Gå til innhold

Barnevennlig hotell?

Anbefalte innlegg

Diskuterer med en veninne hva vi legger i ordet barnevennlig her da vi leter etter en reise sammen. Begge vil det skal være et sted det føles ok å ta med barn. Jeg leter etter et mindre hotell som ikke ligger rett ved en travel vei. Gjerne rett på stranden og gjerne med utsikt ut til stranden eller et lite basseng. Leilighet/rom er ikke over en bar eller andre travle områder. Leter etter noe med frokost inkludert og hvor det er åpent og oversiktlig. Leter på mindre steder med sjarme. 

Hun leter etter hotell med underholdning for ungene, barneklubb, barnemat i restaurant ( type pølser og pommes) og det MÅ visst ha basseng. 

Jeg for min del har null tro på at man trenger barneklubb og pølser for å få en fin ferie. Kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte på en resort å se show på kvelden. Det er mye koseligere å gå ut alle sammen til et lite sentrum for å spise, rusle innom en lekeplass eller bare kjøpe is. 

Tenker denne ferien blir best hver for oss i grunn…

Anonymkode: 07264...701

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446789-barnevennlig-hotell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som dere er ute etter to helt forskjellige ting i ferien 🤪

Vi har reist med barna til utlandet siden eldste var 3 mnd, og vi har vært på et såkalt barnevennlig hotell med Lollo og Bernie, barneklubb og show en gang. Det holdt med den ene gangen for oss. Resten av turene våre har vært på vanlige hotell eller leie eget hus. Underholdning, «barnevennlig mat» og barneklubber har ikke vært noe savn. 
Dere burde nok ta en liten prat igjen.

Endret av Kira
  Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 6.30):

Diskuterer med en veninne hva vi legger i ordet barnevennlig her da vi leter etter en reise sammen. Begge vil det skal være et sted det føles ok å ta med barn. Jeg leter etter et mindre hotell som ikke ligger rett ved en travel vei. Gjerne rett på stranden og gjerne med utsikt ut til stranden eller et lite basseng. Leilighet/rom er ikke over en bar eller andre travle områder. Leter etter noe med frokost inkludert og hvor det er åpent og oversiktlig. Leter på mindre steder med sjarme. 

Hun leter etter hotell med underholdning for ungene, barneklubb, barnemat i restaurant ( type pølser og pommes) og det MÅ visst ha basseng. 

Jeg for min del har null tro på at man trenger barneklubb og pølser for å få en fin ferie. Kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte på en resort å se show på kvelden. Det er mye koseligere å gå ut alle sammen til et lite sentrum for å spise, rusle innom en lekeplass eller bare kjøpe is. 

Tenker denne ferien blir best hver for oss i grunn…

Ekspander  

Enig med venninnen din. 

Anonymkode: bae53...afd

sug lut skrev (På 31.3.2024 den 6.58):

Så lenge du sørger for å ha hotellvennlige barn kan du bo hvor som helst.

Ekspander  

Enig med deg her altså. Venninnen min mener at vi trenger disse tingene for at ungene skal ha noe å gjøre og for at vi skal ha litt fritid. Jeg tenker at vi klarer oss godt uten all tilrettelegging og at ungene ikke er i veien for oss voksne. Hi

Kira skrev (På 31.3.2024 den 7.29):

Det høres ut som dere er ute etter to helt forskjellige ting i ferien 🤪

Vi har reist med barna til utlandet siden eldste var 3 mnd, og vi har vært på et såkalt barnevennlig hotell med Lollo og Bernie, barneklubb og show en gang. Det holdt med den ene gangen for oss. Resten av turene våre har vært på vanlige hotell eller leie eget hus. Underholdning, «barnevennlig mat» og barneklubber har ikke vært noe savn. 
Dere burde nok ta en liten prat igjen, fordi det høres ut som om dere ønsker to forskjellige ferier.

Ekspander  

Du har nok rett… ungene er 7 og 8 og det beste er nok å møtes i midten eller reise hver for oss. Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 7.51):

Du har nok rett… ungene er 7 og 8 og det beste er nok å møtes i midten eller reise hver for oss. Hi

Ekspander  

Har hun barn på samme alder som dine? Hvis barna leker godt sammen, har de jo hverandre som selskap. Ellers er det mulig å bo på to forskjellige hotell, så kan dere møtes på stranden på dagtid og spise middag ute sammen (før de andre drar på show og dere utforsker gamlebyen, ser på livet og spiser is 😉).

Kira skrev (På 31.3.2024 den 7.58):

Har hun barn på samme alder som dine? Hvis barna leker godt sammen, har de jo hverandre som selskap. Ellers er det mulig å bo på to forskjellige hotell, så kan dere møtes på stranden på dagtid og spise middag ute sammen (før de andre drar på show og dere utforsker gamlebyen, ser på livet og spiser is 😉).

Ekspander  

Ja vi har hver våre på 7 og 8. De er gode venner og har kjent hverandre i flere år. De har godt selskap i hverandre og finner på mye gøy uten å måtte aktiviseres. Hi

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 8.06):

Du høres ut som du vil på ditt type hotell mens hun tenker på ungene. 

