Gå til innhold

Hvor mange kaker i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Spør du her inne, mener minst 90% at du må ha minst én til hver. Minst. 

Anonymkode: 4e337...f16

Skulle akkurat til å skrive det samme 🤣, hvertfall en halv kake til hver, minst. 

Anonymkode: 9ede4...90e

Annonse

Hehe, luke morsomt hvert år dette... 😉

Svaret er at det kommer veldig an på hvor du er fra, og hva slags tradisjon dere har i deres familie/omgangskrets 

Ytterpunktene er en pen kjøpekake som alle får et lite stykke av til kaffen, og et bugnende kakebord hvor man ikke har stor nok mage til å smake på alt og man kan forsyne seg skamløst mange ganger.

De fleste ligger nok et sted i midten.

Det skal være mer enn nok til alle, forskjellige kaker å smake på, og man skal kunne gå flere turer uten å føle man skraper fatene.

Jeg mener det er tre ganger i livet man har en fest med mye rester, nettopp fordi det skal bugne mer enn i en vanlig bursdag. Det er dåp, konfirmasjon og bryllup. Jeg hadde blitt litt skuffet om det ikke var et skikkelig kakebord på en sånn fest.

Anonymkode: 41b1c...fb1

Vi skal ha konfirmasjon i mai, og jeg synes det er kjempe vanskelig å vite. Vi blir 33 stykker, og er en meget kakeglad familie. Foreløpig tenker jeg:

Stor marsipankake, kransekake, fruktkake med nøttebunn og vaniljekrem, langpanne sjokoladekake, brownies med sjokoladebiter, sitronkake, fyrstekake, ostekake, verdens beste, cookies og makroner.

Anonymkode: b9484...270

Annonse

Det er jo ikke NØDVENDIG med mange kaker, men jeg tenker det er veldig spesielt å bare ha 5 kaker f eks I et selskap som konfirmasjon. I et slikt selskap hører et skikkelig kakebord til, med mange ulike kaker. Det er heller ikke meningen at kakefatene skal være tomme når kvelden er over. Så til 20 gjester tenker jeg 10 festkaker er et minimum. Også for at utvalget skal være stort nok. Forslag til festkaker:

Marsipankake

Bløtkake

Gelékake

Sjokoladekake

Ostekake

Verdens beste

Snickerskake

Red velvet

Svinerull/Budapestrull

Kransekake

I tillegg en eller to skuffekaker som brownies og f eks muffins.

Anonymkode: df806...a99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...