Gå til innhold

Svetter som en gris! Støvsugd gangen og

Anbefalte innlegg

Og ser ut som jeg har løpt 1 mil. Svetten pipler ut av overleppa, svetten renner langs hårfestet/ansiktet. Tok en pause, så bytta jeg sengetøy. Nå har jeg svetteringer på str med en håndball under pumpene, og jeg er våt på ryggen. 

Jeg er normalt trent, ok form, slank med litt ekstra på magen etter 2 svangerskap(dvs kanskje 2 kg).

Har blitt ille i det siste. Jeg er bare 39 år, men kan det ha sammenheng med alderen likevel? Føler jeg er sykelig overvektig og i tidenes dårligste form, og jeg er jo ikke det. Jeg er aktiv og frisk(håper jeg).

Noen som kjenner seg igjen, og fant sitt svar? Vet mamma kom tidlig i overgangsalderen, men ikke så tidlig som dette. Og svette er vel uavhengig av aktivitet(hetetokter)?

Anonymkode: 6d00c...135

Fortsetter under...

Sitat

Når vi mennesker blir litt varme i trøya begynner vi å svette, men å si at man svetter som en gris er ikke bare en fornærmelse for svinet, men i tillegg en blank løgn. Griser svetter nemlig ikke i det hele tatt.

https://www.nrk.no/kultur/svin---ikke-bare-koteletter-1.3132654

Anonymkode: 9264b...6d2

Sitat

I varmt vær må grisen ha tilgang på skygge og vann eller gjørme, slik at den kan kjøle seg ned. Griser svetter ikke, og de er følsomme for varme.

https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/veiledning-om-hold-av-minigris?kapittel=5-krav-til-levemilj

Anonymkode: 9264b...6d2

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og ser ut som jeg har løpt 1 mil. Svetten pipler ut av overleppa, svetten renner langs hårfestet/ansiktet. Tok en pause, så bytta jeg sengetøy. Nå har jeg svetteringer på str med en håndball under pumpene, og jeg er våt på ryggen. 

Jeg er normalt trent, ok form, slank med litt ekstra på magen etter 2 svangerskap(dvs kanskje 2 kg).

Har blitt ille i det siste. Jeg er bare 39 år, men kan det ha sammenheng med alderen likevel? Føler jeg er sykelig overvektig og i tidenes dårligste form, og jeg er jo ikke det. Jeg er aktiv og frisk(håper jeg).

Noen som kjenner seg igjen, og fant sitt svar? Vet mamma kom tidlig i overgangsalderen, men ikke så tidlig som dette. Og svette er vel uavhengig av aktivitet(hetetokter)?

Les litt om perimenopause og se om noe virker å passe? Jeg ser nå i etterkant hvor jeg er ferdig med perimenopause og mer inne i menopause at det varte lenge og begynte ganske tidlig. Uten at jeg visste det. 

Anonymkode: 9b518...ed3

Kjekt at folk står opp for grisen men jeg vil slå jeg slag for de sykelig overvektige. Da jeg var i den kategorien svettet jeg virkelig ikke gjennom klærne av å støvsuge gangen….

og om dette vedvarer ville jeg tatt en tur til lege .

Anonymkode: 477cf...3ee

Jeg er veldig overvektig og er i dårlig form etter mange år med sykdom. Men kroppen min reagerer ikke sånn ved støvsuging…. Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg, og dette er noe som plutselig har oppstått.

Anonymkode: a6405...a2b

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Les litt om perimenopause og se om noe virker å passe? Jeg ser nå i etterkant hvor jeg er ferdig med perimenopause og mer inne i menopause at det varte lenge og begynte ganske tidlig. Uten at jeg visste det. 

Anonymkode: 9b518...ed3

Takk for tips, skal lese❤️

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kjekt at folk står opp for grisen men jeg vil slå jeg slag for de sykelig overvektige. Da jeg var i den kategorien svettet jeg virkelig ikke gjennom klærne av å støvsuge gangen….

og om dette vedvarer ville jeg tatt en tur til lege .

Anonymkode: 477cf...3ee

Beklager ang sykelig overvektige, vet bare om flere venner av meg som er overvektige og de svetter fort. Men ufint av meg å skrive det. Takk for at du svarte, skal sjekke det opp❤️

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er veldig overvektig og er i dårlig form etter mange år med sykdom. Men kroppen min reagerer ikke sånn ved støvsuging…. Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg, og dette er noe som plutselig har oppstått.

Anonymkode: a6405...a2b

Takk for svar❤️ 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det kan være alt fra høyt blodtrykk eller alvorlig sykdom, til tidlig overgangsalder eller annen hormontrøbbel.

Ville tatt en tur til lege.

Anonymkode: 047a8...a88

Tar det med legen❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...