Anonym bruker Skrevet 23. mars 2024 #1 Skrevet 23. mars 2024 Jeg er drittlei mannen og sikkert han meg, aner ikke for slikt sier han ikke er ord om (det heller). Han vet hvor jeg står, har prøvd lenge å få ham med til parterapi men han nekter. Jeg er oppi dette (ikke pga), også blitt ufør med varig nedsatt helse og nedsatt økonomi. Jeg orker ikke lengre de tunge oppgavene og store langvarige prosjekter som å male huset. Jeg har heller ikke hverken fysisk eller mental energi til et brudd, å skulle gå gjennom prosessen med mye følelser, "knuse" ungene, og flytteprosessen. Men jeg kjenner jo også at det sure trynet hans hver dag suger energien ut av meg. Alt ved ham irriterer meg nå, og han hjelper ikke mye til i huset. Men gjør endel ute da. Så, orker jeg gjøre alt alene? Det er jo lettere være to uansett hvor lite han gjør, for noe gjør han jo. Orker jeg prosessen? Orker jeg tanken på å ikke se ungene hver dag, det er det verste, og hvordan de vil takle det. Og det å bli alene resten av livet er også skremmende. Skal man holde ut, for å være to? Ha kjernefamilien samlet, ha litt hjelp i hverdagen? Eller vil det ødelegge meg helt og gi ungene feil bilde på hvordan voksne forhold er? Før og i andre kulturer er de jo sammen pga familien, ikke pga kjærlighet. Anonymkode: cb9b0...9a8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2024 #2 Skrevet 23. mars 2024 Tja, det går ikke an å gi et svar med to streker under. Men jeg har også blitt syk og ufør i voksen alder, jeg var 43 år da jeg ble syk, og hadde jeg blitt skilt hadde ikke jeg flyttet til en ny enebolig. Jeg hadde kjøpt en blokkleilighet med tre soverom, og sluppet all utvendig vedlikehold. Det er ulemper med å bo i leilighet også, men i mitt tilfelle hadde det vært flest fordeler. Anonymkode: 46389...42d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Dersom mannen din kommer hjem i morgen og sier han har funnet ei annen dame og vil skilles. Vil du da bli lettet eller sjalu og lei deg? Tenk nøye igjennom akkurat det scenarioet. Dersom du blir lettet får du bare begynne å gjøre deg klar for et brudd, få noe mindre og så godt som vedlikeholdsfritt (borettslag leilighet med balkong ikke hage) Dersom sjalu og lei deg har du enda følelser for mannen, og må gå i dybden i utfordringene. Ring familievernkontoret og få time til samtale/terapi sammen. Han forstår sikkert ikke at du er så dårlig som du er, siden alt skjer som før i huset? Snakk sammen i hvert fall, dere kan ikke ha det slik i lengden. Anonymkode: 7779f...1d7
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dersom mannen din kommer hjem i morgen og sier han har funnet ei annen dame og vil skilles. Vil du da bli lettet eller sjalu og lei deg? Tenk nøye igjennom akkurat det scenarioet. Dersom du blir lettet får du bare begynne å gjøre deg klar for et brudd, få noe mindre og så godt som vedlikeholdsfritt (borettslag leilighet med balkong ikke hage) Dersom sjalu og lei deg har du enda følelser for mannen, og må gå i dybden i utfordringene. Ring familievernkontoret og få time til samtale/terapi sammen. Han forstår sikkert ikke at du er så dårlig som du er, siden alt skjer som før i huset? Snakk sammen i hvert fall, dere kan ikke ha det slik i lengden. Anonymkode: 7779f...1d7 Jeg hadde blitt lettet men også sur. Sur fordi han gadd å investere mer enn en kalori med en annen, men ikke gidder rydde opp hjemme i forholdet gan har. Også hadde jeg lurt på om dama var både blind og dum🤣 Anonymkode: cb9b0...9a8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 Jeg har gått fra mannen (i januar) og er letta for å ha tatt steget. Jeg har det mye bedre nå, og ungene har det og greit. Vi bor i nærheten av hverandre, de har samme omgangskrets og venner/skolekrets uansett. Vi har barna anna kvar veke. Det går seg stort sett til ♥️ Anonymkode: d88d7...e5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå