Gå til innhold

Vet dere hvorfor det er så mye som 70 prosent av de drepte i Gaza som er kvinner og barn?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ikke ilegg meg meninger jeg aldri har ytret. Jeg stilte bare spørsmålet hvor Hamas var midt oppi dette.

HVORFOR HJELPER DE IKKE SINE EGNE? 

Anonymkode: 08d2b...33b

Hvordan mener du virkelig at Hamas skal kunne hjelpe sine egne?!Mennesker som er innestengt i et bittelite område,uten mat, medisiner, vann, strøm, bensin eller trygghet?Som blir slaktet ned at israelske bomber og raketter? Som sulter og tørster i hjel fordi isralitter stenger grenser og nekter nødhjelp å komme igjennom?Som bomber sykehus?Hva i all verdens ting mener du Hamas kan gjøre?!

Fortsetter under...

Østerdølen skrev (Akkurat nå):

Hvordan mener du virkelig at Hamas skal kunne hjelpe sine egne?!Mennesker som er innestengt i et bittelite område,uten mat, medisiner, vann, strøm, bensin eller trygghet?Som blir slaktet ned at israelske bomber og raketter? Som sulter og tørster i hjel fordi isralitter stenger grenser og nekter nødhjelp å komme igjennom?Som bomber sykehus?Hva i all verdens ting mener du Hamas kan gjøre?!

Ikke stjele deres mat, for eksempel.

Anonymkode: 47072...a9c

Østerdølen skrev (26 minutter siden):

Nei, hva kan han Hamas gjøre, du? Hva med å ikke kidnappe hundrevis av uskyldige mennesker på festival, for eksempel? Hva med å ikke gjemme seg blant barn og syke, på skoler og på sykehus? Hva med å ikke stjele nødhjelpen deres, men i stedet fordele det til de som trenger det? Hva med å forsøke å forhandle med de rundt seg i stedet for å rømme til Dubai og Qatar der de ivaretas av søkkrike sjeiker mens folket deres lider den verste nød? Hva med å frigi gislene slik at Israel ikke trenger å vise all sin vrede over uskyldige mennesker innesperret på et lite område?

Hvorfor åpner ikke Egypt landegrensene og slipper inn nødhjelp?

Jeg sier ikke jeg er enig med Israel og at de bør bombe Gaza sønder og sammen, men jeg kan delvis forstå at nok er nok. Ikke fra innbyggerne på Gaza, men fra Hamas, terrororganisasjonen som faktisk startet dette blodbadet. Det er MYE Hamas kan gjøre for å bedre situasjonen for innbyggerne sine på Gazastripen.

Eller mener du de er uskyldige?

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ikke stjele deres mat, for eksempel.

Men kan de stoppe bombingen?Kan de stoppe landene rundt fra å stenge grensene sine slik at ingen kommer ut?Kan de forhindre at Israel ikke slipper inn hjelp?

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er fordi Islam starter sin tidsregning fra det året Mohammad ble født. Som de kristne starter sin tidsregning fra da Jesus ble født. Begge religioner eksisterte, men tok en vri med sin profet og Guds sønn og ble med det nye religioner. Jødene venter fortsatt på messias

Anonymkode: 56b10...e61

https://snl.no/islams_historie

Anonymkode: f3d29...74e

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, hva kan han Hamas gjøre, du? Hva med å ikke kidnappe hundrevis av uskyldige mennesker på festival, for eksempel? Hva med å ikke gjemme seg blant barn og syke, på skoler og på sykehus? Hva med å ikke stjele nødhjelpen deres, men i stedet fordele det til de som trenger det? Hva med å forsøke å forhandle med de rundt seg i stedet for å rømme til Dubai og Qatar der de ivaretas av søkkrike sjeiker mens folket deres lider den verste nød? Hva med å frigi gislene slik at Israel ikke trenger å vise all sin vrede over uskyldige mennesker innesperret på et lite område?

Hvorfor åpner ikke Egypt landegrensene og slipper inn nødhjelp?

Jeg sier ikke jeg er enig med Israel og at de bør bombe Gaza sønder og sammen, men jeg kan delvis forstå at nok er nok. Ikke fra innbyggerne på Gaza, men fra Hamas, terrororganisasjonen som faktisk startet dette blodbadet. Det er MYE Hamas kan gjøre for å bedre situasjonen for innbyggerne sine på Gazastripen.

Eller mener du de er uskyldige?

Har jeg noen steder sagt at de er uskyldige?

Men da spør jeg deg:Støtter du folkemord?Nedslaktning av uskyldige barn, kvinner og eldre?Du har jo tydeligvis forståelse for det?Du har forståelse for drap og utsulting av barn? For dette er folkemord, på lik vis som jøder selv ble utsatt for,utsetter de uskyldige kvinner,barn og eldre mennesker som ikke har noen skyld i dette overhodet. 

Annonse

Østerdølen skrev (1 minutt siden):

Men kan de stoppe bombingen?

Hamas må utryddes.

Østerdølen skrev (2 minutter siden):

Kan de stoppe landene rundt fra å stenge grensene sine slik at ingen kommer ut?

Hamas må utryddes. Egypt har, likesom Israel, sine erfaringer med Hamas. Derfor har de bygget enda høyere murer enn Israel på sin side av grensen mot Gaza.

Østerdølen skrev (4 minutter siden):

Kan de forhindre at Israel ikke slipper inn hjelp?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hamas må utryddes.

Hamas må utryddes. Egypt har, likesom Israel, sine erfaringer med Hamas. Derfor har de bygget enda høyere murer enn Israel på sin side av grensen mot Gaza.

Beklager,dine meninger er rett og slett syke!Man skal utslette uskyldige mennesker,millioner i tallet, for å ta noen som uansett ikke er der. Herregud,at det er mulig å unnskylde og forsvare folkemord!

Østerdølen skrev (4 minutter siden):

Man skal utslette uskyldige mennesker,millioner i tallet, for å ta noen som uansett ikke er der.

Skrev jeg millioner? Jeg var sikker på jeg skrev milliarder, men der ser man!

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

https://snl.no/islams_historie

Akkurat. De ble en egen religion med Mohammad. 

Østerdølen skrev (5 minutter siden):

Har jeg noen steder sagt at de er uskyldige?

Men da spør jeg deg:Støtter du folkemord?Nedslaktning av uskyldige barn, kvinner og eldre?Du har jo tydeligvis forståelse for det?Du har forståelse for drap og utsulting av barn? For dette er folkemord, på lik vis som jøder selv ble utsatt for,utsetter de uskyldige kvinner,barn og eldre mennesker som ikke har noen skyld i dette overhodet. 

Du forsvarer Hamas med store bokstaver og tegnsetting i hytt og pine. Du roper når du skriver og virker veldig sint.

Nei, jeg støtter selvsagt ikke folkemord, som du kaller det. Men jeg mener ikke at det er Israel som er den store stygge ulven her, men Hamas, som faktisk startet det hele og som lar folket sitt i stikken mens de drikker paraplydrinker i Qatar.

Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg «har forståelse for nedslakting av kvinner og barn.» Jeg mener du må snu litt på tankegangen din og plassere skylden der den hører hjemme - hos Hamas. De har all makt og kan avslutte dette når de selv vil. Men det ønsker de ikke, ser du, for de får akkurat hva de trenger; sympati fra folk som deg som kun ser en side av saken. Men her en en liten opplysning - du blir lurt.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du forsvarer Hamas med store bokstaver og tegnsetting i hytt og pine. Du roper når du skriver og virker veldig sint.

Nei, jeg støtter selvsagt ikke folkemord, som du kaller det. Men jeg mener ikke at det er Israel som er den store stygge ulven her, men Hamas, som faktisk startet det hele og som lar folket sitt i stikken mens de drikker paraplydrinker i Qatar.

Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg «har forståelse for nedslakting av kvinner og barn.» Jeg mener du må snu litt på tankegangen din og plassere skylden der den hører hjemme - hos Hamas. De har all makt og kan avslutte dette når de selv vil. Men det ønsker de ikke, ser du, for de får akkurat hva de trenger; sympati fra folk som deg som kun ser en side av saken. Men her en en liten opplysning - du blir lurt.

Det gir liten mening å bombe Gaza om menneskene de ønsker å ta er i Qatar. Da bør de heller bombe Qatar da. Så kan kvinner, barn og syke få fred

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det gir liten mening å bombe Gaza om menneskene de ønsker å ta er i Qatar. Da bør de heller bombe Qatar da. Så kan kvinner, barn og syke få fred

Vet du virkelig ikke hva som foregår?

Sjefene sitter i Qatar.Fotsoldatene deres er gjemt blant sykehus, barnehager, skoler og i uskyldige menneskers leiligheter. Derfra sender de ut missiler og granater mot Israel, for det er det som er greia til Hamas - utslette jødene og staten Israel.

https://no.wikipedia.org/wiki/Hamas

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vet du virkelig ikke hva som foregår?

Sjefene sitter i Qatar.Fotsoldatene deres er gjemt blant sykehus, barnehager, skoler og i uskyldige menneskers leiligheter. Derfra sender de ut missiler og granater mot Israel, for det er det som er greia til Hamas - utslette jødene og staten Israel.

https://no.wikipedia.org/wiki/Hamas

Og vice versa

Østerdølen skrev (1 time siden):

De kan slutte å være usle feiginger som gjemmer seg bak sivilbefolkningen og lar de ta støyten for det som skjer.

Anonymkode: c337a...9f8

Jeg synes det er interessant å sammenligne kulturen og væremåten, tankegangen, og måten man snakker på i Palestina med Japan.

I førstnevnte er det mye følelser, drama, forherligelse av martyrer og aggresjon. Å kaste stein har blitt applaudert. Hamas som har sendt raketter kontinuerlig, og drept og voldtatt kvinner og barn, støttes av mange palestinere.

I Japan når det var kaos stilte folk seg pent i køer. Man setter andre foran seg selv, er gode samfunnsborgere, rolige.

Det er så sinnsykt kontraster.

Hva jeg synes om Israel og israelerne? Synes deres kultur er mer som palestinernes. Og de har blitt mer høyrehendte og mer rasistiske og mindre demokratiske. De dras fram som et demokratisk land der folk kan være homofile, men et større og større flertall i Israel er religiøse ortodokse zionister som både mener at homofili bør forbys og vil at menn og kvinner skal sitte adskilt i bussene.

Og de mener at selv om de selv kanskje er født i Frankrike eller USA og familien deres har bodd utenfor Midtøsten i 1000 år, eller til og med at de ikke har noen jødisk bakgrunn men har konvertert til jødedommen (gir automatisk rett til statsborgerskap i Israel om det er gjort ortodoks) så har de rett til å kaste ut familier som har bodd et sted i flere hundre år og ta hjemmene deres.

I mens lærer palestinske barn at jøder er som aper eller griset og at alle bør dø.

Nei, kulturene deres (palestinere OG israelere) har jeg LITE til overs for. Idioter flertallet av dem, mener jeg.

OGSÅ finnes det kjempemange flotte individer både fra Israel og Palestina, og dem ønsker jeg alt godt.

Men hadde jeg vært dem hadde jeg forlatt det synkende skipet. Dessverre. Akkurat som at jeg hadde forlatt Russland om jeg hadde vært russer

Anonymkode: c2e1c...a5c

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg forsvarer ikke Hamas i det hele tatt,noe sted!Jeg forsvarer uskyldige kvinner,barn og eldre!Mens DU derimot skriver at du har FORSTÅELSE for hvordan Israel oppfører seg,FORSTÅELSE for folkemord,utsulting og pine. (Joda, forsøk å bortforklare,men det er det du skriver!)

Er det noen som er hjernevasket,er de de som forsvarer Israel uansett!Som lar et folk utslette ett annet,under påskudd av å ha som mål å utslette Hamas, som du selv viser til ikke en gang er i området. Svelger Israels propaganda som drops. 

Det blir i sammenligning under andre verdenskrig:Om Tyskland skulle utslette alle nordmenn for å ta kongen og regjeringen som allerede hadde rømt til England. Du ser ikke hvor ulogisk det blir?Alle vet at det er uskyldige som rammes,Hamas er ute av området for lenge siden. Det er bare en unnskyldning for å utslette mennesker for å ta resten av området "Gud" har gitt jødene. 

Du snakker om å se en side av saken?Hvor reflektert er dine meninger?Du som ukritisk og helt uten forståelse blindt og hjernevasket støtter en total overmakt, som slipper unna med det meste ved å spille på dårlig samvittighet verden har. Som bruker verdens dårlige samvittighet til selv å utsette et annet folkeslag for mye av det samme de selv har blitt utsatt for i løpet av historien. 

Amnesty Internasjonal, Human Rights Watch og en rekke andre organisasjoner mener Israel driver folkemord og bryter internasjonale regler for krigføring. Sør-Afrika har klaget Israel inn til FN-kommisjonen for folkemord og Israel er under en rekke etterforskninger. En ny FN-rapport slår faktisk fast at Israel bedriver folkemord, likevel har du FORSTÅELSE for Israel!

FN-rapport sier Israel begår folkemord i Gaza - TV 2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og så?Blir vel ikke noe mindre folkemord om Pence mener noe annet?FN har jo allerede slått fast at Israel driver med folkemord.

Østerdølen skrev (4 timer siden):

Jeg forsvarer ikke Hamas i det hele tatt,noe sted!Jeg forsvarer uskyldige kvinner,barn og eldre!Mens DU derimot skriver at du har FORSTÅELSE for hvordan Israel oppfører seg,FORSTÅELSE for folkemord,utsulting og pine. (Joda, forsøk å bortforklare,men det er det du skriver!)

Er det noen som er hjernevasket,er de de som forsvarer Israel uansett!Som lar et folk utslette ett annet,under påskudd av å ha som mål å utslette Hamas, som du selv viser til ikke en gang er i området. Svelger Israels propaganda som drops. 

Det blir i sammenligning under andre verdenskrig:Om Tyskland skulle utslette alle nordmenn for å ta kongen og regjeringen som allerede hadde rømt til England. Du ser ikke hvor ulogisk det blir?Alle vet at det er uskyldige som rammes,Hamas er ute av området for lenge siden. Det er bare en unnskyldning for å utslette mennesker for å ta resten av området "Gud" har gitt jødene. 

Du snakker om å se en side av saken?Hvor reflektert er dine meninger?Du som ukritisk og helt uten forståelse blindt og hjernevasket støtter en total overmakt, som slipper unna med det meste ved å spille på dårlig samvittighet verden har. Som bruker verdens dårlige samvittighet til selv å utsette et annet folkeslag for mye av det samme de selv har blitt utsatt for i løpet av historien. 

Amnesty Internasjonal, Human Rights Watch og en rekke andre organisasjoner mener Israel driver folkemord og bryter internasjonale regler for krigføring. Sør-Afrika har klaget Israel inn til FN-kommisjonen for folkemord og Israel er under en rekke etterforskninger. En ny FN-rapport slår faktisk fast at Israel bedriver folkemord, likevel har du FORSTÅELSE for Israel!

FN-rapport sier Israel begår folkemord i Gaza - TV 2

Når du legger all skyld på Israel, så forsvarer du Hamas.

Østerdølen skrev (2 timer siden):

Og så?Blir vel ikke noe mindre folkemord om Pence mener noe annet?FN har jo allerede slått fast at Israel driver med folkemord.

FN har vel også mistet mye kredibilitet i det siste. Den rettsaken fra Sør-Afrika var nå kjøpt og betalt av Iran. De setter en mann fra Saudi Arabia til å være leder for FN's kvinneforum for likestilling🤯. Kina har vært leder for FN's forum for menneskerettigheter 🤯

I krigen mellom Ukraina og Russland fikk de ikke løst noe siden Russland satt selv i Sikkerhetsrådet. Det var bortkastet penger. Nå klarer de heller ikke å bli enig siden USA ikke vil være enig med Russland/Kina og motsatt.

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Når du legger all skyld på Israel, så forsvarer du Hamas.

For noe tull!!

Endret av Østerdølen
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

FN har vel også mistet mye kredibilitet i det siste. Den rettsaken fra Sør-Afrika var nå kjøpt og betalt av Iran. De setter en mann fra Saudi Arabia til å være leder for FN's kvinneforum for likestilling🤯. Kina har vært leder for FN's forum for menneskerettigheter 🤯

I krigen mellom Ukraina og Russland fikk de ikke løst noe siden Russland satt selv i Sikkerhetsrådet. Det var bortkastet penger. Nå klarer de heller ikke å bli enig siden USA ikke vil være enig med Russland/Kina og motsatt.

Ingenting er kjøpt og betalt kun fordi du ikke liker resultatet av etterforskningen,vet du.Tror nok FN har mye mere bevis og oversikt enn det du har.

Israel har drept frivillige hjelpeorganisasjonsarbeidere på vei med mat til Gaza. Hva er unnskyldningen denne gangen tro? Kan det være de faktisk prøver å sulte ihjel innbyggerne i Gaza og å hindre alle å hjelpe dem?

Anonymkode: 885cf...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...