Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #26 Del Skrevet 5. april 2024 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Er man kunde i en norsk bank så har man fylt ut skjema nettopp for å hindre banken i å skjule hvitvasking og terrorfinansiering. Med mindre man da er den typen som tar alt personlig beskylder banken for å være spydig som kommer med et sånt skjema Anonymkode: bf469...2aa Jeg har vært kunde i banken min i 30 år og jeg har sikkert sendt inn et slikt skjema engang. Men hva er relevansen her? Må jeg fylle inn egenerklæringsskjema for å nedbetale på gjeld? Anonymkode: ab6be...f18 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446850-kan-man-nedbetale-gjeld-p%C3%A5-l%C3%A5net-fra-en-utenlandsk-konto/page/2/#findComment-150084069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #27 Del Skrevet 5. april 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet ditt er egentlig noe helt annet enn hva som kommer frem i starten, der står det overføring fra privat sparekonto. Nå er det realisering av aksje. To veldig forskjellige emner og helt annen skatt. Jeg stiller meg bak 383, dere bør kontakte noen med kompetanse for bistand, det er mye lettere å vurdere dette med tilgang til riktig dokumentasjon. Anonymkode: 702b6...7fb Er nok litt rotete, er enig i det. Men det vil være fra en privatkonto da disse pengene blir utbetalt til hans konto der, og så vet vi liksom ikke hva som er best å gjøre videre 🤷🏼♀️ Vi har nå booket en avtale med advokat slik at vi får hjelp med hvordan best forvalte disse pengene. Anonymkode: ab6be...f18 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446850-kan-man-nedbetale-gjeld-p%C3%A5-l%C3%A5net-fra-en-utenlandsk-konto/page/2/#findComment-150084070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2024 #28 Del Skrevet 5. april 2024 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Er nok litt rotete, er enig i det. Men det vil være fra en privatkonto da disse pengene blir utbetalt til hans konto der, og så vet vi liksom ikke hva som er best å gjøre videre 🤷🏼♀️ Vi har nå booket en avtale med advokat slik at vi får hjelp med hvordan best forvalte disse pengene. Anonymkode: ab6be...f18 Skatten utløses i det realiseringen av aksjene registreres fra bedriften til han privat. Dette vil være uavhengig om han videre overfører de fra privat konto i utland til nedbetaling gjeld Norge. Den siste er privat transaksjon som mer omhandler bank og hvitvasking, men da er sikkert dokumentasjonen i forbindelse med salget nyttig å ha. Veldig lurt å kontakte noen angående dette, det er fort gjort å tråkke feil, spesielt når det ligger skatteavtaler og annet diverse som må hensyntas i vurderingen og beløpet er såpass stort. Lykke til, det er en gunstig situasjon uansett og valutaen nå gjør det litt ekstra spennende 😃 Anonymkode: 702b6...7fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446850-kan-man-nedbetale-gjeld-p%C3%A5-l%C3%A5net-fra-en-utenlandsk-konto/page/2/#findComment-150084078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå