Gå til innhold

T matte eller P matte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva valgte din ungdom og hvilken karakter har hen i matte? 

Min lurer på hva han skal velge da matte er greit for han , men ingen ting han synes er veldig spekkende. Har 6 i matte nå.

Anonymkode: 72d9e...398

Fortsetter under...

Skrevet

Hva er planene hans videre da?

Skal han bli lege, veterinær e.l har han jo ikke noe valg, da er realfagene satt.

Men har han planer i en retning han ikke trenger realfag er jo den enkle matten et greit fag for han å få gode karakterer i.

Min sønn valgte den enkleste matten. Hadde 4 på ungdomskolen og har 4 på vgs.

Anonymkode: e8051...e95

Skrevet

Hvis han har 6 i matte bør han velge T matte tenker jeg. Flere muligheter fordi flere utdanninger krever T matte.

Anonymkode: 2c3e6...d73

Skrevet

Spørs hva han skal velge videre. Min har T matte fordi hun vil inn på studie som krever det. 

Anonymkode: 9616a...c04

Skrevet

Mi har 6 i matte og valgt T-matte. Ikke bestemt seg hva hun vil videre og valgte derfor T-matte fordi noen studier krever det og dermed ha alle muligheter åpne videre. 

Anonymkode: 46151...0fd

Skrevet

Her velger de først etter noen uker inn i første året på videregående. T-matte er mer krevende, men som mange andre skriver, åpner mange dører for videre utdanning. 

Anonymkode: f2628...5f7

Annonse

Skrevet

Eldste kommer ikke til å ha bruk for matte for videre studier. Så da ble p-matte. Egentlig har ungdommen hode for matte, men gidder ikke legge så mye i det og lunter gjennom P-matten. Yngst liker matte godt og kommer nok til å velge T-matte for å holde mulighet for realfagsstudier åpen. 

Anonymkode: 67697...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...