Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Jeg trener en del i røft miljø utendørs, og er litt dårlig til å pleie føttene mine. Er ikke flink til å fjerne hard hud og file dem, så jeg bør nok gå til en fotpleier. Hvor ofte bør man egentlig stelle føttene sine for å holde dem pene og "rene", spesielt til sommeren når man går med bare føtter i sandaler. Anonymkode: c6b20...0af
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Jeg tar en baby-foot hjemme to ganger i året, pluss noen fuktighetsmasker innimellom. Da detter all død hud av. Fungerer gull for min del. Jeg smører føttene hver gang jeg har dusjet da, har en fuktighetskrem for føtter som jeg tar på før jeg tar på sokker. Går aldri til fotpleier. Her ser du fremgangsmåten https://www.marnahaugen.no/ Finnes flere merker, jeg pleier kjøpe på apoteket. Prøvde å kjøpe på Normal, men de virket ikke like godt. Anonymkode: f5ded...a88
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg tar en baby-foot hjemme to ganger i året, pluss noen fuktighetsmasker innimellom. Da detter all død hud av. Fungerer gull for min del. Jeg smører føttene hver gang jeg har dusjet da, har en fuktighetskrem for føtter som jeg tar på før jeg tar på sokker. Går aldri til fotpleier. Her ser du fremgangsmåten https://www.marnahaugen.no/ Finnes flere merker, jeg pleier kjøpe på apoteket. Prøvde å kjøpe på Normal, men de virket ikke like godt. Anonymkode: f5ded...a88 Takk for tips! Ser at jeg aldri hadde fått til å stelle neglene slik som Marna da......Hun må være flink på sånt. Anonymkode: c6b20...0af
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Takk for tips! Ser at jeg aldri hadde fått til å stelle neglene slik som Marna da......Hun må være flink på sånt. Anonymkode: c6b20...0af Hun er vel utdannet neglesigner i sin ungdom, så vi kan ikke sammenligne oss med det Anonymkode: f5ded...a88
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hun er vel utdannet neglesigner i sin ungdom, så vi kan ikke sammenligne oss med det Anonymkode: f5ded...a88 nei de var lekre 🙂 Anonymkode: c6b20...0af
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 Har aldri vært. Hater føtter og bare tanken på at noen fremmede skal ta på mine får meg til å brekke meg Jeg har dog god erfaring med sånn som er linket til over her. Kjempegøy når huden faller av! Jeg smører de innimellom med krem, men det er bare når jeg kjenner det trengs. Er dårlig generelt på å bruke krem på kroppen da, skal sies Anonymkode: 486bc...9ca
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 Det kommer vel helt an på hva man liker, hva man gidder å betale for og hva man trenger. Jeg går til fotterapeut to ganger i året, men det er fordi jeg har negltrøbbel etter gammel skade som jeg ikke klarer å fikse selv. Hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg ikke gått så ofte, kanskje ikke i det hele tatt. Anonymkode: 14f69...52b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Skrevet 18. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tar en baby-foot hjemme to ganger i året, pluss noen fuktighetsmasker innimellom. Da detter all død hud av. Fungerer gull for min del. Jeg smører føttene hver gang jeg har dusjet da, har en fuktighetskrem for føtter som jeg tar på før jeg tar på sokker. Går aldri til fotpleier. Her ser du fremgangsmåten https://www.marnahaugen.no/ Finnes flere merker, jeg pleier kjøpe på apoteket. Prøvde å kjøpe på Normal, men de virket ikke like godt. Anonymkode: f5ded...a88 Jeg synes ikke baby-foot fjerner det harde på føttene. På hæl og stortærne feks. Skinnet forsvinner ja, men det harde under er jo fortsatt kvar. Det må files bort. Et styr med alt det skinnet som flasser av og ligger overalt. I sokker, på baderomsgulvet etter dusj osv. Å gå til fotpleie gir mykere føtter, penere negler og mindre styr. Men koster mer. Anonymkode: fec0c...33e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 Jeg filer hælene etter hver gang jeg dusjer. Det tar 2 minutter. Så smører jeg dem gjerne på kvelden med denne https://www.scholl.no/product/scholl-fotkrem-sprukne-haeler-k-60-ml/ mens jeg sitter og slapper av. Den myker opp hard hud og er kjempegod. Anonymkode: cbf2b...5a3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Skrevet 18. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke baby-foot fjerner det harde på føttene. På hæl og stortærne feks. Skinnet forsvinner ja, men det harde under er jo fortsatt kvar. Det må files bort. Et styr med alt det skinnet som flasser av og ligger overalt. I sokker, på baderomsgulvet etter dusj osv. Å gå til fotpleie gir mykere føtter, penere negler og mindre styr. Men koster mer. Anonymkode: fec0c...33e Du må ta et fotbad først, minst 10 min, så huden er myk får du tar på masken. Når du begynner flasse tar du et nytt fotbad og tørker godt med en våt klut eller et tørt håndkle, så får du av mye av den løse huden. Gjenta neste dag om nødvendig. Da slipper du flasse overalt. Anonymkode: f5ded...a88
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #13 Skrevet 18. mars 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du må ta et fotbad først, minst 10 min, så huden er myk får du tar på masken. Når du begynner flasse tar du et nytt fotbad og tørker godt med en våt klut eller et tørt håndkle, så får du av mye av den løse huden. Gjenta neste dag om nødvendig. Da slipper du flasse overalt. Anonymkode: f5ded...a88 Ok, takk for tips. 😀 Men hva med den harde huden? Den som man selv eller hos fotpleier filer vekk. Den er jo liksom fortsatt igjen. Det er bare det ytterste hudlaget som faller av. Får du vekk den med bare baby feet behandlingen? Anonymkode: fec0c...33e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #14 Skrevet 18. mars 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ok, takk for tips. 😀 Men hva med den harde huden? Den som man selv eller hos fotpleier filer vekk. Den er jo liksom fortsatt igjen. Det er bare det ytterste hudlaget som faller av. Får du vekk den med bare baby feet behandlingen? Anonymkode: fec0c...33e Om du har veldig mye av den ville jeg filt litt etter fotbadet, før masken. For å få av det ytterste laget liksom. Så tatt bena litt lenger i fotbad så det nye laget som blir ytterst blir helt bløtt opp før masken tas på. For meg holder en slik maske fint, men jeg smører føttene hver gang jeg dusjer da, så det blir ikke et veldig tykt lag med hard hud selv om det blir noe særlig rundt hælene og på den puta før storetåa. Anonymkode: f5ded...a88
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #15 Skrevet 18. mars 2024 Det kommer jo helt an på føttene. Jeg har aldri vært hos fotpleier. Anonymkode: 14227...92e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #16 Skrevet 18. mars 2024 Aldri vært. Filer føttene hver gang jeg dusjer, og bruker en klut til å skrubbe mellom tær, ved neglebånd, på sidene av føttene og under fotsålen/buen. Når neglene må klippes gjør jeg det rett før dusj sånn at jeg kan gni kluten rundt på toppen av tærne/der neglen er klippet av for å fjerne død hud. Smører med krem hver gang jeg har dusjet. Noen ganger føler jeg for å være ekstra fancy og filer/buffer neglene oppå sånn at de blir blanke 😂 Anonymkode: db218...83e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Skrevet 18. mars 2024 Aldri, med mindre du har spesielle problemer med føttene eller er for stiv i kroppen til å klippe neglene selv. Det er stort sett bortkastede penger. Anonymkode: 6b1ad...393
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2024 #18 Skrevet 18. mars 2024 Forfedrene våre utsatte føttene sine for langt større belastninger enn hva vi gjør i dag, helt uten filing og innsmøring av kremer. De fleste klarer seg fint uten forbehandling. Anonymkode: 946f5...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå