Anonym bruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Hvordan reagerte kroppen? Kjente dere noen abstinenser? Jeg sluttet brått på mandag, har drukket i mange år og ca 1,5 liter pr dag. Kjenner lite til hodepine men har fryktelig vondt i beina, skikkelig «sure» bein. Noen andre som har den erfaringen? Anonymkode: 77795...82a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 Jeg har en tidligere kollega som gjorde det. Hun drakk mange liter pepsi max hver eneste dag, hun sluttet brått, gikk fra litervis til null fra den ene dagen til den neste. Hun ble skamdårlig, fikk en enorm hodepine, så ille at hun klarte ikke å gå på jobb. Var kvalm, svimmel og var skikkelig syk. Fastlegen hennes sa at hun måtte begynne med brusen igjen og trappe forsiktig og sakte ned. Anonymkode: 41b60...ba5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 Jeg! Drakk flere liter per dag og bestemte meg brått å slutte rett og slett fordi jeg regnet over hvor mye det kostet meg i løpet av 1 uke, en måned osv. Drakk sikkert 4x1,5 liter per dag. Noen ganger mer, andre ganger litt mindre! Sluttet brått for snart 1 år siden. Overraskende lett. Ingen plager. Ikke turt å smake etter at jeg sluttet. Drikker kun vann nå. Anonymkode: 37685...3ff
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Jepp! Sluttet brått i fjor sommer. Var skamdårlig i forbindelse med sykdom og spydde da jeg drakk PM. Fikk «god» hjelp der. Anonymkode: bc720...35e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 Sluttet brått. Null problemer. Merket bare at jeg begynte å sove bedre. Drikker kaffe og te, så jeg fikk fortsatt koffein, om enn i mindre mengde. Anonymkode: 930f2...9bb
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 Hodepine i noen dager er veldig vanlig når du kjapt reduserer mengden med koffein. Anonymkode: 5ddb0...0cf
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Fikk en enorm hodepine. Holdt meg unna i 1,5 år. Så skulle jeg prøve den varianten de hadde til sodastream.🙈da var jeg tilbake på kjøret. Men merket ingen kroppslige «fordeler» når jeg var uten heler. Anonymkode: b3ab7...09a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Når jeg prøvde å slutte tvert med Pepsi Max fikk jeg hodepine. neste gang trappet jeg ned. Drakk en halvliter on dagen en stund, så 33ml boks daglig en stund, så 250ml boks daglig. Og til slutt sluttet jeg 🤩 To år siden nå. Gått veldig fint. Nå liker jeg ikke Pepsi Max lenger, men drikker Cola Zero innimellom. Typ 1-2 ganger i uka Anonymkode: aa088...cd8
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 Det er koffeinet mange reagerer på å slutte med, så om du får i deg litt koffein på andre måter slipper du "abstinens" Anonymkode: 80cce...ffd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 Er på dag 3 uten. Ingen hodepine eller andre merkbare symptomer. Drikker litt farris eller solo super når jeg får sug. Så får jeg se om jeg ender opp som solo super-avhengig i stedet. Grunnen til kutt av pepsi er for å se om nattesøvnen bedrer seg 😊 Anonymkode: ca21c...a6b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 Jeg har ikke sluttet, men gikk fra å drikke PM hver dag, særlig på kveld, frem til jeg la meg. 1-3 liter i døgnet. Jeg kuttet det helt ut i et par mnd, og så begynte jeg å drikke litt av og til, som kos. Da jeg begynte å undersøke ulike grunner til at jeg hadde så dårlig søvn kuttet jeg koffein etter 14:00. Nå drikker jeg PM av og til, alt fra et par ganger i uka til et par ganger i mnd, på dagtid, en boks eller et par glass. Synes fortsatt det er godt, men deilig å bli kvitt avhengigheten. Fikk noe lett hodepine i dagene rett etter jeg kuttet det ut, følte meg rastløs og hadde cravings. Gikk og la meg tidlig for å slippe å gå runder mellom sofa og kjøleskap hele kvelden for å finne "noe" som kunne dempe suget etter PM. Men det gikk over på mindre enn en uke, både hodepine og cravings. Anonymkode: 03f99...a33
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 Jeg var storforbruker av Pepsi Max i åresvis før jeg plutselig fikk avsmak og kuttet tvert for noen år siden. Jeg ble litt overrasket da jeg leste tråden her, for jeg har aldri hørt om abstinenser før. Jeg hadde ingen som helst plager etter tvert kutt. Anonymkode: 2fdda...d84
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Jeg! Drakk flere liter per dag og bestemte meg brått å slutte rett og slett fordi jeg regnet over hvor mye det kostet meg i løpet av 1 uke, en måned osv. Drakk sikkert 4x1,5 liter per dag. Noen ganger mer, andre ganger litt mindre! Sluttet brått for snart 1 år siden. Overraskende lett. Ingen plager. Ikke turt å smake etter at jeg sluttet. Drikker kun vann nå. Anonymkode: 37685...3ff Drakk du virkelig 6 liter om dagen? Rart at du lever.. Anonymkode: 7dce9...3ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå