Gå til innhold

Foreldre som blir sur fordi jeg får skattesmell.

Anbefalte innlegg

Gruer meg til hvert år jeg får smell, merker pappa følger ivrig med og blir skikkelig irritert om jeg får skattesmell. Jeg har alltid vært den "sorte får" i familien, litt den uheldige. Er yngst av  søsken og er 31 år. Fikk en smell på 5000,- nå og han hopper i taket. Det er jo meg som må betale og ikke han, men hvorfor blir han så engasjert i dette tro? 

Anonymkode: 156dc...9c3

Fortsetter under...

Din far er nok frustrert fordi du som voksen ikke har lært å lære av dine feil enda. Og du går i samme tabben år etter år og får skattesmell. Jeg tipper han føler han har mislykkes som forelder, blir frustrert og dermed sinna over at du kan være så uansvarlig.

Penger er viktig. Så kanskje du skulle hørt på di far og justert skatten din litt?

Anonymkode: 328c4...924

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Gruer meg til hvert år jeg får smell, merker pappa følger ivrig med og blir skikkelig irritert om jeg får skattesmell. Jeg har alltid vært den "sorte får" i familien, litt den uheldige. Er yngst av  søsken og er 31 år. Fikk en smell på 5000,- nå og han hopper i taket. Det er jo meg som må betale og ikke han, men hvorfor blir han så engasjert i dette tro? 

1. Hvorfor får dubsmell hvert år?

2. Hvorfor viser du faren din skattemeldingen din? Han har ikke noe med det.

Anonymkode: eb9e3...87f

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

1. Hvorfor får dubsmell hvert år?

2. Hvorfor viser du faren din skattemeldingen din? Han har ikke noe med det.

Anonymkode: eb9e3...87f

Jeg har endret jobbsituasjon. Han har vel ikke noe med å se på skattemld?🙈 jo jeg skal ha tabelltrekk tenkte jeg. Iallefall gjøre en endring, så j

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har endret jobbsituasjon. Han har vel ikke noe med å se på skattemld?🙈 jo jeg skal ha tabelltrekk tenkte jeg. Iallefall gjøre en endring, så j

Jeg ikke får smell.

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Din far er nok frustrert fordi du som voksen ikke har lært å lære av dine feil enda. Og du går i samme tabben år etter år og får skattesmell. Jeg tipper han føler han har mislykkes som forelder, blir frustrert og dermed sinna over at du kan være så uansvarlig.

Penger er viktig. Så kanskje du skulle hørt på di far og justert skatten din litt?

Anonymkode: 328c4...924

Det er så tåpelig å påstå at hi er uansvarlig fordi hun får restskatt. Å låne staten penger er det mest uansvarlige man kan gjøre så man bør enten betale akkurat eller få restskatt. 

Anonymkode: 3dd62...00b

Jeg tror han reagerer med sinne fordi han blir lei seg.

Han blir lei seg for at du må betale. 
Alt går på kjærlighet.

Foreldre er rare på det punktet.. Spiller ingen rolle om barna er 7 år eller 37 år.. Kjærlighet og beskyttelseinnstinkt er der åkka som..

Anonymkode: f13a6...fe6

Annonse

Når du vet hvordan han reagerer, hvorfor forteller du?

Når han spør hvordan det gikk kan du svare at det gikk fint, også la det være med det. Du trenger ikke gå i detalj. Om du har en far som ikke gir seg, som nærmest forlanger og forventer å få hver minste detalj, så kan du faktisk dra en løgn. 

"Jeg gikk omtrent i null, så i år var skatten helt riktig"

Eller enda verre:

"Jeg fikk igjen 15 kr, men det er så lite at jeg ikke får det utbetalt"

Så sparer du de 5.000 kroner på det halvåret du har før regningen kommer og nevner det aldri for din far igjen.

Anonymkode: 0cbc5...33a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror han reagerer med sinne fordi han blir lei seg.

Han blir lei seg for at du må betale. 
Alt går på kjærlighet.

Foreldre er rare på det punktet.. Spiller ingen rolle om barna er 7 år eller 37 år.. Kjærlighet og beskyttelseinnstinkt er der åkka som..

Anonymkode: f13a6...fe6

Er nok sant ♡ 

Nei jeg klarer ikke å lyve. 

Ts

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Er nok sant ♡ 

Nei jeg klarer ikke å lyve. 

Ts

Du trenger ikke lyve. 

«Jeg vil ikke dele det med deg når du reagerer sånn som du gjør» eller den litt kvassere «Det har ikke du noe med» 

Anonymkode: c7678...637

1. han har ikke noe med det. 

2. det er kjipt å få smell år etter år. Gå inn og juster inntekten din en del høyere enn hva du har planer om å tjene, så går det nok bedre nesten år. Litt kjekkere å få litt igjen, en smell. Selv om det ikke er god sparing på noen måte ❤️

Anonymkode: b94b1...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...