Gå til innhold

Vet dere hvorfor det er så mye som 70 prosent av de drepte i Gaza som er kvinner og barn?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Israel har drept frivillige hjelpeorganisasjonsarbeidere på vei med mat til Gaza. Hva er unnskyldningen denne gangen tro? Kan det være de faktisk prøver å sulte ihjel innbyggerne i Gaza og å hindre alle å hjelpe dem?

Anonymkode: 885cf...320

Å ja,men slik oppførsel er det full forståelse for her inne ,må du vite.Og synes du ikke drap på uskyldige er greit,så støtter du visst Hamas også... 

Fortsetter under...

Østerdølen skrev (1 time siden):

Å ja,men slik oppførsel er det full forståelse for her inne ,må du vite.Og synes du ikke drap på uskyldige er greit,så støtter du visst Hamas også... 

Utrolig flaut for deg at du ikke ser bjelken i ditt eget øye, men litt fasinerende festlig for oss andre er det da. Det er en regel for deg, så er det en annen regel for  de som ikke mener eksakt likt som deg. Det går ikke an å diskutere rasjonelt med sånne som deg som slenger ut av seg ubegrunnede påstander i øst og vest.

Anonymkode: c337a...9f8

Østerdølen skrev (1 time siden):

Så nå støtter du Israels kamp for å få utryddet Hamas?

Anonymkode: 47072...a9c

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nei,jeg støtter de uskyldige palestinerne, men da fikk jeg høre at jeg automatisk støttet Hamas fordi jeg ikke synes det er greit at Israel driver folkemord.  

Østerdølen skrev (7 minutter siden):

Nei,jeg støtter de uskyldige palestinerne, men da fikk jeg høre at jeg automatisk støttet Hamas fordi jeg ikke synes det er greit at Israel driver folkemord.  

Ja, hvis du forsvarer Hamas så er det å støtte Hamas. Hvis du mener det er galt av Israel å utrydde Hamas så forsvarer du Hamas. Du synes det er galt av Israel å utrydde Hamas, ergo sum.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, hvis du forsvarer Hamas så er det å støtte Hamas. Hvis du mener det er galt av Israel å utrydde Hamas så forsvarer du Hamas. Du synes det er galt av Israel å utrydde Hamas, ergo sum.

Det er vel heller metoden deres man kritiserer.

Anonymkode: 56b10...e61

Annonse

Østerdølen skrev (20 minutter siden):

Du har veldig selektiv leseforståelse hvis det var det du fikk ut av innleggene mine til deg.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel heller metoden deres man kritiserer.

Nei, hun er veldig tydelig på at hun mener Israel ikke skal bekjempe Hamas, uavhengig av metoder.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, hun er veldig tydelig på at hun mener Israel ikke skal bekjempe Hamas, uavhengig av metoder.

Nei, det er hun ikke. For noe vås. Hun kritiserer folkemordet på palestinerne i Gaza. Synes du fremgangsmåten til Israel er bra?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Absolutt ikke. Hun er derimot ganske tydelig på at hun IKKE støtter Hamas samtidig som hun kritiserer metoden til Israel.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er hun ikke. For noe vås. Hun kritiserer folkemordet på palestinerne i Gaza. Synes du fremgangsmåten til Israel er bra?

Absolutt ikke. Hun er derimot ganske tydelig på at hun IKKE støtter Hamas samtidig som hun kritiserer metoden til Israel.

Tydeligere får dere det ikke.

Østerdølen skrev (41 minutter siden):
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei

Det er det at Israel kjemper mot Hamas hun er motstander av. Ikke metodene, men det at noen i det hele tatt bekjemper Hamas. Det er å forsvare Hamas, sorry altså.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tydeligere får dere det ikke.

Det er det at Israel kjemper mot Hamas hun er motstander av. Ikke metodene, men det at noen i det hele tatt bekjemper Hamas. Det er å forsvare Hamas, sorry altså.

Det skriver hun ikke noe om. Hun skriver «nei» at hun ikke støtter den kampen de nå utkjemper. Kampen til Israel går ut på å drepe både kvinner og barn som den mest naturlige ting i verden. Det bør ingen støtte.

Hvordan tror du Israel hadde gått frem om Hamas hadde gjemt seg på et sykehus i Israel? Hadde de drept kvinner og barn for å få tak i dem da? 

Det skriver hun ikke noe om.

Jo, hun skrev enkelt og greit at hun ikke støtter Israels kamp mot Hamas. Hadde hun ment at hun støttet Israels kamp mot Hamas men ikke metoden hadde hun skrevet, "ja, men jeg støtter ikke metodene de bruker". Det gjorde hun ikke. Hun skrev at hun ikke støtter Israels kamp mot Hamas. Greit det altså, men det er å forsvare Hamas. Å forsvare Hamas er å støtte Hamas.

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jo, hun skrev enkelt og greit at hun ikke støtter Israels kamp mot Hamas. Hadde hun ment at hun støttet Israels kamp mot Hamas men ikke metoden hadde hun skrevet, "ja, men jeg støtter ikke metodene de bruker". Det gjorde hun ikke. Hun skrev at hun ikke støtter Israels kamp mot Hamas. Greit det altså, men det er å forsvare Hamas. Å forsvare Hamas er å støtte Hamas.

Hvis det som skjer på Gaza nå er Israels kamp mot Hamas, så støtter ikke jeg den heller. Men samtidig støtter jeg så klart ikke Hamas. Jeg støtter de uskyldige som daglig drepes fordi Israel setter sitt mål foran alle uskyldige på Gaza.

Det handler ikke om å forsvare Hamas eller støtte Hamas. Det handler om å støtte de uskyldige som Israel gir f.. i. For deres agenda er viktigere enn små barn.

Og da er du for folkemord,nedslaktning og drap av uskyldige mennesker.

Østerdølen skrev (7 minutter siden):

Og da er du for folkemord,nedslaktning og drap av uskyldige mennesker.

Både folkemord OG drap? Nei, et sted går grensen altså.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Drap er drap (som kan skje i krig) folkemord er noe helt annet. Uansett synes du klart og tydelig at døde,uskyldige barn,kvinner og eldre er helt innenfor. 

Nei,jeg støtter ikke Israels metoder til å bekjempe Hamas,når dette innebærer nedslaktning av uskyldige mennesker for å ta Hamas som ikke en gang er i landet. At du blindt kan støtte et folk som driver folkemord,som bryter alle internasjonale lover (joda,det er allerede slått fast av FN) sier meg veldig mye. 

Østerdølen skrev (23 minutter siden):

Drap er drap (som kan skje i krig) folkemord er noe helt annet. Uansett synes du klart og tydelig at døde,uskyldige barn,kvinner og eldre er helt innenfor. 

Og du synes at Hamas ikke skal kritiseres og ansvarliggjøres på noen som helst måte.

Østerdølen skrev (5 timer siden):

Hvem var det som skrev at de hadde forståelse for hva Israel gjør?Det står da svart på hvitt her inne,at noen faktisk har forståelse for folkemord. Er verken stråmenn eller hersketeknikk,det. 

I all verden? Sliter du virkelig så mye med leseforståelsen? Jeg har eksplisitt skrevet flere steder at jeg ikke støtter folkemord. Du fortsetter å ilegge med meninger jeg ikke har selv om jeg ettertrykkelig mange steder skriver det motsatte. Det er stråmann og hersketeknikk. Jeg skrev at jeg har forståelse for at Israel føler at nok er nok, det betyr ikke at jeg er enig i at uskyldige dør. Men hvem har ansvaret for disse uskyldige? Visste du at Hamas sine soldater gjemmer seg og våpnene sine blant sivilbefolkningen? At de plasserer rakettoppskytingsramper i barnehager og på sykehus? At de bruker nødhjelpspenger på å grave tunneler til soldater og våpen, penger som burde gått til folket? På meg virker det som du forsvarer Hamas slik du skriver, en terrororganisasjon som kidnappet flere hundre uskyldige mennesker den 6. okt. og startet denne grufulle krigen. 

Anonymkode: 08d2b...33b

I all verden? Sliter du virkelig så mye med leseforståelsen? Jeg har eksplisitt skrevet flere steder at jeg ikke støtter folkemord. Du fortsetter å ilegge med meninger jeg ikke har selv om jeg ettertrykkelig mange steder skriver det motsatte. Det er stråmann og hersketeknikk. Jeg skrev at jeg har forståelse for at Israel føler at nok er nok, det betyr ikke at jeg er enig i at uskyldige dør. Men hvem har ansvaret for disse uskyldige? Visste du at Hamas sine soldater gjemmer seg og våpnene sine blant sivilbefolkningen? At de plasserer rakettoppskytingsramper i barnehager og på sykehus? At de bruker nødhjelpspenger på å grave tunneler til soldater og våpen, penger som burde gått til folket? På meg virker det som du forsvarer Hamas slik du skriver, en terrororganisasjon som kidnappet flere hundre uskyldige mennesker den 6. okt. og startet denne grufulle krigen. 

Jeg synes du forsvarer Israel sine krigsforbrytelser veldig. Du støtter ikke folkemord?, men støtter likevel handlingene deres. Du unnskylder dem med at alt er Hamas feil. Det er visst bare Hamas feil at Israel sulter en hel folkegruppe, ødelegger all infrastruktur, jevner sykehus med jorden så de sårede ikke kan få behandling, dreper frivillige helsearbeidere fra andre land som prøver å hjelpe med nødhjelp og mat. De har drept flere frivillige fra hjelpeorganisasjoner enn noen andre i kriger tidligere til sammen. Men Israel kan visst ikke klandres?

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes du forsvarer Israel sine krigsforbrytelser veldig. Du støtter ikke folkemord?, men støtter likevel handlingene deres. Du unnskylder dem med at alt er Hamas feil. Det er visst bare Hamas feil at Israel sulter en hel folkegruppe, ødelegger all infrastruktur, jevner sykehus med jorden så de sårede ikke kan få behandling, dreper frivillige helsearbeidere fra andre land som prøver å hjelpe med nødhjelp og mat. De har drept flere frivillige fra hjelpeorganisasjoner enn noen andre i kriger tidligere til sammen. Men Israel kan visst ikke klandres?

Men altså… Hvor mange ganger må jeg fram med teskjeen? Når jeg sier det rett ut, flere ganger, at jeg ikke støtter bombingen, HVORFOR skriver dere da at jeg gjør det? Kan du/dere ikke lese? Det er som å snakke til en vegg. Eller… en vegg er bedre, for den kverulerer ikke. Og at flere hiver seg på med liker? Det understreker bare hvordan forumet er blitt ødelagt av kompismentaliteten.

Jeg gjentar for ørtende gang: nei, jeg støtter ikke Israel og deres bombing av sivile, men jeg forstår at de har fått nok av Hamas. Og les tidligere poster jeg har skrevet, så får dere forklaringen.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men altså… Hvor mange ganger må jeg fram med teskjeen? Når jeg sier det rett ut, flere ganger, at jeg ikke støtter bombingen, HVORFOR skriver dere da at jeg gjør det? Kan du/dere ikke lese? Det er som å snakke til en vegg. Eller… en vegg er bedre, for den kverulerer ikke. Og at flere hiver seg på med liker? Det understreker bare hvordan forumet er blitt ødelagt av kompismentaliteten.

Jeg gjentar for ørtende gang: nei, jeg støtter ikke Israel og deres bombing av sivile, men jeg forstår at de har fått nok av Hamas. Og les tidligere poster jeg har skrevet, så får dere forklaringen.

Men igjen skriver du at du har forståelse for Israel. Og igjen klandrer du bare Hamas. Hvorfor ansvarliggjør du ikke Israel og spør hvorfor de gjør eller ikke gjør som de gjør? 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Og med alt det sagt for nittende gang… Hvorfor frigir ikke Hamas gislene?

Hvorfor legger du ikke ansvaret der det hører hjemme?Hos supermakten Israel?Du legger kun ansvaret på Hamas,og dermed unnskylder du hva Israel gjør i området,nettopp folkemord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...