Gå til innhold

Noen som har vært nær pårørende til en suicidal person?📌

Anbefalte innlegg

Min nærmeste venninne er tvangsinnlagt. Ble akutt psykisk syk, forsøkte selvmord på sykehuset i psykiatrien x flere. En frisk, livsglad kvinne er nå borte. Kun mørke tanker, ønsker å dø hvert sekund. Ressurssterk egentlig , nå ugjenkjennelig. Hun får hjelp, men foreløpig uten effekt. Vært innlagt i flere uker. Diagnosen hun har fått gjør at vi vet dette kom akutt, så ingen vits å diskutere på at hun har skjult det.

Hvordan takle det som venn? Dette er i mine tanker svært mye. Jeg ringer daglig, besøker henne jevnlig. Men såklart hjelper ingenting jeg gjør. Jeg bekymrer meg mye, men klarer heldigvis å sove. Redd hun skal ta livet sitt. Redd hun kan skrives ut etterhvert, «vet» jo hva hun vil gjøre da. Ikke snakk om det enda pga høy selvmordsfare, men likevel.. Føles ut som en vakker rose som visner. Lyset i øynene hennes er borte. Smilet er ikke tilstede. Ansiktet mimikkløst. Jeg trodde kanskje vi var på rett vei nylig på en av hennes bedre dager, men fikk vite at hun dagen etter hadde ett nytt forsøk.

Noen andre som vil dele litt tanker og tips som pårørende her? Jeg elsker denne personen som venn. Jævlig å se henne lide. Tenker på mannen, de små barna hennes. Mannen har det også tøft såklart.

Anonymkode: 3bca9...4d4

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...