Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Vet at den som leier ut ikke kan si opp en leiekontrakt uten videre, men la oss si at man leier ut med en 3 års kontrakt. Kan da leietaker forlange å få den fornyet dersom leietaker ønsker det, eller kan den som leier ut si at de ikke ønsker å fornye den med god tids varsel uten noen spesielt grunn? Anonymkode: b5ecb...761
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Kan si at de ikke ønsker å fornye den , men god tids varsel Anonymkode: d1dd7...54b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Vet dessverre ikke svaret, men abonnement i leieboerforeningen vil gi deg mange svar. For 100kr kan du lese artikler om temaer https://www.leieboerforeningen.no/rettigheter/?q=&tag=Leiekontrakt Her kan du også lese om leiekontrakt mer sett fra utleiers synspunkt https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/leie-ut-bolig/for-man-leier-ut/leietid/ Anonymkode: 47497...f20
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan si at de ikke ønsker å fornye den , men god tids varsel Anonymkode: d1dd7...54b Nei, tror faktisk ikke de må si noe om det, tror at leiekontrakten går ut etter 3 år uten oppsigelse fra noen av partene når kontrakten er tidsbestemt, se her: https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/leie-ut-bolig/for-man-leier-ut/leietid/ Anonymkode: 47497...f20
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 Så lenge dere hadde en tidsbestemt avtale på minst 3 år og den er overholdt så har de fulgt regelverket. Da er leieavtalen over og dere må flytte. Anonymkode: 7a707...c1f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Takk, jeg er ikke leietaker, men utleier. Er ca 5 måneder til kontrakten går ut, og jeg ønsker ikke å fornye den. Vet at leietager ikke ønsker å flytte, og mistenker at han kan finne på å lage litt bråk av det. Skal sende varsel nå rett over påsken. HI Anonymkode: b5ecb...761
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk, jeg er ikke leietaker, men utleier. Er ca 5 måneder til kontrakten går ut, og jeg ønsker ikke å fornye den. Vet at leietager ikke ønsker å flytte, og mistenker at han kan finne på å lage litt bråk av det. Skal sende varsel nå rett over påsken. HI Anonymkode: b5ecb...761 Du trenger ikke sende varsel en gang, men sikkert greit å sende en "vennlig påminnelse", så er du sikker på at ting går sin gang. Anonymkode: 7a707...c1f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du trenger ikke sende varsel en gang, men sikkert greit å sende en "vennlig påminnelse", så er du sikker på at ting går sin gang. Anonymkode: 7a707...c1f Han regner nok med at jeg kommer til å fornye kontrakten så greit å si i fra i god tid. Kommer ikke til å like det, men det er egentlig hans problem, og det er hans egen skyld at jeg ikke ønsker å fornye kontrakten Anonymkode: b5ecb...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå