Gå til innhold

Burde kvinners stemmerett innskrenkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge Liberaleren så burde stemmeretten innskrenkes for kvinners del. Det ironiske er at de er avhengige av kvinners stemmer for å få fratatt kvinner stemmeretten.

https://www.liberaleren.no/2024/03/12/kvinner-burde-ikke-ha-stemmerett/

Jeg synes det er pussig at noen som påstås å være mot statlig styring og for større frihet for individet samtidig mener at individet burde få mindre frihet og staten burde styre folks liv i større grad. Men jeg er jo bare en kvinne så...

Anonymkode: cf704...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke heisen går helt opp hos han som skrev det der 😅

Anonymkode: e4f86...5c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke heisen går helt opp hos han som skrev det der 😅

Svaret er selvfølgelig nei! 

Skrevet

Ja

Anonymkode: 21ff3...d06

Skrevet

Hehe. 

Anonymkode: 6ffe5...268

Skrevet

Leste du den siste setningen hans?

Anonymkode: 68d4a...99f

Skrevet

Leste du den siste setningen hans?

Anonymkode: 68d4a...99f

Den gikk jeg glipp av, i hvert fall. Mener han egentlig at ingen bør ha stemmerett 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Den gikk jeg glipp av, i hvert fall. Mener han egentlig at ingen bør ha stemmerett 🤔

Det er et forsøk på å si at vi alle har ført oss ut i dette uføret gjennom hvordan vi har stemt politisk - at våre valg har konsekvenser

Også valgte han denne formen for at folk skulle lese det han skriver

Anonymkode: 8bc04...cd4

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er et forsøk på å si at vi alle har ført oss ut i dette uføret gjennom hvordan vi har stemt politisk - at våre valg har konsekvenser

Dum måte å si det på for det er ingen som får med seg poenget hans når han går inn for å provosere så voldsomt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilket uføre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilket uføre?

Han kritiserer vel den sittende regjeringen da..

Ellers er det vel ikke så rent lite av utfordringer man kan velge blant når det kommer til Norge/verden i dag.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I følge Liberaleren så burde stemmeretten innskrenkes for kvinners del. Det ironiske er at de er avhengige av kvinners stemmer for å få fratatt kvinner stemmeretten.

https://www.liberaleren.no/2024/03/12/kvinner-burde-ikke-ha-stemmerett/

Jeg synes det er pussig at noen som påstås å være mot statlig styring og for større frihet for individet samtidig mener at individet burde få mindre frihet og staten burde styre folks liv i større grad. Men jeg er jo bare en kvinne så...

Jaja. 
Her har vi jo litt av argumentasjonen:

«Etter at stemmeretten har kvinner stemt på politikere som innførte forbud og straff mot masse rare ting som ikke skader andre. Forbudt å sende fargetv, kjøre skateboard, gebyr for å eie tv, krav om løyve for å kjøre noen rundt med bil og f.eks å bli slengt i et fangehull for å røyke en plante. Kvinner er rett og slett ikke i stand til å stemme inn gode politikere som ikke innfører autoritære lover.»

Såeh… jeg tror det vel sier seg selv hvem som ikke bør ha stemmerett . Hvor spar du egentlig opp disse bloggerne? 

Anonymkode: 1ded4...4d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Han kritiserer vel den sittende regjeringen da..

Ellers er det vel ikke så rent lite av utfordringer man kan velge blant når det kommer til Norge/verden i dag.. 

Den sittende regjeringen har ikke funnet på de tingene han er sur på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Den sittende regjeringen har ikke funnet på de tingene han er sur på. 

Han legger vel breisida til i kritikken da. Dette er jo uansett bare en rullete måte å forsøke å legge frem en samfunnskritikk på 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jaja. 
Her har vi jo litt av argumentasjonen:

«Etter at stemmeretten har kvinner stemt på politikere som innførte forbud og straff mot masse rare ting som ikke skader andre. Forbudt å sende fargetv, kjøre skateboard, gebyr for å eie tv, krav om løyve for å kjøre noen rundt med bil og f.eks å bli slengt i et fangehull for å røyke en plante. Kvinner er rett og slett ikke i stand til å stemme inn gode politikere som ikke innfører autoritære lover.»

Såeh… jeg tror det vel sier seg selv hvem som ikke bør ha stemmerett . Hvor spar du egentlig opp disse bloggerne? 

Avslutningsvis skriver han 

«Jeg mener forøvrig det samme om du bytter ut kvinner med “menn” eller “individer”.»

Viktig å lese alt

Anonymkode: b1941...232

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

«Jeg mener forøvrig det samme om du bytter ut kvinner med “menn” eller “individer”.»

Viktig å lese alt

Det er ingen som får det med seg så det er en tullete måte å argumentere på uansett.

Skrevet

Det er ingen som får det med seg så det er en tullete måte å argumentere på uansett.

Jeg fikk det med meg. Men det er vel vanlig? Å lese alt før man kommenterer? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk det med meg. Men det er vel vanlig? Å lese alt før man kommenterer? 

På enkelte universiteter har de sett seg nødt til å gjennomføre lesekurs for studenter, fordi studentene knapt klarer å lese en tekst som inneholder mer enn dem setninger.

Så nei, folk leser ikke lenger, men tillater likevel seg selv å MENE veldig mye.

Anonymkode: a943c...787

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

På enkelte universiteter har de sett seg nødt til å gjennomføre lesekurs for studenter, fordi studentene knapt klarer å lese en tekst som inneholder mer enn dem setninger.

Så nei, folk leser ikke lenger, men tillater likevel seg selv å MENE veldig mye.

Det kan jo være litt uflaks den dagen de begynner å skrive under på kontrakter…

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det kan jo være litt uflaks den dagen de begynner å skrive under på kontrakter…

🤣🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Viktig å lese alt

Så da bør all stemmerett bort. 
Gir mening hvis han starter med seg selv og bare blir hjemme. Han er jo tett i nøtta.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.3.2024 den 13.19):

Endte med, å nei, nok en sinna hvit mann 50+, orker ikke. Poenget forsvant. Ingen god strategi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Så da bør all stemmerett bort. 
Gir mening hvis han starter med seg selv og bare blir hjemme. Han er jo tett i nøtta.

Her misset du poenget

Skrevet

Nei, men der burde kanskje innføres er minimum av kompetanse for å være stemmeberettiget. OG for å være valgbar. 

En slags eksamen for å få lov til å bruke stemmeretten😊

Anonymkode: e2270...67a

Skrevet

Stemmeretten burde kreve 18 år opphold i landet. Nå kan innvandrere stemme fram trygdepartiene på venstresiden som ønsker så mange innvandrere som mulig for å vinne valg. Det er ikke demokratisk, det er egoistisk. 

Anonymkode: 9800a...5d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...