Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #1 Skrevet 30. mars 2024 Jeg går på forskjellige medisiner. De fleste på blåresept. Hentet ut i dag medisiner for 1200 kr. Dette pga at reseptene ikke er skrevet ut på samme dag. For en idiotisk regel. Jeg skulle ta ut Victoza for diabetes. De var tom så jeg dro til ett annet apotek. De hadde kun 1 elske. Jeg betalte ikke for den. Men jeg skulle ha flere esker. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake i neste uke. Må jeg betale på nytt da? Anonymkode: 81eaf...3c4
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Det spiller vel ikke så mye rolle. Du går vel sannsynligvis over frikortbeløpet likevel hvis du går på kostbare medisiner du får på blå resept? Anonymkode: 42ae0...112
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg går på forskjellige medisiner. De fleste på blåresept. Hentet ut i dag medisiner for 1200 kr. Dette pga at reseptene ikke er skrevet ut på samme dag. For en idiotisk regel. Jeg skulle ta ut Victoza for diabetes. De var tom så jeg dro til ett annet apotek. De hadde kun 1 elske. Jeg betalte ikke for den. Men jeg skulle ha flere esker. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake i neste uke. Må jeg betale på nytt da? Anonymkode: 81eaf...3c4 Idiotisk regel nei, men hadde lege bare skrevet ut faste medisiner på en dato, hadde det ikke vært problem. Viss Victoza var på samme dato som en annen dyr medisin, har du nok betalt egenandel for den og skal ikke betale neste gang. Men dette finner du ut med å sjekke Helsenorge. Last opp den, der er mye info Anonymkode: 0cdf2...db8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå