle spise, og hun svarte Paella. Da jeg ikke spiser ris spurte jeg hva hun brukte oppi den slik at jeg kunne lage meg noe tilsvarende som jeg kunne ha med for å spise. Fikk beskjed om at det behøvde jeg ikke å tenke på. Når vi satte oss ned ved bordet på lørdag kom maten på borden, og jeg ble sittende å vente. Hun sa at jeg måtte forsyne meg. Svarte at jeg hadde sagt jeg ikke spiser det, og at jeg hadde tilbudt meg å ta med egen mat. Dette vet de andre siden det hele hadde foregått på felleschaten. Du ble sur, og sa at nå var det på tide at jeg sluttet med det tullet der. Jeg var sulten, så reiste meg og sa at jeg var sulten og går hjem og spiser litt der, og lurer på om de kan si i fra når de går ut så jeg kan møte dem der. Fikk melding av hun ene av de andre når de gikk ut. Spurte om hun fremdeles var sur som hun var. Jeg ble derfor hjemme for å ikke ødelegge kvelden for alle. Greit nok. I går kom beskjeden om hvor mye man skulle vippse. I dag påpekte hun at jeg ikke hadde betalt. Hun vet hun lagde mat jeg ikke spiser, hun vet jeg nesten ikke drikker i tillegg til at jeg dro Likevel forventer hun at jeg er meg på å betale. Hadde dere betalt? (Bare for å ha sagt det, når de er hos meg serverer jeg poteter/ris/pasta ettersom hva som passer til maten bare selv spiser mer av de andre grønnsakene samt serverer rikelig med drikke) Anonymkode: c8889...477 Teit system. Kan ikke den som er vertinne betale og så rullerer dere? Og er dere faktisk venner så tar dere vel litt hensyn i matveien?? Anonymkode: 28fbd...6e3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Venninnegjeng? Det du beskriver faller ikke i definisjon «venninner» blant voksne Anonymkode: 575e1...b8b Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hadde ikke betalt og hadde heller ikke opprettholdt kontakten med hun som var vertinne Anonymkode: 575e1...b8b Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hadde overhodet ikke betalt for mat jeg ikke hadde spist eller drikke jeg ikke hadde drukket. Du valgte å reise hjem fordi hun med viten og vilje hadde laget mat du ikke tåler, også krever hun at du skal betale....hva f er det med henne? Hadde nok revurdert hele vennskapet med henne... Anonymkode: 1ef9a...dc2 Enig med de her. Disse menneskene mobber deg. Både hun som du beskriver, men også de andre som ikke sier i mot. Hadde holdt meg helt unna, så kan de tenke litt over hvordan de behandler andre. Anonymkode: 99c3c...190
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 Det hele begynte den gangen vi alle var studenter, og ingen av oss hadde råd til å dekke hele på en gang. Derfor denne betalingen etterpå. Den gangen var vi 4 stykker, nå er vi 8. Hun som var vertinne nå sist er siste som kom til, og er egentlig venninne av en av de andre og jeg kjenner ikke henne så godt. Jo det var andre som sa henne i mot, men det liksom ikke like lett når man er hjemme hos noen, og jeg gikk for at det ikke skulle bli mer krangling og at kvelden skulle bli ødelagt for alle sammen. HI Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 Jeg hadde ikke betalt. Jeg har selv prøvd ketolyse mot kronisk migrene, og møtte de samme holdningene som deg, fikk og gjerne lange foredrag om at det var usunt å slanke meg på den måten, selv om de visste at jeg ikke slanket meg, men prøvde det for å bli bedre av migrene, men det var som å snakke for døve ører. Så du har all min sympati hi. Kronisk migrene er et helvete, og sånne folk er ofte i kategorien "du kan vel bare ta en paracet, det gjør jeg når jeg har vondt i hodet". Anonymkode: 9a20e...e56
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 Hadde ikke betalt. Hos oss rullerer vi på å ha klubb. Den som arrangerer betaler. Siden alle inviterer på tur jevner kostnaden seg ut. Anonymkode: 020d9...51e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det hele begynte den gangen vi alle var studenter, og ingen av oss hadde råd til å dekke hele på en gang. Derfor denne betalingen etterpå. Den gangen var vi 4 stykker, nå er vi 8. Hun som var vertinne nå sist er siste som kom til, og er egentlig venninne av en av de andre og jeg kjenner ikke henne så godt. Har hun ikke sin egen gjeng? Ble hun jaget ut av den? Anonymkode: 99c3c...190
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #13 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jo det var andre som sa henne i mot, men det liksom ikke like lett når man er hjemme hos noen, og jeg gikk for at det ikke skulle bli mer krangling og at kvelden skulle bli ødelagt for alle sammen. HI Anonymkode: c8889...477 Skjønner. Men antar at det er en grunn til at hun du nevner har kommet til etterhvert. Det er typisk det. De blir jaget bort fra én gjeng, og så begynner de med dramaet sitt i en ny gjeng, og så videre… Anonymkode: 99c3c...190
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #14 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har hun ikke sin egen gjeng? Ble hun jaget ut av den? Anonymkode: 99c3c...190 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Skjønner. Men antar at det er en grunn til at hun du nevner har kommet til etterhvert. Det er typisk det. De blir jaget bort fra én gjeng, og så begynner de med dramaet sitt i en ny gjeng, og så videre… Anonymkode: 99c3c...190 Vet ikke hvordan hun var der hun bodde før, er innflytter. Hun er nabo med en av de andre, ble med noen ganger når vi var ute og ble med litt etter litt.... Ser det er en del som har sagt henne i mot om at jeg skal betale, og heller at min del skal fordeles. Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #15 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg hadde ikke betalt. Jeg har selv prøvd ketolyse mot kronisk migrene, og møtte de samme holdningene som deg, fikk og gjerne lange foredrag om at det var usunt å slanke meg på den måten, selv om de visste at jeg ikke slanket meg, men prøvde det for å bli bedre av migrene, men det var som å snakke for døve ører. Så du har all min sympati hi. Kronisk migrene er et helvete, og sånne folk er ofte i kategorien "du kan vel bare ta en paracet, det gjør jeg når jeg har vondt i hodet". Anonymkode: 9a20e...e56 Takk for støtten. Er litt av de argumentene hun også har. Hun sa noe om at jeg har spiseforstyrrelsen siden jeg er ganske slank som jeg er og holder på slik. Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #16 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og er dere faktisk venner så tar dere vel litt hensyn i matveien?? Anonymkode: 28fbd...6e3 Nå var jo det selve problemstillingen til hi, da… hi regnet med at vertinnen skulle ta hensyn, noe det viste seg at hun ikke gjorde. Derav problemet. Anonymkode: 06f4d...ba0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #17 Skrevet 9. april 2024 Om hun ikke forstår at det kan være andre grunner enn slanking når det kommer til valg av kosthold/diett kan hun umulig være så fryktelig skarp? Jeg hadde sendt en ny melding i felles-chatten Bare skriv så alle kan se det at du ikke vil betale for denne kvelden, som det endte med at du ikke kunne delta på Anonymkode: 09e11...cb2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #18 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi er en venninnegjeng som møtes en gang i måneden. Hvem av oss vi møtes hos rullerer. Vi spiser middag, drikker litt vin og så går vi ut på en pub. Den som er vertinne regner ut hvor mye det blir på hver av oss, og gir beskjed på en felles chat vi har i ettertid, og vi vippser. Jeg har en del lidelser og veldig mye smerter, både i kroppen og kronisk migrene. På grunn av dette går jeg på et keto-kosthold siden det gjør at jeg får mindre smerter og færre og svakere migreneanfall. Jeg drikker også veldig lite alkohol, så selv om jeg spiser dyrere, så drikker jeg også mindre av vinen. Dette vet venninnene min, men hun ene syns det er teit, og at jeg bør spise vanlig mat. Forrige helg skulle vi være hos henne. Jeg spurte på forhånd hva vi skulle spise, og hun svarte Paella. Da jeg ikke spiser ris spurte jeg hva hun brukte oppi den slik at jeg kunne lage meg noe tilsvarende som jeg kunne ha med for å spise. Fikk beskjed om at det behøvde jeg ikke å tenke på. Når vi satte oss ned ved bordet på lørdag kom maten på borden, og jeg ble sittende å vente. Hun sa at jeg måtte forsyne meg. Svarte at jeg hadde sagt jeg ikke spiser det, og at jeg hadde tilbudt meg å ta med egen mat. Dette vet de andre siden det hele hadde foregått på felleschaten. Du ble sur, og sa at nå var det på tide at jeg sluttet med det tullet der. Jeg var sulten, så reiste meg og sa at jeg var sulten og går hjem og spiser litt der, og lurer på om de kan si i fra når de går ut så jeg kan møte dem der. Fikk melding av hun ene av de andre når de gikk ut. Spurte om hun fremdeles var sur som hun var. Jeg ble derfor hjemme for å ikke ødelegge kvelden for alle. Greit nok. I går kom beskjeden om hvor mye man skulle vippse. I dag påpekte hun at jeg ikke hadde betalt. Hun vet hun lagde mat jeg ikke spiser, hun vet jeg nesten ikke drikker i tillegg til at jeg dro Likevel forventer hun at jeg er meg på å betale. Hadde dere betalt? (Bare for å ha sagt det, når de er hos meg serverer jeg poteter/ris/pasta ettersom hva som passer til maten bare selv spiser mer av de andre grønnsakene samt serverer rikelig med drikke) Anonymkode: c8889...477 Jeg forstår venninnene dine, jeg orker heller ikke å dille med sånne som går på spesille dietter de har lest om og har masse ting de mener selv at de ikke tåler. Anonymkode: 9ec73...209
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #19 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg forstår venninnene dine, jeg orker heller ikke å dille med sånne som går på spesille dietter de har lest om og har masse ting de mener selv at de ikke tåler. Anonymkode: 9ec73...209 Hvorfor plager det deg hvis du ikke blir direkte påvirket av det? HI sa jo at hun kunne lage mat selv hvis vertinnen ikke ville lage noe alle kunne spise. Hvor vanskelig kan det være? Har du ikke hatt migrene selv kan du ta deg en stor bolle uten drikke. For en holdning. Anonymkode: 5d9f3...31b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #20 Skrevet 9. april 2024 Hadde ikke giddet å betale, nei! Anonymkode: 6da42...046
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #21 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det hele begynte den gangen vi alle var studenter, og ingen av oss hadde råd til å dekke hele på en gang. Derfor denne betalingen etterpå. Den gangen var vi 4 stykker, nå er vi 8. Hun som var vertinne nå sist er siste som kom til, og er egentlig venninne av en av de andre og jeg kjenner ikke henne så godt. Jo det var andre som sa henne i mot, men det liksom ikke like lett når man er hjemme hos noen, og jeg gikk for at det ikke skulle bli mer krangling og at kvelden skulle bli ødelagt for alle sammen. HI Anonymkode: c8889...477 Det var vel nettopp din protest og at du gikk som ødela alt....? Anonymkode: 28fbd...6e3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #22 Skrevet 9. april 2024 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Jeg forstår venninnene dine, jeg orker heller ikke å dille med sånne som går på spesille dietter de har lest om og har masse ting de mener selv at de ikke tåler. Anonymkode: 9ec73...209 Keto mot migrene finnes det faktisk en god del forskning på. At du ikke er oppdatert på medisinsk forskning betyr ikke at andre har fått for seg noe uten god grunn. Fedme, diabetes 2, alzheimers, migrene, depresjon, klasehodepine, MS, parkinson, epilepsi, kreft, mage-tarmsykdommer m.fl. er bare noen av de tilstandene som forskning til nå har vist kan påvirkes positivt av ketogent kosthold. At ketogent kosthold kan brukes som behandling mot epilepsi har vært kjent siden 1920-tallet. Anonymkode: 247bd...5bf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2024 #23 Skrevet 9. april 2024 Hi, jeg hadde ikke betalt. Når hun lager så mye bråk pga. dette, så tror jeg ikke dette var eneste episoden. Mest trolig har hun noe imot deg eller er misunnelig på deg, siden hun er villig til å ta risikoen ved å være så urimelig mot deg så resten av gjengen ser det. Enig med en annen, hun er trolig en slik som går fra gjeng til gjeng og stadig ødelegger. Anonymkode: 247bd...5bf
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #24 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår venninnene dine, jeg orker heller ikke å dille med sånne som går på spesille dietter de har lest om og har masse ting de mener selv at de ikke tåler. Anonymkode: 9ec73...209 Jeg sa jeg kunne ta med egen mat, men hun sa jeg ikke behøver. Jeg gjør også dette i samråd med legen, og blir blant annet fulgt opp en gang i året hvor det tas diverse blodprøver for å påse at jeg får i meg alt jeg skal ha. Og så lenge jeg har blitt frisk nok til å fungere i hverdagen, være i full jobb og bidra burde det være en fin ting HI Anonymkode: c8889...477
Anonym bruker Skrevet 10. april 2024 #25 Skrevet 10. april 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår venninnene dine, jeg orker heller ikke å dille med sånne som går på spesille dietter de har lest om og har masse ting de mener selv at de ikke tåler. Anonymkode: 9ec73...209 Det er du som krever dilling, andre skal spise hva du mener er riktig. Trådstarter tilbyr seg å ta med eget, da er det ingen dilling den veien. Trådstarter, jeg ville sagt nei. Anonymkode: 702f5...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå