Gå til innhold

Mann med kniv på bussen her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevde noe veldig ubehagelig på bussen nå nylig,det satt en mann med kniv fremme å da snakker jeg ikke om en liten lommekniv. Både jeg og tantebarnet på 12 år ble naturlig nok veldig redd,å det var ingen mulighet til å gå av bussen på en stund ettersom vi kjørte i en lang tunnel. Når en da skal ringe politiet er det nødnummeret vi skal bruke? Eller det andre nummeret til politiet? Han skadet jo ingen men han kan jo ikke ha vært helt god når han sitter på enn buss med en kniv åpenlyst,å sånt kan jo snu fort.. Er ikke lenge siden en 15 åring ble knivstukket her,så det gjør jo frykten enda verre. Han satt med kniven i hånden i minst 15 minutter.

Håper jo ikke på å havne i en lignende situasjon igjen,men greit å vite hvilket nummer en skal bruke i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 4d094...2c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Når en da skal ringe politiet er det nødnummeret vi skal bruke?

Ja, 112.

Anonymkode: 59e82...02c

Skrevet

Ja, i en slik situasjon kan man ringe nødnummeret. 

Du må se an alvorligheten i det du ringer for, du trenger ikke ringe nødnummeret om sykkelen din blir stjålet, men sitter det en mann og vifter med en kniv på bussen gjør du det helt klart. 

Det er en personlig avvegning du må gjøre, og folk har sikkert forskjellig mening om hvor grensen går, men i dette tilfellet er det ingen tvil. Det er ikke lov å gå bevæpnet på den måten på offentlig sted.

Jeg ville nok gått frem i bussen og hvisket det i øret til bussjåføren også, de har prosedyrer for å melde når ting skjer. Ikke så greit å sitte i nabosetet og ringe politiet....

Anonymkode: e9b87...f62

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, i en slik situasjon kan man ringe nødnummeret. 

Du må se an alvorligheten i det du ringer for, du trenger ikke ringe nødnummeret om sykkelen din blir stjålet, men sitter det en mann og vifter med en kniv på bussen gjør du det helt klart. 

Det er en personlig avvegning du må gjøre, og folk har sikkert forskjellig mening om hvor grensen går, men i dette tilfellet er det ingen tvil. Det er ikke lov å gå bevæpnet på den måten på offentlig sted.

Jeg ville nok gått frem i bussen og hvisket det i øret til bussjåføren også, de har prosedyrer for å melde når ting skjer. Ikke så greit å sitte i nabosetet og ringe politiet....

Anonymkode: e9b87...f62

Jeg har tok altfor høy terskel for å ringe nødnummeret,så greit å lese her at i en sånn situasjon så bør en ringe nødnummeret. Vi var jo veldig redd,men var usikker på om det var alvorlig nok til å ringe nødnummeret.

Jeg sa ifra til bussjoføren med en gang at det var en mann med kniv der,det virker ikke som de hadde fått noe opplæring i hva de skal gjøre for han ringte ikke politiet å han gikk selv bak for å sjekke. Tenker at det kunne skapt en veldig farlig situasjon både for sjoføren og andre passasjerer når går for konfrontere han med kniv. 

Skrevet

Jeg har tok altfor høy terskel for å ringe nødnummeret,så greit å lese her at i en sånn situasjon så bør en ringe nødnummeret.

Husk at det er denne holdningen der som gjør at psyke og kriminelle får utført udådene sine. Det er ikke bra i det hele tatt å ha høy terskel for å ringe nødnummeret.

Skrevet

Jeg sa ifra til bussjoføren med en gang at det var en mann med kniv der,det virker ikke som de hadde fått noe opplæring i hva de skal gjøre for han ringte ikke politiet å han gikk selv bak for å sjekke. Tenker at det kunne skapt en veldig farlig situasjon både for sjoføren og andre passasjerer når går for konfrontere han med kniv. 

Hans jobb er jo å kjøre bussen, situasjonen kunne eskalert dersom han hadde stoppet og gått bakover i bussen. Dessuten er vel du voksen og kan forvente å ringe selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hans jobb er jo å kjøre bussen, situasjonen kunne eskalert dersom han hadde stoppet og gått bakover i bussen. Dessuten er vel du voksen og kan forvente å ringe selv?

Det var jo det han gjorde,han stoppet bussen og gikk bak i bussen for å snakke med mannen med kniv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Husk at det er denne holdningen der som gjør at psyke og kriminelle får utført udådene sine. Det er ikke bra i det hele tatt å ha høy terskel for å ringe nødnummeret.

Ja det har du helt rett i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...