Anonymkode: 4c045...861

Ekspander  

Uenig, høres ut som om venninnen vil på et hotell med barneklubb for selv å kunne ligge alene ved bassenget mens andre passer hennes barn....er visst noen som synes det er ferie å la andre passe ungene deres også i feriene, mens vi andre setter pris på muligheten ferien gir til lange dager og gode opplevelser SAMMEN med ungene...ja,ja  hver sin smak 

Anonymkode: 43ce9...188

Ekspander  

Au, den kommentaren kan jeg tenke meg gjorde vondt for HI 😂

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 8.02):

Ja vi har hver våre på 7 og 8. De er gode venner og har kjent hverandre i flere år. De har godt selskap i hverandre og finner på mye gøy uten å måtte aktiviseres. Hi

Ekspander  

Kanskje dere finner en god mellomting? Hvis dere går for et hotell med basseng og frokost inkludert, så får dere begge litt av hva dere ønsker dere.

Kira skrev (På 31.3.2024 den 8.11):

Au, den kommentaren kan jeg tenke meg gjorde vondt for HI 😂

Kanskje dere finner en god mellomting? Hvis dere går for et hotell med basseng og frokost inkludert, så får dere begge litt av hva dere ønsker dere.

Ekspander  

Jeg fant dette og i mitt hode er det perfekt for oss. Stille , rolig og veldig oversiktlig. Tett på Strand og lite sentrum. Godt utgangspunkt for noen utflukter osv. venninnen mener det ikke er barnevennlig. https://www.apollo.no/hellas/ammoudia/hotell/ammos-bay?productCategoryCode=FlightAndHotel&catalogueItemId=523151&page=priceCalendar&departureAirportCode=OSL&paxAges=18,18&departureDate=2024-05-27&isExternalFlight=false&arrivalAirportCode=IOA&flightPackageCode=1~v:3;onr:SK7325;inr:SK7326;dair:OSL;ddate:2024-05-27;dur:7;cls:Y;i_tp:0;aair:IOA;outdeptime:20240527T1015;outarrtime:20240527T1445;indeptime:20240603T1545;inarrtime:20240603T1810;cyc:20240527|20240603;fcd:OSLIOA11OSLIOA|OSLIOA11IOAOSL;id:200543509%2F565085|200544702%2F565086 Hi

Ekspander  

Jeg ønsker meg en ferie hvor vi er sammen. Hverdagen er så full av aktiviteter og tilpasning at en ferie hvor vi lander og finner roen lokker. Barna trenger ikke å aktiviseres til en hver tid og de har bare godt av å leke selv uten at aktiviteten er satt. Jeg ønsker meg en ferie som er ferie for oss alle og ikke kun en uke på lekeland for ungene. De er 2 og de begynner bli så store at de ikke må fotfølges til en hver tid. De er også så store at de klarer annen mat enn pølser. Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 8.27):
Ekspander  

Jeg ville ikke reist dit med fire barn på 7-8 år. Nå høres jeg sikkert negativ ut, sorry 🙈🤪 For det første er det veldig små dobbeltrom. Det står at det er trangt før man får inn en ekstra seng. Det står også at man må betale ekstra for å bruke aircondition på rommet, det kan fort bli dyrt hvis dere reiser i juli/august. 
Det er et lite basseng der, og det står ingenting om dybde. Er alle barna svømmedyktige? Hvis ikke må de ha armringer og en voksen i vannet hele tiden. Unger på alder med deres elsker å sprute, løpe og hoppe i bassenget og plaske rundt. Ikke sikkert at det er greit for de andre gjestene som ligger rundt bassenget.

Endret av Kira
Skrivefeil
  Kira skrev (På 31.3.2024 den 8.59):

Jeg ville ikke reist dit med fire barn på 7-8 år. Nå høres jeg sikkert negativ ut, sorry 🙈🤪 For det første er det veldig små dobbeltrom. Det står at det er trangt før man får inn en ekstra seng. Det står også at man må betale ekstra for å bruke aircondition på rommet, det kan fort bli dyrt hvis dere reiser i juli/august. 
Det er et lite basseng der, og det står ingenting om dybde. Er alle barna svømmedyktige? Hvis ikke må de ha armringer og en voksen i vannet hele tiden. Unger på alder med deres elsker å sprute, løpe og hoppe i bassenget og plaske rundt. Ikke sikkert at det er greit for de andre gjestene som ligger rundt bassenget.

Ekspander  

Vi reiser med hvert vårt barn. En på 7 og en på 8.  stille og rolige jenter som er svømmedyktige. Vi skal ha hvert vårt rom så en voksen og et barn på hvert rom. Min har svømt siden hun var 4 og har gått på svømmekurs i flere år. Hi

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 9.08):

Vi reiser med hvert vårt barn. En på 7 og en på 8.  stille og rolige jenter som er svømmedyktige. Vi skal ha hvert vårt rom så en voksen og et barn på hvert rom. Min har svømt siden hun var 4 og har gått på svømmekurs i flere år. Hi

Ekspander  

Aha, jeg trodde dere begge hadde to barn hver på 7 og 8 år 🙈

Et barnevennlig hotell for meg er store nok rom, kort vei til strand og et stort bassengområde med plass til aktive barn. Jeg ønsker frokost inkludert, ellers kan vi ordne de andre måltidene på andre måter. 

Dere må enten bli enige om en mellomting, eller reise hver for dere. Ferier er så dyrebart at man ikke bør inngå altfor mange kompromiss. 

*Miss Marple* skrev (På 31.3.2024 den 9.11):

Et barnevennlig hotell for meg er store nok rom, kort vei til strand og et stort bassengområde med plass til aktive barn. Jeg ønsker frokost inkludert, ellers kan vi ordne de andre måltidene på andre måter. 

Dere må enten bli enige om en mellomting, eller reise hver for dere. Ferier er så dyrebart at man ikke bør inngå altfor mange kompromiss. 

Ekspander  

Jeg tror du har rett her. Vi bør kanskje feriere hver for oss. Hi

Du kjenner ditt barn best.  Mine barn har i den alderen likt best å bade i basseng hvor de kan stå så jeg ville ha valgt et hotell med barnebasseng.

Selv om man drar på et typisk familiehotell som feks sunwing med Lollo og Bernie, masse aktiviteter og mulighet for all inclusive så trenger man ikke å være med på noe som helst. 

Anonymkode: 3387a...4f5

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 11.35):

Du kjenner ditt barn best.  Mine barn har i den alderen likt best å bade i basseng hvor de kan stå så jeg ville ha valgt et hotell med barnebasseng.

Selv om man drar på et typisk familiehotell som feks sunwing med Lollo og Bernie, masse aktiviteter og mulighet for all inclusive så trenger man ikke å være med på noe som helst. 

Anonymkode: 3387a...4f5

Ekspander  

Et typisk familiehotell med all inc blir ikke aktuelt. Er overhodet ikke villig til å betale for noe jeg ikke kommer til å benytte meg av. Ønsker ikke noe Lollo heller. Ungene er så store at det ikke er aktuelt. Leter videre etter noe vi kan enes om eller så reiser vi hver for oss. Hi

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 11.46):

Det hotellet der var jo ikke fint, beklager. Så jo depressivt ut. 
Ferie med flere basseng osv er jo mere gøy for ungene.

Anonymkode: 7c8b6...f16

Ekspander  

Flere basseng er ikke nødvendig her. Vi liker best å bade i havet. En fin og rolig Strand er mye viktigere for oss. Type resort med restauranter og badeland blir ikke aktuelt. Venninnen min ønsker heller ikke all inc altså. Hi

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 11.51):

Flere basseng er ikke nødvendig her. Vi liker best å bade i havet. En fin og rolig Strand er mye viktigere for oss. Type resort med restauranter og badeland blir ikke aktuelt. Venninnen min ønsker heller ikke all inc altså. Hi

Ekspander  

Trenger ikke all icl, men at det ser pent ut er jo et stort pluss. Det der så jo ut som et hotell i et østblokkland. 
Sorry, men det er du som høres sær ut her! Det er jo ikke et must, men d er jo et pluss at hotellet har annet enn en litt større pytt!

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 12.07):

Trenger ikke all icl, men at det ser pent ut er jo et stort pluss. Det der så jo ut som et hotell i et østblokkland. 
Sorry, men det er du som høres sær ut her! Det er jo ikke et must, men d er jo et pluss at hotellet har annet enn en litt større pytt!

Ekspander  

Det MÅ ikke bli dette hotellet, men jeg likte det jeg. Det lå nydelig til ved en flott Strand og ikke minst så hadde det veldig gode anmeldelser fra besøkende gjester. Hotellet er dessuten mest et sted for å sove for oss og vi trenger ikke luksus. For meg er digre basseng ikke nødvendigvis noe pluss. Der er folk forskjellige. Hi

Anonym bruker skrev (På 31.3.2024 den 12.15):

Det MÅ ikke bli dette hotellet, men jeg likte det jeg. Det lå nydelig til ved en flott Strand og ikke minst så hadde det veldig gode anmeldelser fra besøkende gjester. Hotellet er dessuten mest et sted for å sove for oss og vi trenger ikke luksus. For meg er digre basseng ikke nødvendigvis noe pluss. Der er folk forskjellige. Hi

Ekspander  

Det trenger ikke være digre basseng heller, men det finnes jo en mellomting. Det der så ikke koselig ut, beklager. En som tisser i det bassenget og du svømmer i det tisset for å si det sånn.

Nei, vær sin lyst! Men mellom deg og venninnen din finnes det definitivt en mellomting. 
Ja, jeg forstår jo hvorfor ungene dine stranda på en måte. De fleste barn jeg kjenner vil gjerne ha en eller flere dager ved bassenget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...