Gå til innhold

Hvor mye betale nabojente for å passe katt?

Anbefalte innlegg

Vi reiser vekk i 9 dager og nabojente skal se etter katten vår hjemme hos oss. Hun kommer en gang om dagen og bytter vann, fyller på mat, koser litt og fjerne bæsj fra kattekassen. Hvor mye bør jeg betale henne? 

Anonymkode: 9dd01...14e

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Sønnen min fikk 400kr og godteri for kattepass i 2 uker da han var 12. Var innom 2 ganger om dagen, gav mat og vann. Han var kjempefornøyd med det😊

Anonymkode: 917a6...0c2

Syns det var litt lite. 

Anonymkode: c62e4...8c7

Mener dere på alvor at dere betaler 100 kr for at naboen skal stikke innom 10 minutter om dagen å mate katta?? Kunne skjønt det dersom noen måtte kjøre en omvei for å gjøre dette,  men å stikke innom naboen liksom.... 

Skjønner at tidene har endret seg i allefall, dette vsr ting vi gjorde gratis for våre naboer da jeg vokste opp. Var vi riktig heldige fikk vi noe snop, aldri snakk om penger. 

Anonymkode: 7f530...5c8

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Mener dere på alvor at dere betaler 100 kr for at naboen skal stikke innom 10 minutter om dagen å mate katta?? Kunne skjønt det dersom noen måtte kjøre en omvei for å gjøre dette,  men å stikke innom naboen liksom.... 

Skjønner at tidene har endret seg i allefall, dette vsr ting vi gjorde gratis for våre naboer da jeg vokste opp. Var vi riktig heldige fikk vi noe snop, aldri snakk om penger. 

Selvfølgelig skal ungdommen som tar på seg en slik oppgave få betalt, og 100 kr er en grei sum pr dag. Alternativt kan hi sette katten i kattepensjonat/kennel og det blir betraktelig dyrere.

Anonymkode: 81c6d...e11

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig skal ungdommen som tar på seg en slik oppgave få betalt, og 100 kr er en grei sum pr dag. Alternativt kan hi sette katten i kattepensjonat/kennel og det blir betraktelig dyrere.

100 kr for 10 minutters jobb er litt av en timelønn!!

Anonymkode: aac20...150

Husker den tida jeg passa unger, ga de kveldsmat, la de og sto opp med de for en 50-lapp jeg… 

Hadde mine unger fått en sånn «oppgave» så hadde jeg tenkt det hadde holdt med 200 kroner om de på død og liv skulle gitt noe. Man kan faktisk lære seg å hjelpe en nabo uten å få noe for det 

Anonymkode: 0e016...aea

Annonse

Min tenåringsdatter fikk nettopp 400 kroner for å passe en katt i påsken. Om jeg hadde vært hjemme ville jeg selvsagt gjort det gratis, eierne av katten er gode venner.  For en skoleelev uten jobb er det stas å få litt lommepenger.  Datteren min ble kjempeglad for pengene.  

Anonymkode: d1d5d...7a6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må også tenke på at dette legger føringer på hva vedkommende kan gjøre disse 9 dagene. Hun kan f.eks ikke dra bort ett døgn ol og dette skal også kompenseres. Personlig hadde jeg aldri latt barnet mitt ta ansvar for naboens katt uten at hun får skikkelig betalt for det.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå vil de fleste ungdommer bruke mer enn 10 min på en sånn jobb da. Greit at det ikke tar så lang tid med mating og fjerning av bæsj i kassa, men kosen ville tatt lang tid, ihvertfall for min veldig katteglade 15 åring 😉

De er bundet opp i 9 dager av avtalen, og det er snakk om en tenåring uten inntekt, så selvfølgelig skal de ha litt for jobben.

Mine jenter på 15 og 16 år gjør stadig snø jobber og ærend rundt omkring, og jeg tenker de ville fått mellom 500 og 800 kr for en sånn jobb. Det hadde de vært veldig fornøyd med.

Anonymkode: ab7de...62d

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

😄 er så enig, det er absurd.

Anonymkode: c5d50...6de

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De er bundet opp i 9 dager av avtalen, og det er snakk om en tenåring uten inntekt, så selvfølgelig skal de ha litt for jobben.

De er ikke bundet opp av en katt nei, det tar ti minutter hver dag. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så du mener at katten skal sitte alene nesten hele døgnet?

Anonymkode: f6cf4...d7c

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ti minutter hver dag betyr at det utgår å reise bort med overnatting. Å mate, ordne med kattedo og kose med katten tar mer enn 10 min. 

Anonymkode: bc159...fcb

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så du mener at katten skal sitte alene nesten hele døgnet?

Anonymkode: f6cf4...d7c

Jeg har 3 katter og de sover 22 timer i døgnet, og er ute 2 timer. Det går veldig fint i en periode at de har tilsyn én gang om dagen 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg som voksen hadde selvsagt gjort det gratis, men det er jo en fin mulighet for en tenåring å tjene noen kroner!!

Kommer ann på alder og forholdet dere har til naboen. Hadde jenta mi på 10 fått oppgaven hadde hun vært super glad for å få lov til å gjøre, om hun i tillegg fikk noe snop fra taxfree (e.l.) og en 200,- hadde hun vært stor fornøyd. 

Om 16 åringen min skulle gjort det, som nok ikke hadde syntes at det var så gøy og stelle for katten. Men gjort det for å være hyggelig og hadde nok ønsket å tjene noe på det. Han hadde nok vært fornøyd med 500,- og litt snop han og ;) 

Hadde jeg skulle gjort det, hadde jeg ikke ønsket noe for det! Men, kjenner jeg naboen rett hadde jeg fått en flaske vin og en blomst. Hadde naboen spurt ett av barna og ikke meg, hadde de gjort det for å gi dem litt ansvar samtidig som de da selvfølgelig ville lønnet dem litt. Her hjelper vi hverandre på tvers og jeg er opptatt av at man ikke skal forvente lønn for å hjelpe til. Samtidig som man gir en påskjønnelse til en ungdom som hjelper til

Annesmiltillivet skrev (2 minutter siden):

Kommer ann på alder og forholdet dere har til naboen. Hadde jenta mi på 10 fått oppgaven hadde hun vært super glad for å få lov til å gjøre, om hun i tillegg fikk noe snop fra taxfree (e.l.) og en 200,- hadde hun vært stor fornøyd. 

Om 16 åringen min skulle gjort det, som nok ikke hadde syntes at det var så gøy og stelle for katten. Men gjort det for å være hyggelig og hadde nok ønsket å tjene noe på det. Han hadde nok vært fornøyd med 500,- og litt snop han og ;) 

Hadde jeg skulle gjort det, hadde jeg ikke ønsket noe for det! Men, kjenner jeg naboen rett hadde jeg fått en flaske vin og en blomst. Hadde naboen spurt ett av barna og ikke meg, hadde de gjort det for å gi dem litt ansvar samtidig som de da selvfølgelig ville lønnet dem litt. Her hjelper vi hverandre på tvers og jeg er opptatt av at man ikke skal forvente lønn for å hjelpe til. Samtidig som man gir en påskjønnelse til en ungdom som hjelper til

En påskjønnelse er jeg helt enig i. Men å regne på timer og gi betalt pr dag syns jeg bare er rart 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...