Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Sønnen min er straks 13 år, og i dag la jeg merke til at han har begynt å få litt bart. Ikke mye, men litt på sidene. Han har Asperger og med det er han litt klønete på det motoriske. Det er jeg som må lære han å barbere. Men. Starter man med høvel, eller går man rett på maskin? Han har snart bursdag, så kan ønske seg maskin til bursdagen. Jeg har ikke råd til det nå. Anonymkode: d6a68...caf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Må han fjerne det da? Anonymkode: 0ee89...9a7
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Må han fjerne det da? Anonymkode: 0ee89...9a7 Ja, på sikt må han jo det. Ukult å gå på skolen med skjegg og bart før ungdomsskolen. Anonymkode: d6a68...caf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Kjøp en Philips Oneblade til ham. Den er helt super til de første dunene, enkel og grei og ikke så dyr.https://www.clasohlson.com/no/Philips-OneBlade-QP2724-20,-elektrisk-barberhøvel/p/44-5432?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-r-vBhC-ARIsAGgUO2ApBgdJ8TWib3kLFjpwY4Iptmvw-Woh8-SkMalst9To49fPg-uG_YIaAmVjEALw_wcB Anonymkode: 46e42...39e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 Gillette sine blå engangshøvler er visst nok veldig bra (må brukes med barberskum). I absolutt verste fall (hvis sønnen er vanskelig) så får du sikkert kjøpt en billig barbermaskin på finn. Men jeg ville heller kjøpt ny, for å være sikker på... blod og slikt (noen kan jo ha intimbarbert seg bak med den og så selge den på finn). Likevel, hvis han er vanskelig, kokevask renser det meste. Anonymkode: d2606...559
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kjøp en Philips Oneblade til ham. Den er helt super til de første dunene, enkel og grei og ikke så dyr.https://www.clasohlson.com/no/Philips-OneBlade-QP2724-20,-elektrisk-barberhøvel/p/44-5432?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-r-vBhC-ARIsAGgUO2ApBgdJ8TWib3kLFjpwY4Iptmvw-Woh8-SkMalst9To49fPg-uG_YIaAmVjEALw_wcB Anonymkode: 46e42...39e Støtter denne! Helt super. Gutta her fikk sånne og de holdt styr på håret selv etter en kjapp gjennomgang av maskinen😊
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kjøp en Philips Oneblade til ham. Den er helt super til de første dunene, enkel og grei og ikke så dyr.https://www.clasohlson.com/no/Philips-OneBlade-QP2724-20,-elektrisk-barberhøvel/p/44-5432?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-r-vBhC-ARIsAGgUO2ApBgdJ8TWib3kLFjpwY4Iptmvw-Woh8-SkMalst9To49fPg-uG_YIaAmVjEALw_wcB Anonymkode: 46e42...39e Den kan han ønske seg til bursdag. Jeg har ikke råd til den nå. Men bør de bruke maskin eller høvel først? Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Gillette sine blå engangshøvler er visst nok veldig bra (må brukes med barberskum). I absolutt verste fall (hvis sønnen er vanskelig) så får du sikkert kjøpt en billig barbermaskin på finn. Men jeg ville heller kjøpt ny, for å være sikker på... blod og slikt (noen kan jo ha intimbarbert seg bak med den og så selge den på finn). Likevel, hvis han er vanskelig, kokevask renser det meste. Anonymkode: d2606...559 Han er ikke vanskelig på noe. Aldri hatt noe trass på noe han. Men han synes det er vanskelig med det motoriske. mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Støtter denne! Helt super. Gutta her fikk sånne og de holdt styr på håret selv etter en kjapp gjennomgang av maskinen😊 Tar nok lenger tid her. Repetisjon og hjelp må til Anonymkode: d6a68...caf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Den kan han ønske seg til bursdag. Jeg har ikke råd til den nå. Men bør de bruke maskin eller høvel først? Han er ikke vanskelig på noe. Aldri hatt noe trass på noe han. Men han synes det er vanskelig med det motoriske. Tar nok lenger tid her. Repetisjon og hjelp må til Anonymkode: d6a68...caf Dere kommer til å finne ut av denne her❤️. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han er ikke vanskelig på noe. Aldri hatt noe trass på noe han. Ok. Beklager at jeg tenkte hvis om. Jeg kjenner jo ikke gutten din, men nå vet jeg. ❤️ Da er det nok lettere med maskin ja. En kokevask tar det meste som sagt. Så finner du noen på finn og vil være sikker så er det jo alltids en mulighet. Anonymkode: d2606...559
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ok. Beklager at jeg tenkte hvis om. Jeg kjenner jo ikke gutten din, men nå vet jeg. ❤️ Da er det nok lettere med maskin ja. En kokevask tar det meste som sagt. Så finner du noen på finn og vil være sikker så er det jo alltids en mulighet. Anonymkode: d2606...559 Huff. Det høres ekkelt ut å kjøpe brukt maskin😱 tror vi ønsker det til bursdag mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Dere kommer til å finne ut av denne her❤️. Lykke til. Ja, finner ut av det meste, men jeg tenkte at det beste var å lære seg høvel… Anonymkode: d6a68...caf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #11 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): jeg tenkte at det beste var å lære seg høvel… Anonymkode: d6a68...caf Husk skum bare! Ellers blir det en smertefull opplevelse. Best med slik gel-skum. Anonymkode: d2606...559
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #12 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Huff. Det høres ekkelt ut å kjøpe brukt maskin😱 tror vi ønsker det til bursdag Ja, finner ut av det meste, men jeg tenkte at det beste var å lære seg høvel… Anonymkode: d6a68...caf Det er enklere med oneblade enn høvel, du trenger ikke skum og det er ingen fare for å skjære seg. Lett å bare sveipe over dunene. Det er jo ikke helskjegg på lenge enda. Anonymkode: 46e42...39e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #13 Skrevet 12. mars 2024 Alle våre tre gutter har gått rett på maskin. De to eldste som nå er 21 og 19 år har fått såpass med skjegg at de foretrekker å trimme skjegget i stedet for å barbere det av, men det er jo ikke noe å tenke på enda for din. Han min på 19 år har forøvrig også asbergers/autisme, men det har ikke vært noe problem å utføre selve barberingen av den grunn. Anonymkode: 537f3...ad8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #14 Skrevet 12. mars 2024 Mine to gutter bruker maskin, høvel bruker de bare av og til når de gidder. Begge har hver sin one blade Anonymkode: fbae9...a8a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2024 #15 Skrevet 12. mars 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Alle våre tre gutter har gått rett på maskin. De to eldste som nå er 21 og 19 år har fått såpass med skjegg at de foretrekker å trimme skjegget i stedet for å barbere det av, men det er jo ikke noe å tenke på enda for din. Han min på 19 år har forøvrig også asbergers/autisme, men det har ikke vært noe problem å utføre selve barberingen av den grunn. Anonymkode: 537f3...ad8 Penger. Hi har ikke så godt om det. Det er faktisk ikke lett for alle akkurat nå. Jeg har full forståelse for det. Det er fint at dine gutter fikk gode barberingsmaskiner når de trengte det. Ikke alle unge gutter og jenter lever i familier der de har råd til det. Anonymkode: d2606...559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå