Gå til innhold

Hvor mange maskiner med klær vasker dere daglig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi vasker og primært bare klær i helgen og da går det 5-7 fulle maskiner, pluss eventuelt en eller flere med ull på vinteren. Det kommer litt an på været hvor mye det blir. Vi er 5-6 personer, men yngste er 14 år, så alle bruker klærne sine, med unntak av undertøy selvfølgelig, flere dager så lenge de er rene og luktfrie og da blir det færre klær til vask enn da de var små. Til gjengjeld er plaggene større nå da, så det jevner seg vel ut 😅 Unntaket fra dette er treningstøy, det vasker den som har trent rett etter en økt. Og selvfølgelig hvis det er noe spesielt ellers som at man mister tomatsaus i fanget, da går jo klærne rett i maskinen. 

Anonymkode: 56cbc...249

Helst en om dagen, ellers hoper det seg opp. 

Vi er to voksne og to barn. 

Prøver å få ungene til å bruke klær lengre før de havner i skittentøyet (jeg fersker dem av og til i å heller hive klær som de har hatt på i en halvtime til vask heller enn å brette dem sammen og putte tilbake i skapet) , men eldste trener mye, og yngste er mye ute og leker, og da blir det jo skittent. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 timer siden):

Det går en maskin daglig her. Det vil si en vaskemaskin og en tørketrommel. Vi er 4 personer.

Tromler dere alle klær? Henger ikke opp? Vi tromler bare sengetøy og håndklær. Opplever at klærne varer lengre og holder seg bedre når vi ikke tromler dem

Anonymkode: d9991...db0

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tromler dere alle klær? Henger ikke opp? Vi tromler bare sengetøy og håndklær. Opplever at klærne varer lengre og holder seg bedre når vi ikke tromler dem

Ikke alle klær. Treningstøy gutta bruker, deres sokker, håndklær, sengetøy og ellers noe her og der. Det blir mange håndklær hver dag og minst 2 sett med treningstøy på hvert barn. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Ikke alle klær. Treningstøy gutta bruker, deres sokker, håndklær, sengetøy og ellers noe her og der. Det blir mange håndklær hver dag og minst 2 sett med treningstøy på hvert barn. 

Da skjønner jeg at det blir en del!
Opplever at treningstøy tørker fort siden det er polyester, så det tromler ikke vi. Sokker synes jeg slites fort nok bare av daglig bruk, så ville ikke tromlet dem heller.

Men det er min erfaring, altså at klær slites raskere når de tromles.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da skjønner jeg at det blir en del!
Opplever at treningstøy tørker fort siden det er polyester, så det tromler ikke vi. Sokker synes jeg slites fort nok bare av daglig bruk, så ville ikke tromlet dem heller.

Men det er min erfaring, altså at klær slites raskere når de tromles.

Vi har ikke så mange tørkestativ at det er mulig å henge opp alt mellom hver vask. Dessuten vasker gutta gjerne klær selv og da er jeg fornøyd så lenge de vasker. Enten det tromles eller ikke. 😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Vi har ikke så mange tørkestativ at det er mulig å henge opp alt mellom hver vask. Dessuten vasker gutta gjerne klær selv og da er jeg fornøyd så lenge de vasker. Enten det tromles eller ikke. 😊

Men det kan du jo faktisk lære dem da. At ikke alt trengs å tromles. Greit at de er miljøvennlige de også. Til og med 12-åringen min vet at treningstøy tas ut av vaskemaskinen og henges opp. Som et tips.

Anonymkode: 9a467...3cf

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men det kan du jo faktisk lære dem da. At ikke alt trengs å tromles. Greit at de er miljøvennlige de også. Til og med 12-åringen min vet at treningstøy tas ut av vaskemaskinen og henges opp. Som et tips.

Her får de lov å slenge treningstøy i trommelen. De vasker også skjorter og annet tøy de vet ikke skal i trommel som de henger opp. I dag la minste inn genser, bukse, stillongs, T skjorte , jakke og håndklær i maskinen. I kveld blir det en runde til med mye av det samme. De trener ute nå og må kle seg deretter. Eldste kommer sikkert hjem med noe tilsvarende etterpå. Alt det tøyet er det ikke plass til å henge opp. Det fungerer veldig fint slik det er.

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Her får de lov å slenge treningstøy i trommelen. De vasker også skjorter og annet tøy de vet ikke skal i trommel som de henger opp. I dag la minste inn genser, bukse, stillongs, T skjorte , jakke og håndklær i maskinen. I kveld blir det en runde til med mye av det samme. De trener ute nå og må kle seg deretter. Eldste kommer sikkert hjem med noe tilsvarende etterpå. Alt det tøyet er det ikke plass til å henge opp. Det fungerer veldig fint slik det er.

Dere blander sånn ja. Trener ute her også, men bruker ikke stillongs nå da. En maskin med treningstøy er bare å henge opp og så tørker det på noen timer tenkte jeg.

mamma til adhd gutt<3 skrev (33 minutter siden):

Hmm, jeg trodde at treningstøy ikke burde i tørketrommelen.

Anonymkode: 39ad6...dcd

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Håndklær vaskes på 40 da? Regner ikke med at jakker, gensere og bukser vaskes på mer enn 40 grader? Det er kanskje meg som er på villspor her.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hmm, jeg trodde at treningstøy ikke burde i tørketrommelen.

Godt mulig det ikke er å anbefale, men vi har ikke fått ødelagt noe hittil. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Godt mulig det ikke er å anbefale, men vi har ikke fått ødelagt noe hittil. 

Kampskjorter med mye reklame på tillater ikke vi (klubben) at er i trommel. De klistrer seg og blir ødelagte. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Kampskjorter med mye reklame på tillater ikke vi (klubben) at er i trommel. De klistrer seg og blir ødelagte. 

Ja, de vaskes svært forsiktig her også og de tromles ikke. Vaskes heller ikke sammen med andre klær. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...