Gå til innhold

Terrortiltalte Zaniar Matapour ble uverdig behandlet i følge forsvareren.

Anbefalte innlegg

Til tross for at han ga klart uttrykk for at han ikke ønsket å forklare seg, ble terrortiltalte Zaniar Matapour (44) «grillet» i retten. Forsvareren reagerer sterkt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsvarer-raser-uverdig/81149492

Stakkars morder som måtte tåle å få spørsmå til tross for at han ikke ønsket å svare på spørsmål, det var skikkelig uverdig ja...jeg tenner et lys for han, mitt hjerte riktig brister for hvor forferdelig han blir behandlet  :ironi:

Anonymkode: 2c1be...eef

Fortsetter under...

«Siktede har ikke plikt til å forklare seg for retten, idet det etter norsk rett og etter menneskerettighetene gjelder et forbud mot selvinkriminering, dvs. forbud mot å tvinges til å bidra til egen domfellelse.»

Du kan mene hva du vil, men det er viktig at rettsstaten følger prinsippene sine

Anonymkode: e2a84...e7c

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

«Siktede har ikke plikt til å forklare seg for retten, idet det etter norsk rett og etter menneskerettighetene gjelder et forbud mot selvinkriminering, dvs. forbud mot å tvinges til å bidra til egen domfellelse.»

Du kan mene hva du vil, men det er viktig at rettsstaten følger prinsippene sine

Det betyr ikke at han ikke skal stilles spørsmålene. Det betyr bare at han har rett til å ikke svare. En rett han har benyttet seg av. 

Ikke noe uverdig i dette.

Anonymkode: 30c57...39d

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Og den retten har han jo, selv om han blir stilt spørsmål. Det er ingen som tvinger han til å svare. Å kalle det uverdig behandling er en skam.

Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Til tross for at han ga klart uttrykk for at han ikke ønsket å forklare seg, ble terrortiltalte Zaniar Matapour (44) «grillet» i retten. Forsvareren reagerer sterkt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsvarer-raser-uverdig/81149492

Stakkars morder som måtte tåle å få spørsmå til tross for at han ikke ønsket å svare på spørsmål, det var skikkelig uverdig ja...jeg tenner et lys for han, mitt hjerte riktig brister for hvor forferdelig han blir behandlet  :ironi:

Helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor han får en rettsak en gang når han selv ikke ønsker å snakke om saken, han burde jo da bare bli dømt til samme straff som ABB, hvorfor bruke mer penger på denne hunden? 

Greit nok om han ønsket å uttale seg om hvorfor, eventuelt angre på det som skjedde, men det gjør han ikke. Jeg tror satan ser ut akkurat som han. 

Anonymkode: 85b48...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...