Gå til innhold

Gave til egne konfirmanter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mye mer enn våre barn fikk. Jentene mine brukte en familiebunad. Gutten fikk en dress. Jentene fikk en bunadssølje og en mindre ting fra ønskelisten. Gutten fikk mansjettknapper og noe fra ønskelisten. Mindre enn 4000,- til sammen per barn.

Vi er fortsatt sammen og har over snittet i inntekt, men jeg nekter å være med på konfirmasjonskjøret med enorme gaver.

Anonymkode: 285f0...0a5

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vi har konfirmant i våres. Hun har arvet bunad, vi har bare brukt et par tusenlapper på tilpassing. Ellers får hun 10.000 kr og en diamantring. Festen er ikke medregnet som gave, den har vi uansett hjemme.

Anonymkode: 7a1b4...802

Jeg skjønner ikke helt greien med å si de får festen som gave? Er det for å rettferdiggjøre mindre gave? Sier dere det til bursdag også? Våre fikk bunader av besteforeldre og av oss fikk de 15.000,- og en iPhone. Vi var nok de som ga ungene minst i vår omgangskrets men vi ga etter lommebok. 

Anonymkode: ff756...544

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt greien med å si de får festen som gave? Er det for å rettferdiggjøre mindre gave? Sier dere det til bursdag også? Våre fikk bunader av besteforeldre og av oss fikk de 15.000,- og en iPhone. Vi var nok de som ga ungene minst i vår omgangskrets men vi ga etter lommebok. 

Nei, sier ikke at festen er gave. Det blei feil skrevet. Men bunad ( 15000 i sølv, 11000 for montering, 8500 til ho som broderte og sydde skjorta, stoffet, vesten, hårbånd, bunadsko++) blir ganske mye til sammen..i tillegg til eksmann som ikke har bidratt noe økonomisk verken på bunad eller innkjøp til konfirmasjonen. 

Anonymkode: 8d9d6...c3f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, sier ikke at festen er gave. Det blei feil skrevet. Men bunad ( 15000 i sølv, 11000 for montering, 8500 til ho som broderte og sydde skjorta, stoffet, vesten, hårbånd, bunadsko++) blir ganske mye til sammen..i tillegg til eksmann som ikke har bidratt noe økonomisk verken på bunad eller innkjøp til konfirmasjonen. 

Anonymkode: 8d9d6...c3f

Og det er en mer enn god nok gave! Du gir henne et plagg for livet og en fin opplevelse, det vil hun huske mye mer enn penger på konto. 

Mine har ikke fått bunad eller dyr gave. De har fått selskapet og et smykke til 1000kr. Og jeg er en av de som mener selskapet er en gave. Det kan ikke sammenlignes med bursdag til en 1000-lapp. Selskapene jeg har hatt har kostet 10 000, så det er en vesentlig forskjell på det og bursdag.

Anonymkode: ccd13...0cc

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Mine har ikke fått bunad eller dyr gave. De har fått selskapet og et smykke til 1000kr. Og jeg er en av de som mener selskapet er en gave. Det kan ikke sammenlignes med bursdag til en 1000-lapp. Selskapene jeg har hatt har kostet 10 000, så det er en vesentlig forskjell på det og bursdag.

Skjønner det likevel ikke. Det er DERE som holder fest for deres konfirmant. Det er ikke konfirmanten. Våre konfirmasjoner har jammen ikke vært billige men det er vi som inviterer for å feire vår konfirmant og da virker det snodig å si «nei gave blir det ikke - festen er gaven din». 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skjønner det likevel ikke. Det er DERE som holder fest for deres konfirmant. Det er ikke konfirmanten. Våre konfirmasjoner har jammen ikke vært billige men det er vi som inviterer for å feire vår konfirmant og da virker det snodig å si «nei gave blir det ikke - festen er gaven din». 

Det er konfirmanten som velger å konfirmere seg, ikke jeg. Hadde de droppet konfirmasjonen, så kunne de fått de 15 000 jeg brukte på konfirmasjonen i stedet. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er konfirmanten som velger å konfirmere seg, ikke jeg. Hadde de droppet konfirmasjonen, så kunne de fått de 15 000 jeg brukte på konfirmasjonen i stedet. 

Så de hadde blitt premiert for å ikke konfirmere seg.

Anonymkode: a51a5...695

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Så de hadde blitt premiert for å ikke konfirmere seg.

Anonymkode: a51a5...695

Det vil jeg ikke påstå. De hadde ikke fått gave fra alle de gjestene som kom, og heller fått de pengene jeg har satt av til konfirmasjon. Det hadde blitt en mye mindre sum til sammen. 

Vår fikk bunad i fjor som gave, dyrt nok det. Neste som skal neste år får og bunad, en hun arver som må sys om, det blir jo vesentlig billigere, men har ikke hatt noen tanker om hun får noe ekstra ved siden av.

Skjønner ikke at de skal få så himla mye heller jeg, bunad+ flere tusen. Sparer dere i mange år for at de skal få penger til konfirmasjonen? Syns det har tatt helt av.

Anonymkode: db799...7ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...