Gå til innhold

Mat+husholdning for 2 voksene i 4 uker.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Regner med at dere har noe i skap pg skuffer fra før, da er det en god anledning til å få brukt det opp, så 4000 - 5000 kr.

Anonymkode: 10e1b...84c

Hadde jeg virkelig skulle knipe inn, hadde jeg lagt det ned på 3000 kr.

Annonse

To voksne hva da? Som trener og trenger proteinrikt kosthold og har et stort inntak? Som synes det er helt nødvendig med digg og alkohol i helga? 
Eller som er villig til å leve på de billigste, sesongbaserte råvarene, og er villig til å bake brød selv, lage måltider og pålegg fra bunnen av, spise mye vegetarisk, bruke tørre bønner og belgfrukter osv? 

Uten mer informasjon er det umulig å gi et realistisk estimat på budsjett, hvor man kan kutte kommer jo helt an på utgangspunktet. 

Anonymkode: db63f...162

Vi bruker 10.000 tilsammen pr måned i matbutikk. Det er inkludert vaskemidler og hygieneartikler. Men, det er mye brus i det budsjettet, skammelig mye. Men null alkohol og ikke røyk/snus. 
2 voksne.  Vi kjøper ikke lunsj i kantine eller ute, vi tar med matpakke hjemmefra. 

Anonymkode: 7779f...5cc

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi bruker 10.000 tilsammen pr måned i matbutikk. Det er inkludert vaskemidler og hygieneartikler. Men, det er mye brus i det budsjettet, skammelig mye. Men null alkohol og ikke røyk/snus. 
2 voksne.  Vi kjøper ikke lunsj i kantine eller ute, vi tar med matpakke hjemmefra. 

Men det er jo ikke svar på hi sitt spørsmål.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men det er jo ikke svar på hi sitt spørsmål.

Hun spurte hva en grei sum er på 2 voksne mennesker? 
Jeg svarte hva VI bruker 2 voksne mennesker, burde kanskje ordlagt meg bedre. Vi prøver å holde oss under dette beløpet, men vi klarer det sjeldent. Så jeg mener 10.000 er en grei sum.

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg svarte hva VI bruker 2 voksne mennesker, burde kanskje ordlagt meg bedre. Vi prøver å holde oss under dette beløpet, men vi klarer det sjeldent. Så jeg mener 10.000 er en grei sum.

10 000 er altså en grei sum for to mennesker som må knipe inn på matbudsjettet sitt....jaja.

Om dere har lyst å bruke mindre penger på mat en mnd er det ikke så vanskelig å få til.

Kjøp en kg spaghetti for 17kr (first price eller lignende). Kjøp kjøttdeiger for 55kr på Rema. Eller evt. svine/kyllingkjøttdeiger for enda mindre.

Lag pastasaus selv eller kjøp ferdig for 15kr.

1 stor og god middag med både mye proteiner og en del grønnsaker (i sausen) blir da rundt 40 kr per person. 

Spis havregrøt til frokost om du vil ha en billig frokost. Eller finn billig brød og pålegg.

Anonymkode: 14aa4...159

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er 333 kr dagen hvis en mnd har 30 dager.

dere burde lett klare å ligge under 250kr dagen. Da er dere nede i 7500kr mnd.

Under 200kr/dagen så er dere nede i 6600kr mnd.

Vi er fire stk (to voksne og to barn), og hverdags våre koster alt fra 75-150kr totalt. Da hadde vi hatt 50kr igjen til brød og pålegg (eller evt havregrøt) daglig om vi skulle ligge under 200kr/dagen. Helt oppnåelig mener jeg. Om man vil og legger litt innsats i det da :)

Anonymkode: 14aa4...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...