Gå til innhold

Forslag til langhelg med barn

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg har lyst til å dra en langhelg sammen med mann og barn for å feire bursdagen min til våren. Trenger forslag! Barna er 4-10 år. Kunne tenkt meg London, men kan jo være litt hektisk og folksomt. Forslag til steder hvor man kan slappe av på et fint hotell, og samtidig ha litt opplevelser/teater/museum/shopping? 

Anonymkode: 3ca14...809

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446443-forslag-til-langhelg-med-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

London er alltid en hit her, men der er mye folk overalt hele døgnet ☺️Ellers er barna her i huset sine favoritter København, Berlin, Gdansk og Alicante. Berlin er kanskje litt som London, men de tre andre byene føler jeg er roligere. Alle har god shopping, museum egnet for barn og god mat.

Anonym bruker skrev (På 12.3.2024 den 21.30):

Hei! 
Jeg har lyst til å dra en langhelg sammen med mann og barn for å feire bursdagen min til våren. Trenger forslag! Barna er 4-10 år. Kunne tenkt meg London, men kan jo være litt hektisk og folksomt. Forslag til steder hvor man kan slappe av på et fint hotell, og samtidig ha litt opplevelser/teater/museum/shopping? 

Anonymkode: 3ca14...809

Berlin

Anonymkode: d5427...faa

Stavanger, overnatt på Scandic Royal, de har boblebad og basseng. Gå på Oljemuseet og Barnemuseet, eller dra til Sandnes på Vitenfabrikken . Shopping i byen. Kongeparken hvis dere reiser når den har åpnet. 

Anonymkode: c3b7a...1fd

Dropp London med så små barn. Det blir bare stress. Det er nesten umulig å ta taxi i London uten å komme under 500 kr for en liten tur pga traffikken og du betaler for å stå fast i lyskryss etter lyskryss, så det blir mye gåing. 

Ta det heller igjen når barna er større, Eller enda bedre- reis bare du og mannen. ;)

Gdansk eller Sopot derimot- veldig barnevennlig. Sopot har laaaaang sandstrand (kan brukes til både bading, picnic eller sandslottbygging om temperaturen er lav) og ligger bare 20 min unna Gdansk med rimelig taxi. Gdansk er en flott by og har i tillegg en dyrepark det kan være verdt å sjekke ut om dere liker sånt. :) Mitt foralsg: bo i rolige og vakre Sopot og ta dagstur inn til Gdansk. 

Anonymkode: 53323...7c3

Annonse

Vi var i London nå i julen, og hadde med vår 5 åring bl.a. Det gikk helt suverent! Og det var midt i «julestria». Var på opplevelser fra morgen til kveld. Bodde sentralt og hadde leilighet via Airbnb. Vært i Køben, Oslo, Gøteborg osv med henne, men London var definitivt den beste turen!! Det er mye annerledes å se på der, som er fascinerende. 
Vi bodde i bloomsbury området, og på den måten kunne en av oss ta med ho hjem om hun trengte eller ville det, også kunne vi dele oss litt. Men, nå var alle sammen hele tiden, uten en sur mine på nesten 5 dager😂🫶🏻 

Så jeg anbefaler sterkt London. Mange tror man må reise på bamseklubber eller veldig familiesteder, men min erfaring er at det funker like fint å dra på ferie som er for dere voksne også☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...