Anonym bruker Skrevet 20. mars 2024 #1 Del Skrevet 20. mars 2024 Jeg har forsøkt å lese meg litt opp på eggløsningstest. Og så vidt jeg har skjønt så er det sånn at kroppen alltid har ett visst nivå av LH? Men nå når jeg tok eggløsningstesten så var der bare en strek? Strek nr. 2 var ikke så vidt litt synlig en gang? Er ikke det rart? Jeg aner ikke når jeg har eggløsning ettersom dette er første testen jeg tar. Men jeg har menstruasjons appen Clue og i følge den hadde jeg eggløsning 15. mars, jeg hadde også mye eggløsningsslim en 2 dager før (altså 13. mars). Noen som har peiling og kan forklare? Jeg legger ved bilder av testen under her. Testen etter 5 minutter. Testen rett etter at jeg hadde tatt den. Anonymkode: 881eb...0e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446579-er-det-ikke-uvanlig-%C3%A5-bare-f%C3%A5-en-strek-p%C3%A5-eggl%C3%B8sningstest-hva-kan-v%C3%A6re-galt-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2024 #2 Del Skrevet 20. mars 2024 Nei, det er ikke uvanlig med bare én strek når man ikke har eggløsning eller ikke er gravid. Jeg styrte på med dette over en lengre periode tidligere da vi brukte det som en form for "utsettende prevensjon", altså det var ikke krise å bli gravid, men ville gjerne unngå det i et års tid. Siden din eggløsning sannsynligvis har passert, er det ikke vits i å ta flere tester nå for deg. Vent heller til neste syklus og begynn med å ta en test rundt 5 dager før appen sier at du skal ha eggløsning. Sannsynligvis vil du da få opp to streker, men at den ene vil være svak. Først når begge strekene er like sterke, har du eggløsning innen det neste døgnet. Når denne er over, vil du omtrent umiddelbart gå tilbake til å bare få én strek igjen (allerede 1-2 dager senere). Det er også viktig at du ikke tar testen med morgenurin, men ellers. Og om du prøver å bli gravid, så er det greit å vite at de reagerer på et lavere nivå av hcg enn graviditetstester, og vil derfor slå ut relativt tidlig på en graviditet dersom du blir gravid. Jeg ble gravid det året, og testet positivt allerede en drøy uke etter eggløsning med en slik strimmel. Anonymkode: 159f5...21a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446579-er-det-ikke-uvanlig-%C3%A5-bare-f%C3%A5-en-strek-p%C3%A5-eggl%C3%B8sningstest-hva-kan-v%C3%A6re-galt-med-meg/#findComment-150079260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2024 #3 Del Skrevet 20. mars 2024 Anonym bruker skrev (På 20.3.2024 den 7.01): Nei, det er ikke uvanlig med bare én strek når man ikke har eggløsning eller ikke er gravid. Jeg styrte på med dette over en lengre periode tidligere da vi brukte det som en form for "utsettende prevensjon", altså det var ikke krise å bli gravid, men ville gjerne unngå det i et års tid. Siden din eggløsning sannsynligvis har passert, er det ikke vits i å ta flere tester nå for deg. Vent heller til neste syklus og begynn med å ta en test rundt 5 dager før appen sier at du skal ha eggløsning. Sannsynligvis vil du da få opp to streker, men at den ene vil være svak. Først når begge strekene er like sterke, har du eggløsning innen det neste døgnet. Når denne er over, vil du omtrent umiddelbart gå tilbake til å bare få én strek igjen (allerede 1-2 dager senere). Det er også viktig at du ikke tar testen med morgenurin, men ellers. Og om du prøver å bli gravid, så er det greit å vite at de reagerer på et lavere nivå av hcg enn graviditetstester, og vil derfor slå ut relativt tidlig på en graviditet dersom du blir gravid. Jeg ble gravid det året, og testet positivt allerede en drøy uke etter eggløsning med en slik strimmel. Anonymkode: 159f5...21a Ekspander Oki. Da prøver jeg det neste måned. Men hvorfor tror du hele testen jeg tok ble farget rosa? Av lignende tester som jeg har sett bilde av så har testen vært helt hvit sett bort fra de røde strekene? Anonymkode: 881eb...0e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446579-er-det-ikke-uvanlig-%C3%A5-bare-f%C3%A5-en-strek-p%C3%A5-eggl%C3%B8sningstest-hva-kan-v%C3%A6re-galt-med-meg/#findComment-150079470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2024 #4 Del Skrevet 20. mars 2024 Anonym bruker skrev (På 20.3.2024 den 16.49): Oki. Da prøver jeg det neste måned. Men hvorfor tror du hele testen jeg tok ble farget rosa? Av lignende tester som jeg har sett bilde av så har testen vært helt hvit sett bort fra de røde strekene? Anonymkode: 881eb...0e1 Ekspander Jeg syntes at de strimmeltestene var litt vanskelige å tyde mange ganger, så jeg brukte tester med smilefjes i stedet for. Men jeg var nødt til å ha klare tester da. Anonymkode: bd439...bb0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446579-er-det-ikke-uvanlig-%C3%A5-bare-f%C3%A5-en-strek-p%C3%A5-eggl%C3%B8sningstest-hva-kan-v%C3%A6re-galt-med-meg/#findComment-150079473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2024 #5 Del Skrevet 20. mars 2024 Anonym bruker skrev (På 20.3.2024 den 16.49): Oki. Da prøver jeg det neste måned. Men hvorfor tror du hele testen jeg tok ble farget rosa? Av lignende tester som jeg har sett bilde av så har testen vært helt hvit sett bort fra de røde strekene? Anonymkode: 881eb...0e1 Ekspander Jeg tror rett og slett det er billigere å produsere materialet når det ikke må være helt hvitt. Det betyr ikke at resultatet er dårligere, da. Anonymkode: 159f5...21a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446579-er-det-ikke-uvanlig-%C3%A5-bare-f%C3%A5-en-strek-p%C3%A5-eggl%C3%B8sningstest-hva-kan-v%C3%A6re-galt-med-meg/#findComment-150079491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå