Gå til innhold

Når ville dere blitt bekymret

Anbefalte innlegg

Mannen tok ut seperasjon for et knapt år siden og flyttet ut. Barna som er store gar hatt lite kontakt med faren, men de har snakket litt i telefonen ol og de gar truffet hverandre noen ganger. Han har lite nettverk utenom jobb. Han er ofte treg til å svare på meldinger.

I løpet av påsken har jeg sendt to meldinger uten å få svar (konkret enkelt spørsmål). Ingen av ungene har hørt fra ham og de vet ikke om han hadde planer for påsken. Når ville dere begynt å bli urolige?

Anonymkode: 3930b...6ee

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446814-n%C3%A5r-ville-dere-blitt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kanskje blitt litt urolig, men ikke gjort stort ut av det egentlig. 

Kan ikke ungene ringe eller sende en påskemelding til besteforeldrene på den siden da, og samtidig spørre om de er sammen med pappa?

Anonymkode: dfdff...6ca

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde kanskje blitt litt urolig, men ikke gjort stort ut av det egentlig. 

Kan ikke ungene ringe eller sende en påskemelding til besteforeldrene på den siden da, og samtidig spørre om de er sammen med pappa?

Anonymkode: dfdff...6ca

Det er ikke kontakt med dem, hverken med ham eller ungene.

Litt vanskelig å si akkurat når, det er ikke så vanlig å ikke svare på noe slik han gjør. Er det noe som har skjedd før? Ikke bare treg, men ingen svar eller kommunikasjon? 

Jeg personlig ville forsøkt å ringe, får du svar, si som sant er. Ble bare bekymret, men da er du ok? Får du ikke svar, ville jeg nok sendt en melding til noen du vet han har kontakt med. 

Anonymkode: a03a5...3fc

Vi havnet i en tilsvarende situasjon i påska, da tok vi kontakt med helse for å diskutere bekymringen. De fulgte opp ett gjeldende prosedyre, dvs ringer opp for psyk vurdering først - får de ikke svar el deler bekymringen så sender de politi/helse innom for å sjekke. Vi får ikke vite utfallet, men har varslet ihvertfall.

håper alt står greit til der.

Anonymkode: 97c8c...6dd

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Siden du skriver innlegget er du allerede urolig, jeg ville ringt han. 

Anonymkode: abf1f...8e5

Hei dette er Ove sin telefon, Ove kan dessverre ikke ta telefonen nå fordi…hihihi, det kiler Ove!!!…ehm…fordi han er litt opptatt. Kan jeg gi en beskjed? Åja, du er kona hans ja, som han har separert seg fra? Han sa det, at du kan bli litt overbeskyttende og stalkeraktig. Men han har det bra altså, bare ta det med ro, han får godt stell av meg…gjør du ikke puselusken???…ehm, god påske da, EKS-kona til Ove! Ja, det stemmer det, ja, at jeg er den heite baben som begynte på Ove sin jobb forrige sommer. Jada, jeg er lovlig, jeg er faktisk hele 35 år. Nå tror jeg vi må legge på her, ta vare på deg selv nå da!!!

Anonymkode: 87dec...325

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hei dette er Ove sin telefon, Ove kan dessverre ikke ta telefonen nå fordi…hihihi, det kiler Ove!!!…ehm…fordi han er litt opptatt. Kan jeg gi en beskjed? Åja, du er kona hans ja, som han har separert seg fra? Han sa det, at du kan bli litt overbeskyttende og stalkeraktig. Men han har det bra altså, bare ta det med ro, han får godt stell av meg…gjør du ikke puselusken???…ehm, god påske da, EKS-kona til Ove! Ja, det stemmer det, ja, at jeg er den heite baben som begynte på Ove sin jobb forrige sommer. Jada, jeg er lovlig, jeg er faktisk hele 35 år. Nå tror jeg vi må legge på her, ta vare på deg selv nå da!!!

Det mest idiotiske svaret jeg har lest her inne på lenge om det er tull eller ikke! 

Jeg hadde vært bekymret nå ja. Og hadde kontaktet noen som er nærmere han. Om de ikke hadde fått kontakt hadde jeg meldt bekymring til helse eller politi slik ar de kunne sjekket ut. Altfor mange menn sliter i det stille med psykisk uhelse. De holder det ofte skjult. Om alt er i orden så er det ihvertfall ikke du HI som er tosken, men et medmenneske som bryr seg selv om det ikke alltid er like enkelt.

Anonymkode: e6c21...db1

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

At diu ikke skjems for å lire av deg sånt piss.

Anonymkode: eefdc...bef

Anonym bruker skrev (På 1.4.2024 den 13.41):

Mannen tok ut seperasjon for et knapt år siden og flyttet ut. Barna som er store gar hatt lite kontakt med faren, men de har snakket litt i telefonen ol og de gar truffet hverandre noen ganger. Han har lite nettverk utenom jobb. Han er ofte treg til å svare på meldinger.

I løpet av påsken har jeg sendt to meldinger uten å få svar (konkret enkelt spørsmål). Ingen av ungene har hørt fra ham og de vet ikke om han hadde planer for påsken. Når ville dere begynt å bli urolige?

Jeg hadde ringt han

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det mest idiotiske svaret jeg har lest her inne på lenge om det er tull eller ikke! 

Jeg hadde vært bekymret nå ja. Og hadde kontaktet noen som er nærmere han. Om de ikke hadde fått kontakt hadde jeg meldt bekymring til helse eller politi slik ar de kunne sjekket ut. Altfor mange menn sliter i det stille med psykisk uhelse. De holder det ofte skjult. Om alt er i orden så er det ihvertfall ikke du HI som er tosken, men et medmenneske som bryr seg selv om det ikke alltid er like enkelt.

Anonymkode: e6c21...db1

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

At diu ikke skjems for å lire av deg sånt piss.

Jeg hadde en samboer som bekymret seg for meg og hele tiden trodde jeg var suicidal og som tolket samlivsbrudd som et rop om hjelp og så videre. Mangel på meldinger ble tolket som psykisk uhelse fremfor manglende interesse og manglende ønske om å være sammen. Hun forstod ikke at det var hennes overdrevne og absolutt uønskede omsorg som drev meg bort i første omgang.

Men for all del, det er ikke jeg som er Ove, så ring i vei og bekymre dere i vei og føl dere snille og omsorgsfulle.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det kan jo hende og jeg vet faktisk ikke om jeg ville blitt mest lettet og glad på hans vegne eller mest lei meg  om jeg fikk et slikt svar. Litt av begge deler tror jeg, men nå fikk jeg en melding i går kveld så da har det ikke skjedd noe galt.

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde en samboer som bekymret seg for meg og hele tiden trodde jeg var suicidal og som tolket samlivsbrudd som et rop om hjelp og så videre. Mangel på meldinger ble tolket som psykisk uhelse fremfor manglende interesse og manglende ønske om å være sammen. Hun forstod ikke at det var hennes overdrevne og absolutt uønskede omsorg som drev meg bort i første omgang.

Men for all del, det er ikke jeg som er Ove, så ring i vei og bekymre dere i vei og føl dere snille og omsorgsfulle.

I vårt tilfelle er det flere uker siden vi hadde kontakt sist, og da var det han som tok kontakt for å låne bilen min. Det er greit å ikke ha ønske om å være sammen, men når man har felles barn bør man kunne ha litt kontakt angående dem.

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvis dette var gjenkjennelig for deg, er mitt tips å holde en viss minimal kontakt med egne barn eller svare på praktiske meldinger slik normale folk gjør, da slipper både du og Ove å få telefon fordi noen blir bekymret😉

Anonymkode: a03a5...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...